Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopadvies ~700/800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lasse an
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-05-2022
Beste Tweakers,

Na lang twijfelen heb ik besloten om een account aan te maken zodat ik toch zelf iets kon posten. Mijn huidige laptop voldoet niet meer. Hij besluit regelmatig zichzelf uit te zetten en hij is zo snel dat ik op en neer naar de supermarkt kan voordat Word is opgestart. Kortom, een nieuwe is noodzakelijk.

Wat ga je met je laptop doen?
Allereerst wil ik als besturingssysteem Windows, aangezien dat het enige systeem is waar ik vertrouwd mee ben. Verder werk ik voor mijn studie veel met grote datasets en (statistische) programma's zoals Stata, R en Matlab. Ik zou dan ook graag willen dat ik deze programma's moeiteloos kan runnen, terwijl ik de dataset in bijv. Excel open heb staan. In mijn vrije tijd ben ik eigenlijk een console gamer (PS4), maar ook op mijn laptop speel ik af en toe the odd game (voornamelijk Football Manager). Graphics zijn dan ook niet heel belangrijk.

Wat is je budget?
Met een beetje financiering van Ome Duo erbij ben ik in staat om ongeveer 700-800 euro te besteden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Aangezien ik studeer zal de laptop regelmatig naar de uni mee genomen moeten worden. Ik wil daarom ook geen 17" laptop, maar qua gewicht maakt het me niet heel erg uit (zolang het geen jaren 90 koelkast is).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen, al heb ik liever geen al te obscure merken. Verder zou ik graag een SSD schijf in combinatie met een normale harde schijf hebben (voor wat meer opslagcapaciteit) en (minimaal) 8GB RAM.

Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!

Alle reacties

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

pricewatch: Acer Aspire 5 A515-52 Aspire 5 A515-52-5981

Dit zou moeten voldoen

pricewatch: HP ProBook 430 G5 4QW81EA

En anders misschien deze

[ Voor 36% gewijzigd door Jean-henri op 02-03-2019 18:23 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ook al gekeken naar 2e hands?
Dat kan prijstechnisch wel eens een betere laptop opleveren dan je nu nieuw voor dat budget kunt kopen.

Wat zijn de specs die je opleiding zelf aan geeft als minimale eisen?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Lasse an
Ik zal ernaar kijken! Ik denk dat ik de tweede qua scherm diagonaal iets te klein vind om goed met data te kunnen werken.
unezra schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:39:
Ook al gekeken naar 2e hands?
Dat kan prijstechnisch wel eens een betere laptop opleveren dan je nu nieuw voor dat budget kunt kopen.

Wat zijn de specs die je opleiding zelf aan geeft als minimale eisen?
Ik weet nooit zo goed wat ik moet vinden van tweedehands. Ik ga zelf altijd erg netjes om met mijn spullen en ik zie altijd voor me dat ik met een tweedehands toch nooit een volledig goed product krijg.

Qua specs wordt in principe niets aangegeven, omdat alle programma's ook op de computers op de uni gedraaid kunnen worden.

Momenteel zit ik ook aan zoiets te denken:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH

• Jean-henri

Jean-henri

Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Jean-henri op 02-03-2019 18:59 . Reden: De E ]

• Jean-henri

Jean-henri

pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH

Zelf zou ik hier nooit meer voor kiezen
Lenovo is een prima merk maar deze laptops zijn naar mijn mening toch echt minder

Ik heb zelf zo'n soort laptop (iets goedkoper) ik ben er nooit echt tevreden mee geweest beeldscherm is best slecht door de lage helderheid en tn-paneel
Maakt na een tijdje vreselijk veel geluid
Toetsenbord zelf is goed maar de lay-out zelf is om te huilen
Ik heb super vaak problemen dat de trackpad en toetsenbord niet tegelijk kunnen functioneren dus je bent aan het gamen ofzo en je gebruikt trackpad ben je na drie seconden aan huilen doordat je niet kan aimen (het kan zo zijn dat dit tegenwoordig niet meer is)

Voor de rest is het een prima laptop hoor!

Maar toch zou ik hem bij lange na niet aanraden

Andere laptop lijnen van Lenovo zijn trouwens wel gewoon goed

Bouw kwaliteit voelt aan als een schep van de action. Kraakt en buigt

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Ik denk dat je voor je zelf iets meer duidelijk moet hebben wat je wilt.
Bijv. Hoe groot ( inch beeldscherm)?

Als ik nu in de pricewatch kijk (i5 8gb ram 600 -800e) dan zie je gewoon heel veel.

Staat er niets in de best buy guide wat je aanspreekt?

• Lasse an
frankyfn126 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:20:
Ik denk dat je voor je zelf iets meer duidelijk moet hebben wat je wilt.
Bijv. Hoe groot ( inch beeldscherm)?

Als ik nu in de pricewatch kijk (i5 8gb ram 600 -800e) dan zie je gewoon heel veel.

Staat er niets in de best buy guide wat je aanspreekt?
Ik denk dan ook dat dat het probleem is. Ik wil denk ik 15.6 inch, maar ik kan geen onderscheid maken tussen de verschillende i5 processoren of videokaarten, waardoor de keuze voor mij te groot is.

• Jean-henri

Jean-henri

Ik zal kijken naar de Acer aspire 5 lijn

pricewatch: Acer Aspire 5 A515-51-72FQ

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Beetje meer risico, maar waarschijnlijk wel het beste wat je voor je geld kunt krijgen is de Xiaomi mi notebook pro lijn. Via deze site bijvoorbeeld vanuit Italie (geen invoerkosten).
Pagina: 1