Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen, graag jullie hulp/controle bij mijn installatie van een set zonnepanelen. Helaas nog geen systeem

12 panelen a 275WP JA Solar
GoodWE 3000NS omvormer
16A aparte groep op gedeelde ALS
3x25A aansluiting

Op 12 panelen helaas geen startende omvormer
Op 1 paneel helaas geen startende omvormer

Wellicht heb ik fout in meterkast zitten?
Handleiding Goodwe geeft aan dat deze op een 25A groep moet zitten, wellicht is dit het?

Bijgevoegd het schema en foto's van de groepenkast.
https://1drv.ms/u/s!AvRIioM_ejqLzABSJJfQyhbegi3Z

Dank voor jullie hulp!

Alle reacties

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je het geprobeerd bij voldoende zonlicht? Meet je spanning op de solarkabels?

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:24
Bij sommige omvormers maakt het uit op welke pin van de stekker aan de 230V zijde de 0 zit. Bij mijn omvormer (SMA TL) gebeurt er weinig als ik de stekker omdraai. Is wellicht het proberen waard.

PS: de groepen in de meterkast ziet er prima uit. Gewoon op 16A groep en vervolgens hoofdzekering 25A.

[ Voor 21% gewijzigd door MeTooPV op 02-03-2019 11:46 ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je de installatie zelf aangelegd?
Zo nee -> installateur bellen
Zo ja -> hoe heb je de mc4 kabels gemaakt?

Hoeveel spanning meet je op de DC kabel en stekkers als het licht is? met een multimeter?
En is rood ook de + en zwart de - ?

[ Voor 29% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-03-2019 16:33 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik verplaats dit topic even, omdat een topic op de juiste plek vaak meer en betere reacties krijgt Voor zonnepanelen is dat Duurzame Energie & Domotica. Move WVB -> DED :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!