Vraag

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57
Ik zoek een?
Smartphone die lang kan uithouden. De huidige HTC One M9 valt na 8 uur steeds uit. Aangezien zijn leeftijd (4 jaar) is het denk ik weer tijd voor een nieuwe. Ik vraag het namens een familielid

Wat is je budget?
Ongeveer €220, maar als het goedkoper kan is het welkom ;)
Graag willen we in Nederland kopen (via de web of winkel)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

• Grote accu (3.500mAH of groter).
• Een redelijke camera om mooie foto's te maken.
• Whatsapp
• Youtube

Mijn persoonlijke voorkeur (niet van familielid):
• Android One (of snelle en minimaal 2 jaar updates)
• Gelijk of beter presterende SOC t.o.v. HTC One M9
• Vingerafdruk of gezichtsherkenning is een pre

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wat rondgeneuzeld op de Pricewatch en heb de volgende lijstje gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Motorola Moto G7 Power Paars€ 209,-€ 209,-
1Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart€ 208,-€ 208,-
1Xiaomi Mi A2 Lite (3GB intern, 32 GB opslag) Zwart€ 154,99€ 154,99
1Xiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Zwart€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,99

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie dat Xiaomi A2 Lite een verouderde SOC heeft tegen zijn non Lite broer. Heeft dit veel inpact?
Als jullie ook nog andere telefoons zien, die zijn ook welkom :)

Meer info
De telefoon wordt gebruikt bij de carrier Simpel (gebruikt T-mobile masten)

Review QNAP TS-230 NAS

Beste antwoord (via janvanduschoten op 08-05-2019 20:37)

• Dutchredgaming
Na lang nadenken en zwichten hebben we de knoop doorgehakt

De pricewatch: Samsung Galaxy A50 Zwart gekocht.

Toch voor de zekerheid van updates en goede hardware om meer future proof te zijn.

Dank jullie wel voor jullie hulp en advies!

Review QNAP TS-230 NAS

Alle reacties

Verwijderd

Absoluut gaan voor de Pocophone F1 64GB.

4000 mah batterij en nu slechts €245 inclusief verzenden bij Banggood. Zie https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-pocophone-f1

En: https://www.kimovil.com/to/special/zqo8IJ

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2019 12:08 ]

• Dutchredgaming
Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:07:
Absoluut gaan voor de Pocophone F1 64GB.

4000 mah batterij en nu slechts €245 inclusief verzenden bij Banggood. Zie https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-pocophone-f1

En: https://www.kimovil.com/to/special/zqo8IJ
Niet slecht, maar we willen liever in Nederland halen.

Review QNAP TS-230 NAS

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:29

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Behoorlijk boven budget.
Het lijkt erop dat de MI A2 Lite prima aan je verwachtingen zal voldoen, zeker met het gebruik dat je aangeeft, zal het prima werken zijn met deze telefoon..

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Geen android one, maar redmi note 6 is een prima keuze.

• Dutchredgaming
ChinaGeek schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:35:
Behoorlijk boven budget.
Het lijkt erop dat de MI A2 Lite prima aan je verwachtingen zal voldoen, zeker met het gebruik dat je aangeeft, zal het prima werken zijn met deze telefoon..
A2 lite is een interessante optie, alleen twijfel ik een beetje met de gewone A2 hoe snel het is aangezien de SOC 660 is tov 625 van Snapdragon

Review QNAP TS-230 NAS

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Dutchredgaming schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:24:
[...]

A2 lite is een interessante optie, alleen twijfel ik een beetje met de gewone A2 hoe snel het is aangezien de SOC 660 is tov 625 van Snapdragon
Het zal op dat vlak prima voldoen.
Waar je wel rekening mee moet houden is de fotokwaliteit. Zeker als je van een vlaggenschip afkomt is het niet top.

| live and give like no one else |

• ChinaGeek
Dutchredgaming schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:24:
[...]

Dat snelheidsverschil zul je in dagelijks gebruik nauwelijks merken. Accu van de Lite gaat ook aardig langer mee. Daarentegen zijn de foto's van de gewone A2 beter. Het is waar je prioriteiten liggen...

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je kunt ook de Mi8 Lite overwegen. Snapdragon 660 alleen dan wel met MIUI erop ipv Android One.

https://www.belsimpel.nl/.../64gb-zwart#specificaties

[ Voor 26% gewijzigd door John Rambo op 07-03-2019 08:45 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Dutchredgaming
John Rambo schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:45:
Je kunt ook de Mi8 Lite overwegen. Snapdragon 660 alleen dan wel met MIUI erop ipv Android One.

https://www.belsimpel.nl/.../64gb-zwart#specificaties
Accu is aan de 'lage' kant.

Zelf twijfel ik veel tussen de Xiaomi A2 lite en motorola g7 power.

De moto g7 power heeft grotere accu en bettere soc t.o.v. a2 lite. A2 lite heeft android one en dat heeft de Moto niet.

Ook moet ik kijken naar de verschillen tussen de camera kwaliteit tussen de twee telefoons.

Wat is telefoons kopen toch lastig 😐

Review QNAP TS-230 NAS

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 14:51
De G7 power heeft een dpi van 271, terwijl de M9 van 441 af komt. Dat kan je wel (zeker in het begin) een beetje gaan merken. Verder is de camera van de A2 Lite wel ietsjes minder (zie ook https://www.gsmarena.com/...Phone2=9527&idPhone3=9140).

De A2 (niet lite) heeft dan weer geen 3.5mm aansluiting (geen idee of die nodig is?). Verder is de A2 wat betreft specificaties iets sneller en kan je prima met de accu, een dag doen (uit eigen ervaring rond de 6 uur SOT, afhankelijk van wat je doet natuurlijk). De A2 lite heeft een betere accu maar wel een notch, wat je ook moet liggen.

overigens zou ik persoonlijk toch wat extra uitgeven en voor de Pocophone gaan, want die is wat geheel betreft écht zeer compleet. Misschien tweedehands een optie?

[ Voor 13% gewijzigd door Raznov op 08-03-2019 15:20 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Persoonlijke ervaring met de Mi A2: ik vond de batterij tegen vallen, zeker in vergelijking met de Mi A2 Lite.
Ze hebben beide hun min en plus punten maar als je waarde hecht aan de batterij dan zou ik eerder naar de Mi A2 LITE neigen.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Dutchredgaming
Raznov schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:53:
De G7 power heeft een dpi van 271, terwijl de M9 van 441 af komt. Dat kan je wel (zeker in het begin) een beetje gaan merken. Verder is de camera van de A2 Lite wel ietsjes minder (zie ook https://www.gsmarena.com/...Phone2=9527&idPhone3=9140).
Dan denk ik toch dat de G7 toch niet wordt, want je kijkt toch de hele tijd tegen de display aan. Jammer dat KPN, T-mobile, ect. winkels dit soort toestellen niet in de winkel liggen.
De A2 (niet lite) heeft dan weer geen 3.5mm aansluiting (geen idee of die nodig is?). Verder is de A2 wat betreft specificaties iets sneller en kan je prima met de accu, een dag doen (uit eigen ervaring rond de 6 uur SOT, afhankelijk van wat je doet natuurlijk). De A2 lite heeft een betere accu maar wel een notch, wat je ook moet liggen.
Familielid is een huis, tuin, keuken gebruiker. Dus hij gebruikt alleen voor Whatsapp, nieuws, af en toe youtube en dumpert. Dus ik neig meer naar de Lite vanwege de batterij
overigens zou ik persoonlijk toch wat extra uitgeven en voor de Pocophone gaan, want die is wat geheel betreft écht zeer compleet. Misschien tweedehands een optie?
€200 is al beetje aan de hoge kant, maar €250 bij V&A kan je beter nieuw kopen voor €300.
Tja we hebben ergens een grens verlegd, anders hadden we wel een Samsung Fold gekocht :P
Beta schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:58:
Persoonlijke ervaring met de Mi A2: ik vond de batterij tegen vallen, zeker in vergelijking met de Mi A2 Lite.
Ze hebben beide hun min en plus punten maar als je waarde hecht aan de batterij dan zou ik eerder naar de Mi A2 LITE neigen.
Hoe vind je de update beleid van Xiaomi?

Review QNAP TS-230 NAS

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Dutchredgaming schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:33:
Hoe vind je de update beleid van Xiaomi?
Xiaomi heeft een goed update beleid.
De Android One toestellen komen elke maand met updates, (Mi A1, A2 en A2 Lite), en alle overige toestellen met hun eigen MIUI software komen ook regelmatig met updates.

• Dutchredgaming
Ik heb ook nog pricewatch: Asus Zenfone Max Pro (M1) (ZB602KL) (4GB ram, 64GB opslag) Zwart gevonden. Prestaties ziet er beter uit volgens Geekbench en Antutu. Ook de batterij is groter. De ASUS heeft stock Android, maar Instagram, Facebook en Messenger (fb) is niet te verwijderen.
Ook heb ik tot nu niet gevonden wat de update beleid is en hoe de camera is.
Zal ik voor de ASUS gaan of toch voor de Xiaomi?

Ook zag ik dat de A2 Lite van Xiaomi 3GB RAM versie heeft en 4GB RAM. Is 3GB RAM voldoende of is net effe 1'tje meer toch handiger? Het is erg latig in dit prijzensegment.

Review QNAP TS-230 NAS

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Meer geheugen is handig bij meer apps tegelijk open, dus de keuze hangt van je gebruik af. Doe je 1 ding tegelijk is 3GB voldoende, maar ben je op internet, Facebook, Whatsapp en gelijk nog een spelletje aan het spelen zou ik voor 4GB gaan.

• ChinaGeek
swhnld schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:39:
Meer geheugen is handig bij meer apps tegelijk open, dus de keuze hangt van je gebruik af. Doe je 1 ding tegelijk is 3GB voldoende, maar ben je op internet, Facebook, Whatsapp en gelijk nog een spelletje aan het spelen zou ik voor 4GB gaan.
Wel erg simplistisch dit.
Android heeft een prima geheugenbeheer en met de dingen die jij opnoemt ga je dat verschil tussen 3 en 4GB RAM echt niet merken.

• Dutchredgaming
Ik zag pricewatch: Nokia 7 Plus dual sim Zwart voor €200. Is ook geen slechte optie.
Refurbished versie, geen nieuw

Ik zag wel dat de batterij duur net zo snel leeg is dan met 3000mah batterij. voor de rest ziet de specs goed uit.

Is dit ook een goede kandidaat of is de batterij net Zo goed als 3000mah batterij telefoon?

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchredgaming op 16-03-2019 17:37 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• ChinaGeek
Batterijduur is meer dan alleen het aantal mAh...

• Dutchredgaming
ChinaGeek schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:44:
Batterijduur is meer dan alleen het aantal mAh...
Ik merk wel hoe meer je hebt, hoe beter.
Het enige waar ik in kan vinden is met Apple toestellen, die zijn in standby tijd erg zuinig.

Nokia 7 plus is refurbished, dus dat is geen optie.

Ik ben langs de winkels geweest en heb aaan de pricewatch: Xiaomi Redmi Note 5 (4GB ram) Zwart en voelde goed aan. Als de toestel android one had, dan heb ik het gelijk gekocht. Het nadeel van MIUI is dat er advertenties inzitten en dat vind ik niet zo wenselijk (omdat je al voor de telefoon al betaald hebt). Ook de formaat is te breed.

De formaat van pricewatch: Xiaomi Redmi 6 (4GB intern) Grijs goed, alleen de telefoon voelde wel wat traag.

De pricewatch: Nokia 3.1 Plus (dual sim) Blauw en pricewatch: Nokia 5.1 Plus Blauw vergeleken. De 5.1 plus is snel en genoeg voor de gebruik, maar de 3.1 plus voel ik dat het net wat trager is.

Helaas heb ik Xiaomi A2 lite nog niet in real life te kunnen testen. Als het tussen de 3.1 plus en 5.1 plus is ben ik al tevreden.

Ik twijfel wel dat als ik een van de telefoon kies dat de perfomence iets achteruit gaan als ik vergelijk met Geekbench scores van de huidige telefoon (HTC M9)

Edit: Multiscore van HTC M9 valt erg tegen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QQkZ7xR.jpg

Review QNAP TS-230 NAS

• ChinaGeek
De gewone A2 is stukken sneller dan die nokia 5.1. Je zou de Redmi Note 7 nog kunnen overwegen, zeer goed toestel, en die advertenties ben ik nog niet tegengekomen...

• Dutchredgaming
ChinaGeek schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:13:
(...) Je zou de Redmi Note 7 nog kunnen overwegen, zeer goed toestel, en die advertenties ben ik nog niet tegengekomen...
Ik heb de Note 6 (of 7) gezien in de winkel met advertenties.
Ook met de Mi 9 advertenties gevonden (zie Tweakers review).

Na een maand te wachten voor eventuele discounts helaas geen prijsverlaging gezien van A2 lite.
Familielid is erg te spreken en wilt het erg graag hebben.

Is het handig om deze week af te wachten voor discounts (vanwege nieuwe toestellen) of zal de prijs niet snel dalen?

Review QNAP TS-230 NAS

• Raznov
Dutchredgaming schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:09:
[...]

Ik heb de Note 6 (of 7) gezien in de winkel met advertenties.
Ook met de Mi 9 advertenties gevonden (zie Tweakers review).

Na een maand te wachten voor eventuele discounts helaas geen prijsverlaging gezien van A2 lite.
Familielid is erg te spreken en wilt het erg graag hebben.

Is het handig om deze week af te wachten voor discounts (vanwege nieuwe toestellen) of zal de prijs niet snel dalen?
Juni mogelijk juli komen de nieuwe a3 toestellen waarschijnlijk en daarmee ook de mogelijke prijsverlaging. Wachten op beter is altijd interessant, maar of het ook echt verstandig is ligt aan jouw eigen wensen.

• Dutchredgaming
Raznov schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:25:
[...]

Juni mogelijk juli komen de nieuwe a3 toestellen waarschijnlijk en daarmee ook de mogelijke prijsverlaging. Wachten op beter is altijd interessant, maar of het ook echt verstandig is ligt aan jouw eigen wensen.
Ik ben bang dat een half jaar wachten net te laat is.
Ook vind de familielid het niet gewenst.

Ik merk dat de HTC M9 nu kuren aan het vertonen is.

Heb al de toestel naar fabrieksinstellingen gezet en heeft wel beetje geholpen, maar nog steeds ondermaats

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchredgaming op 10-04-2019 22:31 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Raznov
Dutchredgaming schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:30:
[...]

Ik ben bang dat een half jaar wachten net te laat is.
Ook vind de familielid het niet gewenst.

Ik merk dat de HTC M9 nu kuren aan het vertonen is.

Heb al de toestel naar fabrieksinstellingen gezet en heeft wel beetje geholpen, maar nog steeds ondermaats
Je kan nog wel kiezen voor een Xiaomi met een custom Rom, zoals bijvoorbeeld de Xiaomi EU rom. Het unlocken van de bootloader en de eerste keer flashen van de Rom kost wat tijd, maar het updaten is daarna eenvoudig. Voordeel is dat deze Rom advertentie vrij is én gebaseerd op de laatste Xiaomi (stable of beta) OS.

• Dutchredgaming
Raznov schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:41:
[...]

Je kan nog wel kiezen voor een Xiaomi met een custom Rom, zoals bijvoorbeeld de Xiaomi EU rom. Het unlocken van de bootloader en de eerste keer flashen van de Rom kost wat tijd, maar het updaten is daarna eenvoudig. Voordeel is dat deze Rom advertentie vrij is én gebaseerd op de laatste Xiaomi (stable of beta) OS.
Zelf ben ik niet bekend met rooten en dat soort dingen, dus wil het liever niet doen.

Ik vind het lastig te kiezen tussen Android One programma vs telefoon met laagje extra en met iets betere specs...

Review QNAP TS-230 NAS

• Raznov
Dutchredgaming schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:55:
[...]

Zelf ben ik niet bekend met rooten en dat soort dingen, dus wil het liever niet doen.

Ik vind het lastig te kiezen tussen Android One programma vs telefoon met laagje extra en met iets betere specs...
Kijk voor Android One ook even bij de buren naar https://nl.hardware.info/...id-one-smartphones-getest.

Ik begrijp je opzet met "laagje extra met betere specs" en daarbij de advertenties opmerking, maar neem ook in gedachte dat Xiaomi niet bepaald veel marge heeft op de toestellen. De opmerking "ik heb al voor de telefoon betaald", klopt maar Xiaomi moet natuurlijk ergens het geld vandaan halen, waar andere merken dit op de marges doen.

Ik zou persoonlijk naar de a2 lite gaan, zeker als we al genoeg enthousiasme is vanuit het familielid. Het is gewoon een goed toestel.

• Dutchredgaming
#ProductPrijsSubtotaal
1Motorola Moto G7 Power Zwart€ 191,-€ 191,-
1Xiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Zwart€ 184,69€ 184,69
1Xiaomi Redmi Note 6 Pro (4GB intern) 64GB Zwart€ 204,69€ 204,69
1Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart€ 213,75€ 213,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 794,13

De Note's ziet er wel leuk uit, maar jammer dat het MIUI is.

Ik twijfel tussen de Moto G7 power en A2 lite.

G7 Power: Grotere accu (hoog op wensen lijstje), betere specs, betere camera.
Mogelijk 1 jaar updates.

A2 lite: Android One en betere camera.

Pffff kiezen is niet makkelijk

Review QNAP TS-230 NAS

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dutchredgaming schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:11:
Ik twijfel tussen de Moto G7 power en A2 lite.

G7 Power: Grotere accu (hoog op wensen lijstje), betere specs, betere camera.
Mogelijk 1 jaar updates.

A2 lite: Android One en betere camera.
Ik wilde je eigenlijk de 'normale' A2 aanraden, aangezien die wat beter specs heeft en inmiddels net zo duur is als de Lite, maar je geeft aan dat de accuduur hoog op de lijst staat en dan is de Lite weer beter.

Daarnaast laat ik Motorola al een tijdje links liggen. Sinds het merk is overgenomen door Lenovo beloven ze een hoop, maar gebeurd er weinig. De toestellen krijgen nauwelijks hun maandelijkse patches en upgrades naar een hogere versie komen te laat of zelfs helemaal niet.

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-10 19:52
Dutchredgaming schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:29:
Ik heb ook nog pricewatch: Asus Zenfone Max Pro (M1) (ZB602KL) (4GB ram, 64GB opslag) Zwart gevonden. Prestaties ziet er beter uit volgens Geekbench en Antutu. Ook de batterij is groter. De ASUS heeft stock Android, maar Instagram, Facebook en Messenger (fb) is niet te verwijderen.
Vorige week heb ik deze in gebruik genomen. Ik heb hiervoor 2 Android One toestellen gehad. Omdat ik door een ziek familielid zoveel mogelijk bereikbaar moet zijn, was een lange accuduur een keiharde "must have". Als brildrager wil ik goed scherm en durfde daarom de Motorola G7 Power niet aan. Ik kwam dus uit op dit toestel. De gouden variant heeft nog steeds de adviesprijs van 249 euro. Bij Alternate was de zwarte variant slechts 179 euro!

Na een week gebruik ben ik helemaal tevreden. Uitzonderlijke accuduur, prima scherm (ook ruim) en verder alle functionaliteit en techniek die je van een Android toestel verwacht. Het is geen echte Android One maar heeft ook geen bloatware enz. Ik vind het een aanrader.

• ChinaGeek
robertnld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:20:
[...]

Vorige week heb ik deze in gebruik genomen. Ik heb hiervoor 2 Android One toestellen gehad. Omdat ik door een ziek familielid zoveel mogelijk bereikbaar moet zijn, was een lange accuduur een keiharde "must have". Als brildrager wil ik goed scherm en durfde daarom de Motorola G7 Power niet aan. Ik kwam dus uit op dit toestel. De gouden variant heeft nog steeds de adviesprijs van 249 euro. Bij Alternate was de zwarte variant slechts 179 euro!

Na een week gebruik ben ik helemaal tevreden. Uitzonderlijke accuduur, prima scherm (ook ruim) en verder alle functionaliteit en techniek die je van een Android toestel verwacht. Het is geen echte Android One maar heeft ook geen bloatware enz. Ik vind het een aanrader.
En qua updatebeleid? Ook niet bepaald onbelangrijk.

• robertnld
Het updatebeleid is een beetje onduidelijk. Hij heeft nu Android 8.1.0. Als hij geen updates meer krijgt, dan zal ik hem waarschijnlijk over 1 jaar afschrijven. Voor nu heb ik een lange accu-duur nodig en accepteer dus het risico van minder of geen updates.

Overigens zit deze telefoon in het dagelijks gebruik heel erg dicht tegen Android One aan. Daarom lijkt mij een update en/of upgrade door Asus niet onlogisch

• ChinaGeek
robertnld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:42:
Het updatebeleid is een beetje onduidelijk. Hij heeft nu Android 8.1.0. Als hij geen updates meer krijgt, dan zal ik hem waarschijnlijk over 1 jaar afschrijven. Voor nu heb ik een lange accu-duur nodig en accepteer dus het risico van minder of geen updates.

Overigens zit deze telefoon in het dagelijks gebruik heel erg dicht tegen Android One aan. Daarom lijkt mij een update en/of upgrade door Asus niet onlogisch
Wat houdt dat precies in? Qua dagelijks gebruik dicht tegen Android One aanzitten?

• robertnld
Precies

• Raznov
ChinaGeek schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:10:
[...]

Wat houdt dat precies in? Qua dagelijks gebruik dicht tegen Android One aanzitten?
Ik denk dat @robertnld bedoelde dat de OS redelijk Stock Android is :P.
Ik blijf er overigens bij dat die Moto je waarschijnlijk niet gaat aanstaan, vooral vanwege de dpi. De HTC One M9 is op het oog, een stuk scherper wat betreft scherm. Die Zenphone Max Pro is dan wel weer een mooie vergelijking met de A2 Lite. Beetje degelijk Android One toestel (met nog iets meer dan 2 jaar updates) tegen een toestel met betere specs, maar minder grote kans op updates.

• robertnld
Het scherm van de Zenphone is prima. Je moet geen "iPhone van 1.300 euro" scherm verwachten, maar het voldoet ruim voldoende in de praktijk. De snelheid is ook dik in orde. En met 64 Gb intern geheugen heb je bij normaal gebruik ook ruim voldoende.

Ik wil niet te enthousiast over mijn keuze zijn. Maar ik vind het echt onwijs wat je in 2019 voor 179 euro kan kopen. En het komt ook nog in een keurig doosje, Nederlandstalige handleiding en een goede adapter (dus niet alleen een usb kabel).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
robertnld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:36:
Ik wil niet te enthousiast over mijn keuze zijn. Maar ik vind het echt onwijs wat je in 2019 voor 179 euro kan kopen. En het komt ook nog in een keurig doosje, Nederlandstalige handleiding en een goede adapter (dus niet alleen een usb kabel).
Het is goed om te weten dat jij er zo enthouiast over bent, alleen het strookt niet helemaal met het volgende:
robertnld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:42:
Als hij geen updates meer krijgt, dan zal ik hem waarschijnlijk over 1 jaar afschrijven.
Of te wel, je koopt over één jaar weer een nieuw toestel. Vind je dat niet een beetje tegenstrijdig en zonde van het geld? Kan je voor dat geld beter een toestel kopen wat wel ondersteuning heeft en updates krijgt en waar je dus makkelijk 2 tot 3 jaar mee kan doen.

• robertnld
Aha, goede vraag. Mijn telefoons krijgen een 2de leven als telefoon voor vriendin, of als reserve telefoon (ik laat mijn telefoon vaker dan gemiddeld vallen 8-X). Mijn vriendin surft alleen op haar telefoon, terwijl ik bijvoorbeeld ook meerdere bank-apps gebruik..Daarom zijn updates voor mij belangrijker.

Ik begroot 10 euro/maand voor mijn telefoon. Na 1 jaar zit ik dus 179 - 12 x 10 = 59 euro boven begroting. Dat is inderdaad niet kostenefficient, maar ik wilde NU een Android One (achtige) telefoon met voldoende specificaties, duidelijk scherm en een boven-gemiddelde accuduur. Daar paste de Zenfone prima bij.

• ChinaGeek
robertnld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:10:
Aha, goede vraag. Mijn telefoons krijgen een 2de leven als telefoon voor vriendin, of als reserve telefoon (ik laat mijn telefoon vaker dan gemiddeld vallen 8-X). Mijn vriendin surft alleen op haar telefoon, terwijl ik bijvoorbeeld ook meerdere bank-apps gebruik..Daarom zijn updates voor mij belangrijker.

Ik begroot 10 euro/maand voor mijn telefoon. Na 1 jaar zit ik dus 179 - 12 x 10 = 59 euro boven begroting. Dat is inderdaad niet kostenefficient, maar ik wilde NU een Android One (achtige) telefoon met voldoende specificaties, duidelijk scherm en een boven-gemiddelde accuduur. Daar paste de Zenfone prima bij.
Maar even voor de duidelijkheid. Android One is een concept waarbij o.a. je direct de updates van Google krijgt.
Daar is bij die van jou absoluut geen sprake van, het ziet er hoogstens een beetje uit als Android One.
Met Android One heeft het verder niets van doen en Asus staat zeker niet bekend om haar sterke updatebeleid...

• Dutchredgaming
ik zag bij amazon.de a2 lite voor €175 euro, niet duur.

alleen ik weet niet hoe het zit met telefoon garantie.

heb wel met een sd kaart (2 tientjes) goede evaring, maar met telefoons niet...

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
9 dagen verder met kijken en nog steeds lastig om wat uit te kiezen.

Nieuw lijstje:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SmartphonesMotorola Moto G7 Power Zwart€ 191,-€ 191,-
1SmartphonesSamsung Galaxy A50 Zwart€ 268,-€ 268,-
1SmartphonesXiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Zwart€ 184,69€ 184,69
1SmartphonesXiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart€ 212,99€ 212,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,68

Waarom Galaxy A50 toegevoegd?
Een ander familielid heeft het gekocht en ik heb het voor hem geinstalleerd (digibeet) en ik was verbaasd over de snelheid voor €268 (op het moment van schrijven). Camara's zien er ook goed uit voor het bedrag en bij navraag zou android Q uitkomen en misschien S, maar wel 2 jaar support. Dus als er meer geld is voor t budget dan is dit ook wel een optie. Jammer dat er weinig bekend is hoe de batterij volhoudt. Geen Screen on time gezien en volgens GSM arena de batterij sneller leeg gaat dan de A2 lite of Note 7.

In de winkel de Red Mi 6 en Note 5 gezien en ben zelf teleurgesteld in de reclame van MIUI. Zelf zal ik nooit een toestel kopen ingebakken met reclame.

A2 lite is op mijn lijstje en in de Nederlandse winkels (vind ik) aan de dure kant. als het paar tientjes goedkoper zou zijn dan zal ik het meteen aanschaffen, alleen de foto's (wordt niet vaak gemaakt) en de Geekbench score is wel een min punt.

Motorola leek bijna de ideale kandidaat, de enige nadeel dacht ik eerst van de DPI en resolutie van het scherm. Maar nu ook de artikel van Tweakers gelezen te hebben valt het bij mij af na een jaar maximum support. Alleen de nog grotere accu is erg fijn, dus nog in het lijstje gezet.

Sorry voor de zoveelste post, maar ik kan erg lastig kiezen, want de ene telefoon ziet er leuk uit, alleen de reclame, update beleid, prijs en geekbench scores maken het niet makkelijker op

Review QNAP TS-230 NAS

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:54
Je maakt altijd een afweging, voor 200 euro heb je niet de perfecte smartphone.

Blijkbaar vind je een grote accu belangrijk en de Motorola heeft die samen met een solide bouw en specs die voldoen aan de eisen. Ik zou dan gewoon daarvoor gaan, het is niet zo dat je telefoon uit elkaar springt als hij niet meer geupdate word.

Nokia 7 plus was trouwens pas wel nieuw te koop bij ibood voor 200 euro, jammer dat je die gemist hebt

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Dutchredgaming
Jampot007 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:48:
Je maakt altijd een afweging, voor 200 euro heb je niet de perfecte smartphone.

Blijkbaar vind je een grote accu belangrijk en de Motorola heeft die samen met een solide bouw en specs die voldoen aan de eisen. Ik zou dan gewoon daarvoor gaan, het is niet zo dat je telefoon uit elkaar springt als hij niet meer geupdate word.

[...]
Ik vind zelf meer prettiger om een beveiligingsupdate te krijgen dan een "feature" update.

Persoonlijk zou ik het meteen kopen, maar door de update beleid schiet Motorola wel in haar eigen voeten

Review QNAP TS-230 NAS

• ChinaGeek
Dutchredgaming schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:43:
9 dagen verder met kijken en nog steeds lastig om wat uit te kiezen.

Nieuw lijstje:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SmartphonesMotorola Moto G7 Power Zwart€ 191,-€ 191,-
1SmartphonesSamsung Galaxy A50 Zwart€ 268,-€ 268,-
1SmartphonesXiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Zwart€ 184,69€ 184,69
1SmartphonesXiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart€ 212,99€ 212,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,68

Waarom Galaxy A50 toegevoegd?
Een ander familielid heeft het gekocht en ik heb het voor hem geinstalleerd (digibeet) en ik was verbaasd over de snelheid voor €268 (op het moment van schrijven). Camara's zien er ook goed uit voor het bedrag en bij navraag zou android Q uitkomen en misschien S, maar wel 2 jaar support. Dus als er meer geld is voor t budget dan is dit ook wel een optie. Jammer dat er weinig bekend is hoe de batterij volhoudt. Geen Screen on time gezien en volgens GSM arena de batterij sneller leeg gaat dan de A2 lite of Note 7.

In de winkel de Red Mi 6 en Note 5 gezien en ben zelf teleurgesteld in de reclame van MIUI. Zelf zal ik nooit een toestel kopen ingebakken met reclame.

A2 lite is op mijn lijstje en in de Nederlandse winkels (vind ik) aan de dure kant. als het paar tientjes goedkoper zou zijn dan zal ik het meteen aanschaffen, alleen de foto's (wordt niet vaak gemaakt) en de Geekbench score is wel een min punt.

Motorola leek bijna de ideale kandidaat, de enige nadeel dacht ik eerst van de DPI en resolutie van het scherm. Maar nu ook de artikel van Tweakers gelezen te hebben valt het bij mij af na een jaar maximum support. Alleen de nog grotere accu is erg fijn, dus nog in het lijstje gezet.

Sorry voor de zoveelste post, maar ik kan erg lastig kiezen, want de ene telefoon ziet er leuk uit, alleen de reclame, update beleid, prijs en geekbench scores maken het niet makkelijker op
Die reclame kun je gewoon uitzetten hoor.
Sterker, ik heb al meerdere Xiaomi toestellen gehad en nog nooit last van reclame gehad.

Acties:
  • Beste antwoord

• Dutchredgaming
Na lang nadenken en zwichten hebben we de knoop doorgehakt

De pricewatch: Samsung Galaxy A50 Zwart gekocht.

Toch voor de zekerheid van updates en goede hardware om meer future proof te zijn.

Dank jullie wel voor jullie hulp en advies!

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1