Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb onlangs een nieuwe computer behuizing gekocht en een nieuwe rgb fan.

Corsair SPEC-06, ATX, RGB, T. Glass
Corsair HD120 RGB 120mm PWM 12

Zelf heb ik het moederbord van MSI H110M eco. Het bord heeft 1 cpu fan en 2 system fans.

Mijn vraag/probleem is als volgt:
Ik heb 3 fans (exl. cpu fan) die ik wil aansluiten op mijn moederbord, 1 fan is de Corsair HD120, en de 2 andere fans zijn gewoon 2 standaard fans. Is er een mogelijkheid dat ik toch de 3 fans kan aansluiten middels een extra kabeltje? Zoja welke?

tweede vraag
In een filmpje zag ik de videokaart verticaal in de kast staan en ik zie dat dit ook mogelijk is met de nieuwe behuizing. Maar welke kabels heb ik hiervoor nodig? En zijn hier nadelen aan verbonden?

Beste antwoord (via ferrie99 op 01-03-2019 20:48)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een simpele fansplitter moet gewoon werken. Je kan prima 4 fans op 1 poort aansluiten dus 2 moet zeker lukken. Geen idee wat betreft de GPU.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een simpele fansplitter moet gewoon werken. Je kan prima 4 fans op 1 poort aansluiten dus 2 moet zeker lukken. Geen idee wat betreft de GPU.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Er zijn zelfs speciale hubjes voor te krijgen, welke bij onze Chinese vrienden voor een appel en een ei aangeboden worden.

Meh ...

• ferrie99
Twarp schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:55:
Er zijn zelfs speciale hubjes voor te krijgen, welke bij onze Chinese vrienden voor een appel en een ei aangeboden worden.
Bij de Corsair HD120 kreeg ik een soort controller al bij, kan ik hier ook iets mee?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Zoals ik snel even kijk op google zie ik dat dit voornamelijk voor de RGB is en niet specifiek voor fans.

Meh ...

• ferrie99
Twarp schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:44:
Zoals ik snel even kijk op google zie ik dat dit voornamelijk voor de RGB is en niet specifiek voor fans.
Bedankt voor je research. Heb een goedkope fansplitter gekocht en alle fans doen het nu!
Pagina: 1