asus of een of ander raar merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 20:21
ik ga een ander mobo kopen, nu zag ik een asus a7v-e (kt133) en een jama av363 (kt133a) voor dezelfde prijs.

Nu denk ik bij mijzelf: die jama heeft een nieuwere versie van die kt133 EN je kan het voltage handmatig instellen, wat bij de a7v-e niet mogelijk is.

Ik ben dus aan het twijfelen.

het handmatig instellen van het voltage wil ik kunnen doen om een duron 900 naar 1 ghz te brengen, of hoeft daarvoor het voltage niet te worden aangepast?

tnx

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
ik heb op mijn a7v-e een duron 750@850 MHz
zonder voltage verandering

nadeel van het voltage dus, ander nadeel: 2 geheugenbanken

voor de rest prima bordje

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Koop gewoon een iets uitgebreider en dan ook iets duurder mobo van een gerenomeerd merk. Als ik ergens wel niet op zou bezuinigen is het wel een mobo 8-)
Ik verzeker je dat je er geen spijt van krijgt. Voor je het weet weet wil je weer een andere proc en zit je met de ellende dat je mobo het niet aankan ofzo.
Altijd ff beetje vooruit denken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jama is al op een andere thread (UTFS) voorbij gekomen, en de ervaringen waren niet goed. Als je een goedkope, goede KT133A mobo wilt, ga voor de ECS K7VZA3- al zijn er nagenoeg geen OC mogelijkheden (209,- in pricewatch!).
Neem anders gewoon iets degelijks van Epox, DFI, ASUS, ABIT of MSI.

Jama sucks big hairy donkeyballs :r

Oslik, blyat! Oslik!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Een Abit KT7E is een heel klein beetje duurder als de Asus A7V-E, en heeft wel voltage aanpassingen ed.
Voor nog een klein beetje meer koop je een MSI K7T Turbo, gebaseerd op de KT133A en met alle features...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Dericteur
dat wordt dus iig geen jama

is er eigenlijk wel een voltage aanpassing nodig bij t overklokken naar 1 ghz van 900 mhz?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 13:14

4x2

lộn xộn quá

Misschien niet, maar neem gewoon een iets duurder geval als je wil overklokken!!

leeg

• Dericteur
computerland en mycom hebben niet zo veel........ en een beetje duurder is gelijk een boel duurder, ik wil max 300 gulden aan een mobo besteden namelijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 24 juli 2001 20:34 schreef Dericteur het volgende:
computerland en mycom hebben niet zo veel........ en een beetje duurder is gelijk een boel duurder, ik wil max 300 gulden aan een mobo besteden namelijk.
Uh, misschien stomme vraag, maar waarom per sé Computerland of MyCom? Het zijn goede zaken, zonder meer, maar voor stukken minder geld kun je ergens anders wel precies de mobo die je wilt bestellen. Zie voor meer hier.

Oslik, blyat! Oslik!

• DjMark
  • Laatst online: 09:37
Koop Abit!

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 10:50
je kunt wel ieder asus bord overclocken daarom zitten er nog de dip switches op je moet dan wel eerst de JEN jumper omzetten anders werkt ie in de Jumper-free mode
en tevens zit er op het bord 3 jaar garantie !

• Dericteur
asus en computerland waren maar voorbeelden van shops in de buurt, ik wil niet online bestellen (te weinig geduld, ik wil naar een winkel kunnen gaan en een uur of wat later van me nieuwe spullen genieten, en niet eerst 2 a 3 dagen w8en tot het is opgestuurd.

Abit? zou kunnen die kt7e......maarrr waar is dat in adam te koop? compuland en mycom hadden ze niet.

het gaat dus nu tussen de a7v-e en de kt7e

owjha, hadden die abit borden niet eerst een flinke aanpassing aan een koeler nodig voordat ie erop past? (ik heb t nu over een superorb)

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op woensdag 25 juli 2001 12:36 schreef Dericteur het volgende:
owjha, hadden die abit borden niet eerst een flinke aanpassing aan een koeler nodig voordat ie erop past? (ik heb t nu over een superorb)
Je wilt ook echt geen SuperOrb ;)

• Dericteur
Op woensdag 25 juli 2001 13:17 schreef sjuk het volgende:

[..]

Je wilt ook echt geen SuperOrb ;)
eeeeuh jawel die wil ik wel, ik heb een zooitje tests gelezen en daarin komt ie niet als beste uit de test, maar toch zeker bovengemiddeld en het lawaai maakt me niet zo heel veel uit. bovendien vinnik m gewoon mooi.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
gistron is maar 1dag wachten tot je het binnen heb..(dat had ik tenminste)

Verwijderd

jama?????
klinkt niet errug bekend..
ik zou voor de asus gaan..

• Dericteur
gistron zit in duitsland als ik het goed heb......bovendien wil ik een beetje zekerheid met garantie en ik hou niet zo van de post (veel dingen kwijtgeraakt..ook onder rembours enzo)

• Dericteur
heb net ff een boel reviews bekeken, en ik denk dat ik toch voor de abit kt7e ga ivm een betere kt133 sjipset en voltage aanpassingen

nu nog ff een shop vinden in almere/amsterdam die m verkoopt voor een mooie prijs......(max 300 dus) iemand?

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op woensdag 25 juli 2001 14:10 schreef Dericteur het volgende:

[..]

eeeeuh jawel die wil ik wel, ik heb een zooitje tests gelezen en daarin komt ie niet als beste uit de test
tsja, die tests zijn gewoon kul. Er zijn ook zat reviews geweest waar ie er zwaar beroerd uitkomt en bij andere weer gemiddeld en bij andere weer als beste.
Ik heb em zelf (zie sig) en ik verzeker je dat er heel wat betere coolers zijn voor ongeveer de zelfde prijs.
Trek maar eens een search open op "Superorb".
Maar goed, als je em mooi vind moet je em kopen. Qua de koelprestaties zou ik het niet doen.
Ik ga mijn Orb binnekort vervangen voor een FOP32.

• Dericteur
hm ja inderdaad, maar hij doet t beter dan een standaard noname, en voor die 100 mhz heb je echt geen zware koeler nodig.

maar misschien koop ik nog wel een andere hoor

Verwijderd

En een transcend MOBO ?

Verwijderd

neem gewoon een asus a7a :) superbordje

Verwijderd

Ik heb 2 x een MSI K7T Turbo bij computerland gehaald, echt super, overklokken en stabiliteit.
800@1024
1200@1333

• Dericteur
transcend???

staat niet in de pricewatch

enne, ik ben niet rijk genoeg voor een asus a7a

Verwijderd

Hm vooruit kijk bij interngeheugen.com, vreemd want ze stonden er wel in

Verwijderd

[..]

eeeeuh jawel die wil ik wel, ik heb een zooitje tests gelezen en daarin komt ie niet als beste uit de test, maar toch zeker bovengemiddeld en het lawaai maakt me niet zo heel veel uit. bovendien vinnik m gewoon mooi.
Je wilt echt geen Orb.....
Ik heb 3 weken terug mijn Core van mijn nieuwe AMD1333 AXIA (625,=) naar de K**T* geholpen met een Orb. Totally demolished en prof. gemonteerd. Het was voor mij niet de eerste keer dat ik een Fan op mijn CPU plaatste, maar Orb's zijn echt K** (vraag maar aan PC boeren)
Je wilt echt niet hetzelfde meemaken als ik en vele anderen (Use the Search)

Leer van andermans fouten (dat scheelt jou weer knaken:-)).

C.Ya,

Dizzy Stef (http://www.dizzystuff.nl)

Verwijderd

[..]

Ik heb de superorb ook en hij maakt een stuk meer lawaai dan ik dacht, wat toch behoorlijk irritant kan zijn. Er zijn genoeg andere koelers die minder lawaai maken en net zo goed koelen.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 19:00 schreef TheMaster het volgende:

[..]

Ik heb de superorb ook en hij maakt een stuk meer lawaai dan ik dacht, wat toch behoorlijk irritant kan zijn. Er zijn genoeg andere koelers die minder lawaai maken en net zo goed koelen.
Veel beter koelen >:)

• Dericteur
wat bied zo'n transcend dan aan meerwaarde tov de abit?

enne wat betreft die koeling......ik zal er nog ff over nadenken, maar er is maar verd8 weinig koeling behalve lelijke coolermasters te koop in shops. Wel lijkt de globalwin fop 32 me wat, maar die zijn bij mijn weten niet in een shop te verkrijgen in de buurt

• Dericteur
heb net ff gekeken bij www.hmk.nl

daar hadden ze die abit voor onder de 300 incl btw en verzendkosten

maaarrrr ik lees hierzo in shop survey en www.nieuw.nl en een paar reacties van medetweakers op GoT dat t nogal een prutzaak is........kan iemand dat bevestigen danwel ontkrachten?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Neem anders een MSI -> Goed - Goedkoop - Stabiel - Makkelijk tweaken. Wat wil je nog meer...................

Juist een MSI bord wat morgen op je deurmat ligt en niet hoeft te betalen maar dat zit er denk ik niet in ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Dericteur
de goedkopere modellen van msi hebben allemaail soundonboard :r en dat moet ik niet

enne msi schijnt minder snel te zijn dan abit

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Onboard sound kan ook uit hoor!

Enne valt best mee naar mijn mening qua snelheid.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Dericteur
en dan nog, die msi is nog steeds duurder dan de abit kt7e en de asus a7v-e en dan heeft de abit toch mijn voorkeur

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36
Op vrijdag 27 juli 2001 13:15 schreef Dericteur het volgende:
en dan nog, die msi is nog steeds duurder dan de abit kt7e en de asus a7v-e en dan heeft de abit toch mijn voorkeur
ff een vraagje: waarom vraag je ons om advies als je al het advies dat de tweakers hier geven afslaat? beetje stom eigenlijk.... |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dericteur
ik sla niks af, ik heb juist een boel geleerd: ik heb geleerd dat ik geen jama moet nemen, beter geen superorb erop kan zetten (waar ik nog over aan het twijfelen ben) en dat ik beter een abit kt7e ipv een asus a7v-e kan nemen

wel, ik ga dus voor die abit tot iemand me van iets anders kan overtuigen.......en gezien reviews van de msi mobo's is abit toch een klasse beter voor z'n geld
Pagina: 1