Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4K Videobewerkings systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BENx1996
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 11:07
Een kennis van mij kwam naar mij toe met de vraag of ik een goede build voor een 4K-Videobewerkingssysteem wist. Normaliter bekijk ik dan Tweakers Best Build guides, en ben uitgekomen op een High-End gamesysteem. De voorkeur ligt bij Intel processors.

Klik hier voor het systeem dat ik bedoel.

Ik zou in dit geval wel de 16 GB RAM vervangen door 32 GB RAM en wellicht een 4 TB HDD erbij plaatsen voor opslag. De vraag: Zijn er nog componenten waar ik nog in moet investeren of juist op kan besparen bij deze build?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil de computer gaan gebruiken om videobewerking te doen in onder andere Adobe Premiere en Sony Vegas, tevens ook fotobewerking in Photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles wordt nieuw gekocht

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is de build van de Tweakers Best Buy Guide een goede keuze als ik de 16 GB RAM vervang door 32 GB RAM en een 4 TB HDD voor opslag toevoeg?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het dient een Intel systeem te zijn, ik denk dat dit voor de kennis meer gewenning dan iets anders is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Videowerking, ook 4K, dient soepel te kunnen gebeuren..

Ga je overklokken?
Nee, overklokken zal niet gaan gebeuren.

Wat verwacht je van ons?
Bekijken of de Tweakers Best Buy Guide (Voor een gamesysteem) ook voldoet als 4K Videobewerkingssysteem indien de 16 GB RAM door 32 GB RAM wordt vervangen en er een 4 TB HDD bijgeplaatst wordt.

Alle reacties

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik denk dat je met dat systeem uit de BBG inderdaad een systeem hebt dat ook goed voldoet voor video editing. Kanttekening is wel dat het met een K processor en een Z390 moederbord gebouwd is om over te kunnen klokken, maar aan de andere kant kom je al snel bij een K processor als je een high end Intel processor kiest. De vorige generatie had daar wat meer keuze in met modellen als bijvoorbeeld de i7-8700.

Daarnaast is het een beetje de vraag in hoeverre een RTX2070 gerechtvaardigd is in een dergelijk systeem. Op de site van Puget systems worden wat meer informatie gegeven over de afwegingen om een bepaalde videokaart te kiezen voor dit soort systemen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Rtx 2070 vervangen door Quadro p2000 of p4000 als je BBG moederbord en cpu vervangt door een i7 8700 en een z370 moederbord
(goedkope suggesties)
MSI Z370-A PRO
Gigabyte Z370P D3

• Jean-henri

Jean-henri

Rtx 2070 vervangen door Quadro p2000 of p4000 als je BBG moederbord en cpu vervangt door een i7 8700 en een z370 moederbord

(goedkope suggesties)
MSI Z370-A PRO
Gigabyte Z370P D3

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BENx1996 Heb je zelf een wenslijstje gemaakt ?
(is wel zo handig en overzichtelijk)

@Jean-henri

ook in Premiere-pro CC 2019 heb je genoeg aan RTX 2070. liever 32GB RAM en NVMe SSD

[ Voor 64% gewijzigd door Hackus op 02-03-2019 09:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jean-henri

Jean-henri

@Hackus zat ik ook net aan te denken

Heeft ook hogere resell waarde
Pagina: 1