14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.
Vraag
Beste antwoord (via Baapje327 op 02-03-2019 12:14)
Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator
Alle reacties
Met deze gekke markt doen WOZ waardes ook gewoon gek. Zo ging mijn huis in 2011 160K, is het een paar jaar rond de 130K geweest en nu is het weer 160K.
14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Is hier in de buurt juist dat de WOZ 100K daalde door onze aankoop en nu door andermans aankoop verderop voor veel meer weer bijna 100k gestegen is. Dat alles binnen 4 jaar tijd. Volgt netjes de verkoopprijs van feitelijk verkochtte woningen, op zich goed principe.
ja dat is nu juist mijn punt. omdat die zo laag zijn, is mijn WOZ waarde dan te hoog. te hoog als in, dat is wel een slaagbaar verhaal voor bezwaar...NiGeLaToR schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:00:
Enige wat ik ‘raar’ vind is dat de woz waarde van vergelijkbare woningen zo laag uitvalt.
Is hier in de buurt juist dat de WOZ 100K daalde door onze aankoop en nu door andermans aankoop verderop voor veel meer weer bijna 100k gestegen is. Dat alles binnen 4 jaar tijd. Volgt netjes de verkoopprijs van feitelijk verkochtte woningen, op zich goed principe.
thanks, daar vreesde ik al een beetje voorCyriel85 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:09:
WOZ waarde word bepaald op verkoopprijzen uit de buurt. Doordat jij ruim 6 ton hebt betaald volgende woning is deze dat blijkbaar waard, dus word WOZ ruim 6 ton. Geen enkele reden voor bezwaar.
hopen maar voor mijn buren dat de gemeente niet hun WOZ gaat ophogen...
Dat zal gestaag gaan naarmate er meer woningen voor meer verkocht worden. Maar pas weer echt recht getrokken worden bij verkoop van de betreffende woning.Baapje327 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:09:
[...]
thanks, daar vreesde ik al een beetje voor
Tenzij de gemeentes een beter indicatie stysteem gaan gebruiken.
Jij kocht in 2017 voor 625k en de woz over 2018 is 617k en nu twijfel je er aan of je de woz lager kunt krijgen?Baapje327 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:01:
[...]
ja dat is nu juist mijn punt. omdat die zo laag zijn, is mijn WOZ waarde dan te hoog. te hoog als in, dat is wel een slaagbaar verhaal voor bezwaar...
Gezien de landelijk stijgende prijzen verbaast het mij eerder dat ze niet 625k + de prijs groei in jouw gemeente hebben genomen. Dat die andere woningen lager staan is vreemd: hier in de buurt werden alle zelfde type woningen meteen verlaagd en nu dus weer (sterk) verhoogd. Zit afhankelijk van m2 tuin 5-15k€ tussen, meer niet.
Ik betaal dit jaar 40 euro meer met 40k WOZ stijging...
Let maar op, volgend jaar stijgt de WOZ ook voor jouw buren, dit zie je veel vaker. Worden er in een straat met gelijke woningen één of twee woningen voor veel meer verkocht dan op dat moment de WOZ waarde, dan stijgt de WOZ waarde voor de woningen bijna meteen en de rest volgt zeg een jaar later. De buren zullen blij zijn..Baapje327 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:09:
[...]
thanks, daar vreesde ik al een beetje voor
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
t geld is ook niet het probleem, maar ben van plan hier nog eventjes te wonen. elk klein beetje helpt en ik maak er altijd een beetje een sport van om geen belasting te betalen als dat niet nodig is (binnen de grenzen van de wet natuurlijk).
topic kan dicht! (kan ik dit zelf doen trouwens?)
Vergeet het eigenwoningforfait niet. Je mag ook nog eens 0.65% van de WOZ waarde bij je inkomen optellen.President schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:14:
We hebben het dan over misschien 100 euro per jaar meer aan gemeentelijke belastingen, een hogere WOZ waarde bij een huis van die prijsklasse zou dan ook van weinig betekenis moeten zijn voor jullie. Sommige mensen denken helaas nog dat het honderden euro's scheelt...
Denk maar zo: WOZ is de sluitpost van de begroting. Als ze die 40 euro niet kunnen halen uit de WOZ stijging halen ze die 40 euro wel met een hoger percentage. Enige verschil is dat met een hogere WOZ ook je EWF stijgt.President schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:14:
We hebben het dan over misschien 100 euro per jaar meer aan gemeentelijke belastingen, een hogere WOZ waarde bij een huis van die prijsklasse zou dan ook van weinig betekenis moeten zijn voor jullie. Sommige mensen denken helaas nog dat het honderden euro's scheelt...
En hoger tarief voor waterschapsbelasting, die is ook afhankelijk van de WOZanboni schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:18:
[...]
Vergeet het eigenwoningforfait niet. Je mag ook nog eens 0.65% van de WOZ waarde bij je inkomen optellen.