Monitor casual gaming & bureau werk.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek een?
Monitor voor een nieuwe PC die ik nog aan het samenstellen ben om te gamen. Vooral single player Farcry, Wolfenstein, Battlefield, NFS,... Af en toe online, maar zeker niet competitief. Ik hou meer van mooi beeld dan van de snelheid, maar hij mag niet haperen :( Hij gaat mijn iMac vervangen en zal dus evenveel gebruikt worden voor bureau werk en eens een filmpje te zien (geen foto of video editing, ...)

Wat is je budget?
Als het vanwege vereisten niet anders kan, geef ik wel 500EUR uit, maar bij voorkeur minder.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn 27" iMac met resolutie van 2560x1440 is perfect, maar hij is traag. Ik heb de neiging naar een IPS paneel te gaan zoals de iMac. Zeker geen TN paneel!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voorlopig denk ik de Ryzen 7 2700X te nemen omdat die wat "future proof" is en 2, mogelijks 3 videokaarten kan overleven. De eerste kaart een: GeForce RTX 2070

Vragen:
- Als ik de pricewatch bekijk lijken monitoren met een refresh rate boven 60HZ voor mij overkill. Klopt dit?
- G-Sync lijkt me geen optie (pricewatch), FreeSync wel maar dan moet ik een andere videokaart nemen. Heeft dit nut voor mijn gebruik?
- Lost een hedendaagse monitor met response time van 4ms de ghosting op dat ik op mijn iMac heb?
- Graag wat types die jullie zelf zouden kiezen. Zelf keek ik naar de AOC Q2781PQ.
- Andere optie is een top scherm met Ryzen 5, die ik dan later eens verander

PS: de iMac gaat niet weg, nooit!! _/-\o_ Ik heb 3 kids dus steeds PC's tekort.

[ Voor 4% gewijzigd door poing op 02-03-2019 19:07 ]

Alle reacties

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

pricewatch: Philips 276E8VJSB Zwart

Voor de prijs is dit een killer

• poing
  • Niet online
De review op hardware info snel doorlopen, deze is inderdaad top en zeker voor die prijs! Maar 4k op een 27" is dat wel nuttig en kan de PC dat trekken aan 60FPS want het is een 60HZ scherm?

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Lijkt mij wel, misschien niet op max settings rtx on maar als je rtx iets lager zet en de settings niet op volledig max

En voor 27 inch zie je de 4k zeker weten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

4k op 27" vind ik zelf niet fijn werken, te klein. En gezien ik een schurfthekel aan scaling heb zou het echt niet mijn keuze zijn. 2560x1440 op 27" vind ik zelf lekkerder werken.

• poing
  • Niet online
Ik twijfel nog tussen de
- Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 (vanwege FreeSync, betere response time)
- Dell Ultrasharp U2719DM (toch beter beeld)
Pagina: 1