Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tgask
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11 12:55
Bij het rondneuzen kwam ik iets tegen wat wellicht erg interessant is voor de Tweakers community.

Enkele dagen terug is er een stukje code ontdekt dat op de achtergrond reclame download op smartphones en deze onzichtbaar laat draaien. Dit zou voornamelijk invloed hebben op datagebruik en kan schijnbaar oplopen tot meerdere GB’s. Daarnaast trekt de activiteit de accu van de smartphone sneller leeg.

Zelf heb ik geen idee waar ik dit nieuws anders kan posten dan hier en ik meen dat de geïnfecteerde apps, voor zover bekend, zijn geblokt in de Android store. Hier onder in ieder geval mijn bronnen. Verder zal ik kijken of ik nog meer research kan doen maar misschien ook een interessante voor Tweakers om in te duiken?

Bron:
https://www.washingtonpos...on&utm_term=.e8ca13003487

https://www.oracle.com/co...aud-operation-022019.html

nieuws: Nederlands bedrijf ontkent beschuldiging Oracle over fraude met ads o...

Edit:
Extra bron toegevoegd

Edit 2:
Tweakers artikel gevonden en toegevoegd.
Ik mis daarin alleen de vermelding over de toename data verbruik.

[ Voor 29% gewijzigd door Tgask op 01-03-2019 09:20 ]

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Interessant inderdaad!

Dit zijn de geinfecteerde apps die data slurpen en kenmerken van de drainerbot (de code komt van een NL bedrijf genaamd Tapcore!!!):

Consumers

If you are an Android user, here are some potential signs that you may be impacted by DrainerBot:

• You have downloaded an app that has incorporated the DrainerBot app and recently has been generating fraudulent traffic, including "Perfect365," "VertexClub," "Draw Clash of Clans," "Touch 'n' Beat – Cinema," or "Solitaire: 4 Seasons (Full);"
• Your phone gets hot and battery life quickly drains even when the phone is not in active use;
• Your phone is using dramatically more data than it did prior to installation of a particular app or set of apps;
and/or
• Your phone is sluggish and apps crash with great frequency.

Oh en dus de adverteerders, de gebruikers en de app-devs krijgen er dus niks van te zien. Gewoon marketing geld wat wordt verbrand. Bizar.

[ Voor 7% gewijzigd door Jivebunny op 01-03-2019 09:25 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)