Hallo allemaal,
Ik heb mezelf als doel gesteld om binnen een jaar mijn nieuwbouwwoning van het gas af te krijgen.
In april is de oplevering met een standaard gasketel en mechanische afzuiging zonder WTW.
Mijn woning heeft 3 lagen en een plat dak. Alle verdiepingen hebben gelukkig vloerverwarming.
Al lezende hier op het forum heb ik nu het volgende plan:
1 het platte dak optimaal vullen met zonnepanelen, ik denk aan een oost-west opstelling
2 een Panasonic monoblok op het dak voor de vloerverwarming
3 een Atlantic Explorer 3 wp boiler voor SWW, gebruikmakend van de mechanische ventilatie.
Voor ik offertes ga opvragen voor de zonnepanelen heb ik geprobeerd vast te stellen hoeveel panelen ik kwijt kan op mijn dak van 4,9 x 9,1 m, rekening houdend met, dat er ook nog plek moet zijn voor de warmtepomp.
Ik kom op een opstelling voor 16 panelen. Wat denken jullie hiervan?
[Legplan 16 panelen o/w]
[Dakplan bij oplevering]
[Situatie]
De drie (schaam)panelen wil ik verplaatsen naar het dak van de berging
groet Peter
Ik heb mezelf als doel gesteld om binnen een jaar mijn nieuwbouwwoning van het gas af te krijgen.
In april is de oplevering met een standaard gasketel en mechanische afzuiging zonder WTW.
Mijn woning heeft 3 lagen en een plat dak. Alle verdiepingen hebben gelukkig vloerverwarming.
Al lezende hier op het forum heb ik nu het volgende plan:
1 het platte dak optimaal vullen met zonnepanelen, ik denk aan een oost-west opstelling
2 een Panasonic monoblok op het dak voor de vloerverwarming
3 een Atlantic Explorer 3 wp boiler voor SWW, gebruikmakend van de mechanische ventilatie.
Voor ik offertes ga opvragen voor de zonnepanelen heb ik geprobeerd vast te stellen hoeveel panelen ik kwijt kan op mijn dak van 4,9 x 9,1 m, rekening houdend met, dat er ook nog plek moet zijn voor de warmtepomp.
Ik kom op een opstelling voor 16 panelen. Wat denken jullie hiervan?
[Legplan 16 panelen o/w]
[Dakplan bij oplevering]
[Situatie]
De drie (schaam)panelen wil ik verplaatsen naar het dak van de berging
groet Peter