Een kennis van mij kwam naar mij toe met de vraag of ik een goede build voor een 4K-Videobewerkingssysteem wist. Normaliter bekijk ik dan Tweakers Best Build guides, en ben uitgekomen op een High-End gamesysteem. De voorkeur ligt bij Intel processors.
Klik hier voor het systeem dat ik bedoel.
Ik zou in dit geval wel de 16 GB RAM vervangen door 32 GB RAM en wellicht een 4 TB HDD erbij plaatsen voor opslag. De vraag: Zijn er nog componenten waar ik nog in moet investeren of juist op kan besparen bij deze build?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil de computer gaan gebruiken om videobewerking te doen in onder andere Adobe Premiere en Sony Vegas, tevens ook fotobewerking in Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles wordt nieuw gekocht
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is de build van de Tweakers Best Buy Guide een goede keuze als ik de 16 GB RAM vervang door 32 GB RAM en een 4 TB HDD voor opslag toevoeg?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het dient een Intel systeem te zijn, ik denk dat dit voor de kennis meer gewenning dan iets anders is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Videowerking, ook 4K, dient soepel te kunnen gebeuren..
Ga je overklokken?
Nee, overklokken zal niet gaan gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Bekijken of de Tweakers Best Buy Guide (Voor een gamesysteem) ook voldoet als 4K Videobewerkingssysteem indien de 16 GB RAM door 32 GB RAM wordt vervangen en er een 4 TB HDD bijgeplaatst wordt.
Klik hier voor het systeem dat ik bedoel.
Ik zou in dit geval wel de 16 GB RAM vervangen door 32 GB RAM en wellicht een 4 TB HDD erbij plaatsen voor opslag. De vraag: Zijn er nog componenten waar ik nog in moet investeren of juist op kan besparen bij deze build?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil de computer gaan gebruiken om videobewerking te doen in onder andere Adobe Premiere en Sony Vegas, tevens ook fotobewerking in Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles wordt nieuw gekocht
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is de build van de Tweakers Best Buy Guide een goede keuze als ik de 16 GB RAM vervang door 32 GB RAM en een 4 TB HDD voor opslag toevoeg?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het dient een Intel systeem te zijn, ik denk dat dit voor de kennis meer gewenning dan iets anders is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Videowerking, ook 4K, dient soepel te kunnen gebeuren..
Ga je overklokken?
Nee, overklokken zal niet gaan gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Bekijken of de Tweakers Best Buy Guide (Voor een gamesysteem) ook voldoet als 4K Videobewerkingssysteem indien de 16 GB RAM door 32 GB RAM wordt vervangen en er een 4 TB HDD bijgeplaatst wordt.