Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter33
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb sinds kort een Fritzbox 7581. Een VPN opzetten via mijn iPhone die verbonden is met het Wifi netwerk van de Fritzbox gaat zonder problemen. Zodra ik met een ander Wifi netwerk ben verbonden of via g4 dan krijg ik het bericht: "De VPN-server reageert niet". De Fritzbox is verbonden met een kabelmodem/router van Delta.
Het lijkt erop dat de internet port van het modem niet wordt doorverbonden met de Fritzbox

Hoe moet ik de VPN verbinding met de Fritzbox maken via het kabelmodem/router dat via de kabel is aangesloten op het internet? Ik vindt in de Fritzbox settings geen opties om dit in te stellen.

Beste antwoord (via rens-br op 06-03-2019 13:49)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou vooral kijken naar de optie om je Cisco modemrouter om te zetten zodat deze alleen een modem functie vervult. Dit word ook wel "bridge-mode" genoemd.

Je Fritzbox is dan je enige router in je netwerk, je zult dan merken dat de functies die je nu probeert te gebruiken een stuk makkelijker in te stellen zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Welkom op GoT.

Je post is erg summier in informatie. Er zijn legio mogelijkheden waarom het niet werkt.
Kan je in 50 zinnen omschrijven wat je hebt gedaan en al hebt gevonden?

[ Voor 39% gewijzigd door DJMaze op 01-03-2019 11:38 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter33
Dag DJMaze,

De Fritzbox 7581 is een DSL Router. Ik heb hem echter op mijn bestaande Kabelmodem/router van Delta aangesloten en de DSL functie op de Fritzbox uitgeschakeld. Ik wil vanaf het internet de gegevens van een usb-disk die is aangesloten op de Fritzbox kunnen benaderen. Daarvoor moet een VPN verbinding worden opgezet. Ik heb de VPN ingesteld op de Fritzbox en op mijn iPhone. Ik kan van mijn iPhone, als deze is aangesloten op het WiFi-net van de Fritzbox, een VPN opzetten en daarmee de gegevens van de aangesloten USB-Disk benaderen. Als ik echter vanuit het internet, dus niet vanaf het thuisnetwerk, de VPN wil opzetten krijg ik de melding: "De VPN-server reageert niet".
Ik heb het idee dat mijn kabelmodem/router de VPN aanvraag niet doorstuurt naar de Fritzbox, of dat de Fritzbox VPN aanvragen van het internet niet honoreert. Op het kabelmodem/router van Delta (Cisco) heb ik de Firewall uitgezet, maar dat heeft geen effect.
Wat kan ik nog doen om de VPN op te zetten vanaf het internet.

Ik kan het kabelmodem niet vervangen door de Fritzbox omdat deze alleen ADSL aankan en geen kabelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je al port forwarding ingesteld op je kabelmodem? Als deze vanaf het internet een verbinding binnenkrijgt op de poort waarmee jouw VPN protocol werkt dan moet hij wel weten dat hij dit naar de fritzbox moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter33
Dat heb ik niet gedaan en weet eigenlijk niet hoe dat moet. Momenteel kan ik niet in mijn modem omdat ie het wachtwoord niet herkent. Reset werkt niet dus nu moet ik tot maandag wachten tot mijn provider dat ding kan resetten. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Lang verhaal van je, maar met welk IP adres probeer je te verbinden?
Toch geen 192.*.*.* hoop ik...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter33
Dag, DJMaze,

Inderdaad met 192.*.*.* Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter33
Ik heb ook port forwarding ingesteld op het Cisco modem/router, maar de Fritzbox is nog steeds niet bereikbaar met VPN vanaf het internet

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om je post aan te vullen? Twee posts onder elkaar plaatsen is namelijk niet gewenst.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 06-03-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je zult je device met de vpn client moeten laten verbinden met de vpn server. Als je buiten je eigen netwerk bent dan zal een private ip adres (192.168.x.x) niet werken gezien dit niet op het internet gerouteerd wordt. Bijna iedereen heeft deze range namelijk. Je zult moeten verbinden met je ip adres van je modem aan de wan (internet kant). Dit ip kan je waarschijnlijk achterhalen in je modem, or Googlen naar 'what is my ip'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter33
Dag Satch,

Mijn vpn client op mijn iPhone gebruikt als serveradres: xxxxx.myfritz.net. Dus niet 192.x.x.x. Dat werkt binnen mijn huisnetwerk zonder problemen, maar vanaf het internet niet. Ik wil dus portforwarding toepassen in mijn Cisco router en gebruik daarvoor de poort die de Fritzbox vpn heeft opgegeven. Ik heb online een handleiding voor portforwarding voor de Cisco router gevonden (https://community.ziggo.n...c3925-voormalig-upc-16141)
en de poort van de Fritzbox vpn opgegeven. Maar dat werkt niet. Misschien zie ik nog iets over het hoofd bij de instellingen van de Cisco router.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou vooral kijken naar de optie om je Cisco modemrouter om te zetten zodat deze alleen een modem functie vervult. Dit word ook wel "bridge-mode" genoemd.

Je Fritzbox is dan je enige router in je netwerk, je zult dan merken dat de functies die je nu probeert te gebruiken een stuk makkelijker in te stellen zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter33
Het was een beetje omslachtig om bridge-mode in te stellen, maar het is nu gelukt. De VPN doet het echter nog steeds niet vanaf buiten het eigen netwerk. Ik ga denk ik even in conclaaf met AVM, de fabrikant van de Fritzbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter33
Eureka. Hij doet het nu. De toverformule was om de router in bridge-mode te zetten. Bedankt Hooglander. Er was echter geen instelling voor bridge-mode in mijn router, maar dit moest uiteindelijk door de provider worden ingesteld. Na herstarten van zowel het modem als mijn router is het nu gelukt
Pagina: 1