NQ28C64 niet 28c64-compatibel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Ik heb een apparaat waar een 28c64 EEPROM (AT28C64B) in zit welke om onbekende rede stuk is gegaan.

Nu heb ik via Budgetronics een vervangende 28c64 besteld en dat blijken NQ28C64 van SEEQ te zijn. Ander merk, met eprom/eeprom werkt het doorgaans als het type maar juist is.

Deze lijken echter een uitzondering: in de Willem Programmer waarmee ik die dingen lees/beschrijf kunnen deze niet gelezen worden, laat staan gewist of beschreven :? De stand 28C64 is reeds gekozen in de software... dus deze NQ28C64 zijn niet 28c64 compatible? :?

Het "niet gelezen kunnen worden" wil zeggen dat de programmer bij lezen waardes uitgeeft alsof er niks in de socket zit.

Ik heb er 2 van deze EEPROM's besteld en beide hetzelfde, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze beide stuk zijn.

Het betreft de PLCC-uitvoering.

De Willem Programmer kan ik niet testen met andere PLCC EEPROM's omdat de rest wat ik heb DIP is. Een 28c64 DIP werkt wel in dezelfde programmer, het PLCC-socket is intern volgens mij direct verbonden met het DIP-socket en kan ik dus ervan uit gaan dat de programmer wèl goed is.