Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2020
Hallo beste Tweakers,

Ik heb een vraag; sinds kort ben ik in het bezit van een Huawei Mate 20 Lite smartphone. Op zich ben ik er tevreden mee alleen de batterijduur valt wat tegen..Bij instellingen batterverbruik staat dat ie wel errug vaak wakker is, dit terwijl ik de smartphone het grootste gedeelte van de tijd gewoon in stand by heb staan. Heb al van alles geprobreerd, batterijbesparing, scherm op slimme resolutie zetten, dataverkeer beperken zodat de apps niet de hele tijd op de achtergrond actief zijn, zelfs Huawei gebeld, die wisten het ook niet precies. Ik denk dat het een sofwareprobleem is..Wanneer ik mn sim kaart eruit haal gaat de batterij ineens een stuk langer mee.. Bij mn vorige Huawei P 10 lite had ik dat probleem nooit. Die ging moeiteloos 2 dagen of langer mee..

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:31

Marc H

- - Is wakker - -

Vreemd,

Ik ben ook sinds kort overgestapt van de P10 lite naar de Mate 20 Lite en ik kan het niet herkennen. Na een gewone werkdag had ik op de P10 Lite nog ongeveer 50% over, bij de Mate heb ik dan nog 70-75% over.

Heb je een Phone clone gedaan van je oude toestel, of opnieuw ingesteld?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
Ik heb het toestel opnieuw ingesteld, en al een keer een factoryreset gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:01
Het lijkt erop dat je telefoon moeite heeft met zijn verbinding met je provider. Dat gaat namelijk gepaard met een (veel) hoger batterijverbruik. Is het alleen thuis waar je dit hebt? Je kan dan namelijk eens proberen hoe je batterijverbruik is als je op een andere locatie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
Ik denk ook dat dat het is idd..wanneer ik mijn simkaart verwijder heeft ie geen signaal meer van de provider en gaat ie veel langer mee..maar wat kan ik hier aan doen..provider bellen misschien? Dank voor jullie meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
Op een andere locatie heeft ie natuurlijk ook gewoon signaal van de provider..

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 03-03-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Boomje74 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:10:
Op een andere locatie heeft ie natuurlijk ook gewoon signaal van de provider..
Het gaat er niet om dat ie gewoon signaal heeft, het gaat erom dat je weinig signaal heeft. Wanneer je bij jou binnen weinig signaal heeft, moet hij erg zijn best doen om online te blijven en dat kost dus batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
Oke..Maar als ik in de statusbalk kijk is het signaal gewoon goed..vol bereik zeg maar..
Pagina: 1