Recent heb ik mijn receiver en TV vervangen voor een nieuwer model. Ben erg tevreden over de nieuwe set echter krijg ik het niet voor elkaar om audio passthrough voor elkaar te krijgen. Op het moment de receiver in standby gaat heb ik wel beeld van de Samsung decoder echter geen geluid. Inmiddels heb ik de HDMI kabel tussen het scherm en de receiver al vervangen voor een 2.0B spec.
Receiver: Denon X3500H
TV: Samsung 55NU8000 (HDMI 4 / ARC aansluiting gebruikt)
Decoder: Samsung SMT-C7140
Naast het vervangen van de HDMI kabel tussen de TV en de receiver heb ik al van alles geprobeerd en al aardig wat tijd hierin zitten. Op de receiver staat passtrough aan voor de cbl/sat receiver (beeld werkt tenslotte ook). Echter ik krijg met geen mogelijkheid geluid als de receiver in standby staat. Omdat ik niet altijd geluid over de receiver wil heb ik de decoder, voor nu direct aangesloten op de TV.
Naar mijn weten is enkel de HDMI kabel tussen de TV en receiver ARC nodig. De HDMI kabel tussen de decoder en receiver is een HDMI 1.4 waarbij ik twijfel aan ARC ondersteuning (zoals eerder gemeld niet nodig verwacht ik)
Heeft iemand een tip om dit op te lossen?
Receiver: Denon X3500H
TV: Samsung 55NU8000 (HDMI 4 / ARC aansluiting gebruikt)
Decoder: Samsung SMT-C7140
Naast het vervangen van de HDMI kabel tussen de TV en de receiver heb ik al van alles geprobeerd en al aardig wat tijd hierin zitten. Op de receiver staat passtrough aan voor de cbl/sat receiver (beeld werkt tenslotte ook). Echter ik krijg met geen mogelijkheid geluid als de receiver in standby staat. Omdat ik niet altijd geluid over de receiver wil heb ik de decoder, voor nu direct aangesloten op de TV.
Naar mijn weten is enkel de HDMI kabel tussen de TV en receiver ARC nodig. De HDMI kabel tussen de decoder en receiver is een HDMI 1.4 waarbij ik twijfel aan ARC ondersteuning (zoals eerder gemeld niet nodig verwacht ik)
Heeft iemand een tip om dit op te lossen?