Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 16:14
Gisteren is er bij ons thuis een ziggo monteur langsgeweest die als een tornado door het huis ging. Ben blij dat alles nu werkt, alleen werk ik sommige dingen liever iets anders af. Hierbij heb ik hulp nodig.

Huidige situatie:
Op het begin punt, waar het ziggo signaal binnenkomt (ook vervangen gisteren) zit nu een Braun poa-01-upc splitter. 1 uitgang naar de modem, 1 uitgang naar de nieuwe coax versterker. Dat is een Technetix FRA-752X.
In de huiskamer heeft de monteur een Braun BTV-01-SET + POA-01-UPC splitter gemonteerd. De kabel op de eerste slaapkamer loopt namelijk via de huiskamer.
Voorheen werd dit mooi doorgelust in de wandcontactdoos. De Braun BTV-01-SET kan echter niet doorlussen, daardoor is er een gaatje in het kapje gemaakt en de kabel naar de slaapkamer op een splitter aangesloten.

Nu heb ik twee Hirschmann GEDU10 besteld, 1 voor in de huiskamer ipv de net geplaatste BTV-01-SET en 1 voor in de slaapkamer. Vind het mooier als het in de wandcontactdoos zit.

Nu zag ik dat op de GEDU10 staat dat deze 10db is, en de BTV-01-Set staat "lage demping van max 0.5db".
Nu is het mij onduidelijk of dit beide om hetzelfde gaat. begrijp namelijk dat je afschermings db hebt en signaal db. Echter is he twel zo dat ik met de GEDU10 een splitter minder in het systeem heb. Dit zal ook schelen. Daar staat namelijk:
'Hoge afscherming: Class A + 10 dB".

Wat denken jullie dat beter signaal geeft of zijn er andere componenten die jullie aanbevelen? Het is in ieder geval 10x beter dan de JUNG tv wcd van de bouwmarkt. Ik vind 10db vs 0.5 db wel veel verschil.

Materiaal:
https://www.kabelshop.nl/...RA-752X-i9653-t19817.html
https://www.kabelshop.nl/...0106001-i7215-t19330.html
https://www.kabelshop.nl/...-01-SET-i8097-t19330.html
https://www.kabelshop.nl/...A01-UPC-i8099-t19327.html

Alle reacties

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32
Nooit en ten nimmer doorluswandcontactdozen gebruiken.

Die 10dB staat voor een uitgangsdemping van 10dB. Dit is zeer hoog. Elke monteur met een beetje kennis hiervan trekt ze direct uit de muur om een normale einddoos + splitter te plaatsen.

Een coaxnetwerk moet een sterk netwerk zijn geen doorlus netwerk. Zoals je installatie nu is hoort hij te zijn. De monteur heeft het ook niet voor niets zo aangesloten.

• Redbaard
Oke, bedankt voor je antwoord. Wel jammer, want ik vind het toch wel minder mooi zo'n splitter op de wandcontactdoos met een kabel die er weer terug ingaat.

Maar moet ik dan ook niet een andere splitter erop zetten? Want die heeft ook 10db demping.

[ Voor 23% gewijzigd door Redbaard op 01-03-2019 21:05 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Doorlus wand contactdozen werken niet met een retourkanaal over coax.

Voor interactieve tv kan je het beste altijd een ster model Coax realiseren.

• Redbaard
Dat is ook een goede. Nu heb ik eigenlijk nog geen behoefte aan interactieve tv boven. Maar dat kan wellicht nog veranderen.
Stermodel heeft mijn voorkeur maar het is een wat ouder huis en er liggen geen loze leidingen meer. Dus als ik het met alleen einddozen kan regelen vind ik het gezegend.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 23:24
Je hebt nu een sterstructuur. De opdruksplitter in de woonkamer is het sterpunt. ;) Aangenomen dat je niet meer dan de 2 aansluitingen hebt waar je ons over verteld hebt.

Ik zou dit lekker zo laten, tenzij je de kabel van de slaapkamer rechtstreeks op de versterker in de meterkast kunt krijgen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Redbaard
Heb in totaal 4 aansluitingen. 2 in de woonkamer (allebei aparte kabel naar de meterkast), 1 op de slaapkamer en 1 op zolder.

De aansluitingen op zolder en de slaapkamer en de hoofdaansluiting in de woonkamer zitten allemaal doorgelust.
De tweede aansluiting in de woonkamer heb ik niet aangesloten in de meterkast. Voor deze wandcontactdoos staat een kast en 1 tv is genoeg ;)
Pagina: 1