Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit jaar van windows afstappen voor simpele huis tuin en keuken taken, zoals surfen en mailen.
Er zijn veel goede en goedkope android apps voor alles, dus daar gaat mijn voorkeur een naartoe.
En anders zijn er wel websites die het doen. Lokaal wil ik office, en apps die dingen doen zoals visio en publisher, photoshop/
Er zijn er websites om fotoboeken maken.
Tot slot samenwerken met NAS (mounten?) SSH/FTP client, programeren (javascript, python, sql, php, android-apps)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
USB-Printer/scanned HP 1050j
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik er 1 SSD van 250GB kan instoppen is het goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
chipset van Qualcomm?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
HDMI-uitgang, een CD/DVD speler aan te sluiten op een USB-poort?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Me wijzen waar ik moet beginnen zoeken, waar ik zeker op moet letten aan moet denken.
Een kleine mini-pc met recente soc, vast te maken op een vesa mount.
OS voor geïnstalleerd, of is het misschien beter om te starten met linux(ubuntu/mint)?
Ik wil dit jaar van windows afstappen voor simpele huis tuin en keuken taken, zoals surfen en mailen.
Er zijn veel goede en goedkope android apps voor alles, dus daar gaat mijn voorkeur een naartoe.
En anders zijn er wel websites die het doen. Lokaal wil ik office, en apps die dingen doen zoals visio en publisher, photoshop/
Er zijn er websites om fotoboeken maken.
Tot slot samenwerken met NAS (mounten?) SSH/FTP client, programeren (javascript, python, sql, php, android-apps)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
USB-Printer/scanned HP 1050j
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik er 1 SSD van 250GB kan instoppen is het goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
chipset van Qualcomm?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
HDMI-uitgang, een CD/DVD speler aan te sluiten op een USB-poort?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Me wijzen waar ik moet beginnen zoeken, waar ik zeker op moet letten aan moet denken.
Een kleine mini-pc met recente soc, vast te maken op een vesa mount.
OS voor geïnstalleerd, of is het misschien beter om te starten met linux(ubuntu/mint)?