Vraag

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Mijn vraag
Tegenwoordig zijn er alleen nog maar koelkasten. Zijn er nog android toestellen tot een euro of 200 die kleiner van stuk zijn? Een beetje max. formaat Sony Xperia Z5 compact, dus 65x127x9 mm, rond die koers?

Het is gewoon voor bellen, appen en internet, dus geen gaming of zo.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het enige toestel wat in die maat komt is de xperia xz2 compact, maar die is niet onder de 200 euro.

Zijn er nog andere kleine toestellen, bijv. uit china die in aanmerking zouden kunnen komen?

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de Z5 compact een klein jaartje terug tweedehands gekocht, en die voldoet nog steeds uitstekend.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:40
Xiaomi mi9 se, maar is 100 euro boven je budget, zie kimovil.com voor de specs en afmetingen.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:41
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 04:38:
Xiaomi mi9 se, maar is 100 euro boven je budget, zie kimovil.com voor de specs en afmetingen.
TS vraagt om een kleine telefoon binnen een budget.

Jouw antwoord:

Een te grote telefoon buiten het budget

8)7

[ Voor 21% gewijzigd door boyette op 01-03-2019 05:45 ]

• boyette
PageFault schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 01:50:
Mijn vraag
Tegenwoordig zijn er alleen nog maar koelkasten. Zijn er nog android toestellen tot een euro of 200 die kleiner van stuk zijn? Een beetje max. formaat Sony Xperia Z5 compact, dus 65x127x9 mm, rond die koers?

Het is gewoon voor bellen, appen en internet, dus geen gaming of zo.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het enige toestel wat in die maat komt is de xperia xz2 compact, maar die is niet onder de 200 euro.

Zijn er nog andere kleine toestellen, bijv. uit china die in aanmerking zouden kunnen komen?
Er zijn duizenden van die telefoons.. maar je hebt kennelijk geen zin om er zelf 1 uit te zoeken.

Ik zou alleen wegblijven van die chinese telefoons.

Dan zoek je ook maar wat..
Je zult specifieker moeten zijn wat je wilt..

zoiets bijvoorbeeld?

http://www.gsmhelpdesk.nl...eert-terug-met-palm-phone

https://www.palm.com/product

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
boyette schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:02:
[...]

Er zijn duizenden van die telefoons.. maar je hebt kennelijk geen zin om er zelf 1 uit te zoeken.

Ik zou alleen wegblijven van die chinese telefoons.

Dan zoek je ook maar wat..
Je zult specifieker moeten zijn wat je wilt..

zoiets bijvoorbeeld?

http://www.gsmhelpdesk.nl...eert-terug-met-palm-phone

https://www.palm.com/product
In de pricewatch is geen enkele telefoon die daar nog aan voldoet, zelfs wanneer je de prijs opschroeft, is er weinig tot niks, totdat je hoog genoeg gaat, dan kom je genoemde Sony en de iPhone SE tegen.

Huawei en Xiaomi zijn dus niet de telefoons waar je naar uit moet kijken? Even afgezien dat ik nog geen model heb gezien die wat kleiner zijn.

Palm zou mogelijk zijn, maar ik zie nog geen beschikbaarheid in Europa van die productlijn.

• boyette
PageFault schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:52:
[...]

In de pricewatch is geen enkele telefoon die daar nog aan voldoet, zelfs wanneer je de prijs opschroeft, is er weinig tot niks, totdat je hoog genoeg gaat, dan kom je genoemde Sony en de iPhone SE tegen.

Huawei en Xiaomi zijn dus niet de telefoons waar je naar uit moet kijken? Even afgezien dat ik nog geen model heb gezien die wat kleiner zijn.

Palm zou mogelijk zijn, maar ik zie nog geen beschikbaarheid in Europa van die productlijn.
Je vroeg zelfs naar telefoons uit china.. die staan ook niet in de pricewatch op tweakers hoor...

en de palm is gewoon beschikbaar in europa hoor
kan met UPS Of USPS verstuurt worden vanuit de USA

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
boyette schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Je vroeg zelfs naar telefoons uit china.. die staan ook niet in de pricewatch op tweakers hoor...

en de palm is gewoon beschikbaar in europa hoor
kan met UPS Of USPS verstuurt worden vanuit de USA
Ook bij telefoons uit China is dat kleine formaat niet meer te vinden.
Als ik max 130 lengte pak:
https://www.kimovil.com/e.../f_max_d+sizeHeightMm.130

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:40
boyette schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 05:44:
[...]

TS vraagt om een kleine telefoon binnen een budget.

Jouw antwoord:

Een te grote telefoon buiten het budget

8)7
Aan die post van jou heeft die vast meer. Iets met hipocriet.

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 20:01
Simpel: Nee, eigenlijk niet.

De Sony compact serie staat inderdaad het meest bekend (is ook een klein beetje groter geworden door andere verhoudingen), maar is veel duurder. Tot voor kort had je ook nog de Galaxy A3 die ongeveer die maatvoering heeft en een stukje goedkoper, maar die is volgens mij ook al weer veroudert.

Uit China weet ik niet, maar ik begrijp dat de 'grote telefoon rage' vooral uit Azie komt, dus ik zou er niet te veel van verwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Ilmar op 01-03-2019 14:46 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
categorie: Smartphones

Veel plezier! ;-) tot max 140mm hoog. Om enkel te bellen/internetten/appen voldoet elke telefoon wel tegenwoordig.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 01-03-2019 14:51 ]

• ChinaGeek
Waah schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:50:
categorie: Smartphones

Veel plezier! ;-) tot max 140mm hoog. Om enkel te bellen/internetten/appen voldoet elke telefoon wel tegenwoordig.
Wat een onzin, de lijst die eruit komt heeft alleen maar verouderde toestellen. En die zijn in no-time onwerkbaar traag.

• Waah
ChinaGeek schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:13:
[...]

Wat een onzin, de lijst die eruit komt heeft alleen maar verouderde toestellen. En die zijn in no-time onwerkbaar traag.
Hoezo? voor internet/Appen/bellen "onwerkbaar traag"? En waarom zouden ze trager worden over tijd? we hebben het niet over Windows 95 hè.... Als de telefoon nu snel genoeg is voor Internet/bellen/appen is die dat over 5 jaar ook nog wel. De grote snelheidsverschillen zijn we een beetje voorbij. Zeker voor dit segment!

Met een iPhone SE kan je ook nog prima appen/bellen/internetten. En dat is een 3 jaar oud toestel, met componenten uit het 4 jaar oude topmodel. En die wordt niet trager. En dat zal uit Android-telefoons ECHT niet anders zijn :X

Maar dat is de lijst met smartphones momenteel op de NL markt met de eisen van TS. Andere optie is 2e hands (en vaak niet meer in nieuwstaat of garantie) of uit China.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 01-03-2019 15:20 ]

• ChinaGeek
Waah schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:19:
[...]

Hoezo? voor internet/Appen/bellen "onwerkbaar traag"? En waarom zouden ze trager worden over tijd? we hebben het niet over Windows 95 hè.... Als de telefoon nu snel genoeg is voor Internet/bellen/appen is die dat over 5 jaar ook nog wel. De grote snelheidsverschillen zijn we een beetje voorbij. Zeker voor dit segment!

Met een iPhone SE kan je ook nog prima appen/bellen/internetten. En dat is een 3 jaar oud toestel, met componenten uit het 4 jaar oude topmodel. En die wordt niet trager. En dat zal uit Android-telefoons ECHT niet anders zijn :X

Maar dat is de lijst met smartphones momenteel op de NL markt met de eisen van TS. Andere optie is 2e hands (en vaak niet meer in nieuwstaat of garantie) of uit China.
Waarom ze trager worden? Omdat de processor verouderd is en er te weinig RAM in zit wellicht?
Bovendien zullen ze updateloos zijn, dus grote kans dat apps niet meer gaan werken omdat Android verouderd is...

• Waah
ChinaGeek schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:30:
[...]

Waarom ze trager worden? Omdat de processor verouderd is en er te weinig RAM in zit wellicht?
Bovendien zullen ze updateloos zijn, dus grote kans dat apps niet meer gaan werken omdat Android verouderd is...
Omdat het een oudere processor is, wordt die niet trager.... andere processors worden sneller. En kunnen daarmee meer functies uitvoeren.

Maar internet/whatsapp/bellen is géén zware functie. Dus nee, hij wordt niet trager. Echt niet.... Zelfs power-users kunnen nog prima met een 3 jaar oude telefoon prima werken. No problem. Dat je na een snellere telefoon te hebben, opeens je oude traag vind is meer een psychologisch dingetje. De telefoon is nog even snel als die was.

5 jaar geleden had je een punt gehad. Toen ging de ontwikkeling nog HEEL rap, en zag je daadwerkelijk verschil. De laatste 2/3 jaar kan elke SOC de interface gewoon zonder schokken tonen.

Updates: Zolang de beveiligingsupdates maar komen. Zo'n beetje alle android-apps werken nog op Android 4.3 en later. De versie uit 2013(!).

Dus daar zou ik mij echt niet druk om maken voor de komende jaren. Security-patches is het enige. En zelfs daarvan: Hoeveel gevallen wordt daar actief misbruik van gemaakt? 0?

anyway....
Recente toestellen met de wensen van TS lijken er dus niet te zijn. Dus tenzij iemand met een top-model uit china aankomt voor 200 euro.... zal die toch moeten kiezen tussen groter en recenter, of wat ouder en minder recent.

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 01-03-2019 15:58 ]

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
@Waah de CPU's worden niet trager, maar de applicaties wel zwaarder.. een gemiddelde webpagina anno nu vs 2008 is een wereld van verschil qua grootte..

maar goed, om antwoord op de vraag te geven; deze? pricewatch: Sony Xperia X Compact Zwart

[ Voor 37% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 01-03-2019 15:59 ]

• Waah
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:58:
@Waah de CPU's worden niet trager, maar de applicaties wel zwaarder.. een gemiddelde webpagina anno nu vs 2008 is een wereld van verschil qua grootte..
In 2008 was Nokia nog marktleider in de smartphone-industrie :+ wat is je punt?
nieuws: Nederlanders kochten in 2008 bijna twee miljoen smartphones

en de 2/3 jaar die TS met de telefoon zal doen, worden websites echt niet 5x zo zwaar. Ik zie echt geen probleem hoor. Je kan zoeken naar een reden voor een dure CPU, maar over het algemeen voldoet elke smartphone anno 2019 wel voor web-browsen. Een topmodel koop je voor het scherm/looks/camera/accu. De snelheid enkel voor games, en zelfs dan voldoen de meeste telefoons wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 01-03-2019 16:01 ]

• 234FaTaLiTy
@Waah ik begrijp je.. maar dit toestel (pricewatch: Alcatel U3 Zwart )
voldoet nou eenmaal echt niet om mee te internetten/whatsappen.
Ja, het zal werken, nee, je wordt er absoluut niet blij van.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@234FaTaLiTy nieuws: 'Fabrikant Alcatel-telefoons schreef klanten stiekem in bij betaaldie...
uhmm. een alcatel lekker goedkoop of toch niet... het bedrijf staat bekend om MALWARE EN ADWARE

• 234FaTaLiTy
Ludwig005 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:06:
@234FaTaLiTy nieuws: 'Fabrikant Alcatel-telefoons schreef klanten stiekem in bij betaaldie...
uhmm. een alcatel lekker goedkoop of toch niet... het bedrijf staat bekend om MALWARE EN ADWARE
I know right.
Dat staat buiten deze discussie.
Hij gaf een link met telefoons tot een bepaalde hoogte, met prijs oplopend, zeggend dat "zo'n beetje alles wel voldoet"

Daar was ik het niet mee eens en gebruikte toevallig deze als voorbeeld.

• nielspouw
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ja! Ik kan de Sharp Aquos C10 van harte aanbevelen

pricewatch: Sharp Aquos C10 Zwart

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:56
Al gekeken bij op=op?

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Ik zou eens kijken naar de Xperia XZ1 Compact, de voorganger van de eerdergenoemde XZ2 Compact, die ook nog eens iets kleiner is. De prijs is wel eens tot €200 gezakt maar ook voor de €280 die hij nu kost, is hij echt het geld wel waard.

• lb2001
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-11 15:27
Nokia 1. Kost bijna niets en is ook nog eens klein.

Edit: de Nokia 3. Is iets groter dan jouw eis, maar wel erg betaalbaar.

pricewatch: Nokia 3 Dual Sim Zwart

[ Voor 66% gewijzigd door lb2001 op 24-03-2019 09:49 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1