Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte snelle laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 10:55
Hoi, omdat ik volgend jaar ga studeren ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga bedrijfskunde studeren. De laptop zal dus niet gebruikt worden voor veel zware applicaties. Hij wordt waarschijnlijk hoofdzakelijk gebruikt voor het maken van notities, schrijven van verslagen, maken van presentaties etc. Hoewel hij niet zwaar gebruikt wordt wil ik wel dat hij echt lekker snel is, en dat ook een aantal jaar blijft. Bij opstarten, multitasken etc. is het voor mij echt belangrijk dat hij lekker vlot is. Een SSD is echt een vereiste dus. Ik heb zelf het gevoel dat MacBooks hier echt in uitblinken, vooral op langere termijn (3 a 4 jaar). En daarom neig ik naar Apple. Als jullie het echter anders hebben ervaren hoor ik dat graag. In m'n vrije tijd kijk ik graag een keer een film dus een mooi scherm is een plus, maar de color accuracy is voor mij niet belangrijk. Wel vind ik het fijn om een goed helder scherm te hebben omdat ik hem misschien best nog wel eens onder direct licht ga gebruiken (bijvoorbeeld in de trein). Buiten een keer een potje csgo met vrienden zal er niet op gegamed worden, ik heb al een Xbox en ben daar dik tevreden over.

Wat is je budget?
Het liefst zo min mogelijk natuurlijk. Maar het is voor mij vooral belangrijk dat hij de dingen die ik wil doen ook echt lekker vlot doet. Ik ben echt van plan alles op de laptop te doen en hem dagelijks te gebruiken, en daarmee ben ik ook best bereid wat meer geld uit te geven ondanks het redelijk lichte gebruik. Het is bovendien ook de bedoeling dat ik 3 a 4 jaar vooruit kan met de laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, meerdere keren per week naar school. Elke week in de trein op en neer naar huis. Het is voor mij daarom belangrijk dat hij lekker licht en dun is. Ik zoek eigenlijk iets kleiner dan 15 inch. En ook de accuduur is belangrijk, gezien ik hem wil gebruiken om aantekeningen te maken in de collegezaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals ik al zei neig ik naar apple, omdat ik het idee heb dat ze door goeie optimalisatie lang snel blijven. Maar ik sta eigenlijk open voor alles.

Zelf had ik in de pricewatch en bbg deze gevonden:

pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV265T

pricewatch: Apple MacBook Pro 2017 13,3" 128GB ssd Spacegrijs (Qwerty)

pricewatch: Dell XPS 13 9370-cnx37001

Alle reacties

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Kan je het iets presiezer maken in bduget.
Want het is nu te globaal.
Advies geven is zo erg lastig

[ Voor 85% gewijzigd door Jean-henri op 02-03-2019 18:37 . Reden: Redenen ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ook hier: Kijk naar 2e hands of refurbished.
Grote kans dat je voor een stuk lager bedrag de laptop vind die aan je eisen voldoet die nog prima 4 jaar vooruit kan. :)

CPU's van 4 jaar geleden zijn niet spannend veel trager dan CPU's van nu en als er een beetje goed voor is gezorgd heb je er denk ik een heel fijne laptop aan zonder meteen failliet te gaan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 10:55
Sorry, precies budget was ik een vergeten. Maar ligt zo rond de prijs van genoemde laptops. Dus max 1300 euro.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34
Hou er wel rekening mee dat de Apple uit je lijstje relatief duur is, terwijl de processor een beetje trager is dan bij je andere voorstellen, en de opslag slechts de helft is. Ik zou anno 2019 geen 128GB SSD meer nemen, tenzij je echt heel zuinig met de ruimte omspringt.