Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Conner CP-3024 vervangen door SSD in SLT/286

Pagina: 1
Acties:

• Wulp
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 10:22
Als "nieuweling" borduur ik hier even voort.

Mijn SLT/286 start perfect op via de setup/diags diskette, maar ook met een DOS 3.2 en een DOS 6.22 diskette. Ik zou echter een HD willen installeren.
Om het betaalbaar te houden schafte ik me een
"64 Megabyte DOM SSD Replace Vintage 3.5" IDE Drives with 40 PIN IDE SSD Card ". (eBay, van WD)
Die zou volgens de informatie die meegegeven werd de HDD die in het toestel zat (Conner CP-3024) kunnen vervangen.

Heeft iemand een idee hoe ik dat geregeld kan krijgen?...

Alvast bedankt!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Wulp schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:29:
Als "nieuweling" borduur ik hier even voort.

Mijn SLT/286 start perfect op via de setup/diags diskette, maar ook met een DOS 3.2 en een DOS 6.22 diskette. Ik zou echter een HD willen installeren.
Om het betaalbaar te houden schafte ik me een
"64 Megabyte DOM SSD Replace Vintage 3.5" IDE Drives with 40 PIN IDE SSD Card ". (eBay, van WD)
Die zou volgens de informatie die meegegeven werd de HDD die in het toestel zat (Conner CP-3024) kunnen vervangen.

Heeft iemand een idee hoe ik dat geregeld kan krijgen?...

Alvast bedankt!
Open maken, schijf erin, dichtmaken, opstarten? Aan jou de taak uit te vissen hoe dat specifiek moet natuurlijk.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:56

br00ky

Moderator Harde Waren
@Wulp, behalve het type laptop heeft je vraag niets te maken met de originele vraag uit het topic. Dat noemen we hijacken en dat is niet toegestaan. Hierbij dus afgesplitst

• Wulp
Dat kan ik begrijpen. Ik vond alleen niet waar ik mijn vraag kon stellen (sinds gisteren totaal nieuw...)
Ik zocht maar vond het niet; ik weet het trouwens nu nog niet...

Waar vind ik mijn "afgespitste" vraag (en hopelijk antwoord) nu terug?
Alvast bedankt.

• Wulp
Tegenwoordig gaat dat zo; maar bij deze toestellen staan de te gebruiken HD's nog voorgeprogrammeerd in de bios. En zelfs met de setup-schijf geraak je niet in die bios. Dus "openmaken enz." is wat kort door de bocht...
nelizmastr schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:43:
[...]

Open maken, schijf erin, dichtmaken, opstarten? Aan jou de taak uit te vissen hoe dat specifiek moet natuurlijk.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Wulp schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:24:
Dat kan ik begrijpen. Ik vond alleen niet waar ik mijn vraag kon stellen (sinds gisteren totaal nieuw...)
Ik zocht maar vond het niet; ik weet het trouwens nu nog niet...
Het is een kwestie van het goede subforum zoeken (in dit geval Processors, Moederborden & Geheugen) en vervolgens kan je een nieuw topic aanmaken door rechtsboven in de topiclijst op de grote blauwe knop "nieuw topic" te klikken. Zowel in een mobiele browser als op een desktop niet te missen ;).
Waar vind ik mijn "afgespitste" vraag (en hopelijk antwoord) nu terug?
Alvast bedankt.
Nou ja, hier dus, waar je zojuist je reactie hebt getypt. Een nieuw topic aanmaken is nu dus niet meer nodig :).

/overigens als sidenote: je kunt je vorige reactie ook aanpassen als je nog iets bent vergeten te melden. Je post hierboven tweemaal achter elkaar, wat als storend wordt ervaren. Ook twee quotes horen dus in één reactie thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 02-03-2019 10:18 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44
Ik vraag mij af of dit gaat passen.
Fysiek zijn ze niet het zelfde. De aansluiting van de conner zit in verlengde en die van het verloop is haaks.
En ik denk dat er een afgemeten ruimte is voor de HDD.

Je zult het moeten zien en dus even openmaken.

PS. wel een leuk project 8)

[ Voor 5% gewijzigd door SpiriTNL op 02-03-2019 10:28 ]

• Wulp
De oorspronkelijke Conner CP-3024 lekte (olie??). Die vervangen door een andere Conner was me te duur. Dus zocht ik wat rond en vond op eBay iets waar o.a. bijstond:
Some of the Hard Drives it replaces are :
MANUF MODEL
CONNER CP3024
CONNER CP321
etc.
De aansluitingen waren anders (molex ->JST), dus na wat soldeerwek kon de aansluiting worden gemaakt. Maar daar blijft het bij. Bij het opstarten zoekt hij altijd eerst naar de HDD. En dat kan ik niet gewijzigd krijgen...
Dus vroeg ik me af of zo'n SSD kan gemodelleerd worden naar een door de bios voorgeprogrammeerde HD (x heads, x cycles, x sectors).

• Wulp
Nog dit: Uiteraard weet ik ook dat een SSD geen 'heads' heeft...
Ik zou het ook kunnen proberen met een andere (maar te grote) Conner (120MB) maar vermits het opstarten altijd eerst naar de HD gaat, kan ik daarna Anydrive niet gebruiken.

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Wulp schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:51:
De oorspronkelijke Conner CP-3024 lekte (olie??). Die vervangen door een andere Conner was me te duur. Dus zocht ik wat rond en vond op eBay iets waar o.a. bijstond:
Some of the Hard Drives it replaces are :
MANUF MODEL
CONNER CP3024
CONNER CP321
etc.
De aansluitingen waren anders (molex ->JST), dus na wat soldeerwek kon de aansluiting worden gemaakt. Maar daar blijft het bij. Bij het opstarten zoekt hij altijd eerst naar de HDD. En dat kan ik niet gewijzigd krijgen...
Dus vroeg ik me af of zo'n SSD kan gemodelleerd worden naar een door de bios voorgeprogrammeerde HD (x heads, x cycles, x sectors).
Zo'n IDE Disk on Chip is softwarematig identiek aan het origineel ( meldt zich aan als zijnde een IDE-HDD naar het BIOS )

Maar dat er in de omschrijving staat dat hij compatible is met die CP3024, wil alleen zeggen dat het softwarematig zo is
Het kan zomaar zijn dat de omvang / afmeting / bouwmanier niet passend is.

Er zijn verschillende modellen van die DOC, maar vaak zit er wel een master/slave switch / setting op.

• Wulp
Die master/slave setting moet ik nog uitzoeken. De inbouwruimte is geen probleem; het is vooral softwarematig waar het probleem zit..
Bij de oorspr. omschrijving staat: Geometry is 1001 Cylinders 4 Heads 32 Sectors so you can exactly replace any hard drive with the same or smaller parameters if your BIOS is set to fixed and not auto detect. You can change your BIOS setting to match these if you do not need them to match your old hard drive.
Maar voorlopig krijg ik 'm niet "aan de praat".
Alvast bedankt voor je reactie; misschien helpt het me verder...
Pagina: 1