Toon posts:

Krijg 1Ghz op K7T turbo niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic voor het probleem!Dus een T-bird!!
Krijg enkel 4 rode ledjes te zien en volgens mij mankeert er (zichtbaar) niets aan de de processor. Heb al verschillende dimms geprobeerd geprobeerd, opstarten met allenn de videokaart... niets blijkt te helpen.
Zou dit ook aan de voeding kunnen liggen? Is maar 235W. Ik heb ondertussen ook mijn videokaart gesloopt met dat moederbord, dus mijn oude pc werkt ook niet meer!:( boehoehoe :( help mij!!

Verwijderd

Topicstarter
O ja en wie weet er ook nog wat 1 lange biep en 3 korte biepjes op Soltek SL-66F (LX) willen zeggen? gokje: geen videokaart??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij kan helpen? :'(

Verwijderd

garantie? :P

Verwijderd

Waarschijnlijk is je moederbord gesneuveld, maar het kan ook nog liggen aan het jumpertje op je moederbord voor een 100/133 Mhz bus.
Msi heeft namelijk een tijdje gehad dat die moederborden standaard op 133 Mhz bus stonden en dat wil natuurlijk niet altijd :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n mobo en 4 rode ledjes betekenen.

cpu not installed correctly.

Oorzaak fsb is te hoog staat nu op 133.
ff jumper instellen. zie mobo
of je core is ietsje afgebrokkeld.

Verwijderd

Topicstarter
Waaraan zou het liggen? De core ziet er volgens mij nog gaaf uit. de 100/133 jumper heb ik ook al geprobeerd. Zal morgen nog eens proberen. Anders de hele zooi terugbrengen zeker!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Op dinsdag 24 juli 2001 19:46 schreef Freddynl het volgende:
Waarschijnlijk is je moederbord gesneuveld, maar het kan ook nog liggen aan het jumpertje op je moederbord voor een 100/133 Mhz bus.
Msi heeft namelijk een tijdje gehad dat die moederborden standaard op 133 Mhz bus stonden en dat wil natuurlijk niet altijd :)
Ik kocht 2 van die krengen: een met 100MHz en een met 133MHz standaard ingesteld. Leuk was dat ik juis op die 100MHz een TB 1GHz zette die dus op 750 liep, en op die 133MHz een Duron 750 die op 1GHz probeerde te lopen...

Verwijderd

Topicstarter

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

omlaag

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
zeer grappig

Verwijderd

LOL :D

Verwijderd

Licht aan je voeding je hebt voor sommige mobo's met bepaal processor meer vermogen nodig dan is een 300 Watt voeding wel goed

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 09:15
Op dinsdag 24 juli 2001 18:16 schreef Xerxie het volgende:
O ja en wie weet er ook nog wat 1 lange biep en 3 korte biepjes op Soltek SL-66F (LX) willen zeggen? gokje: geen videokaart??
yup geen vid kaart

Verwijderd

Topicstarter
die beepjes zijn opgelost was inderdaad de videokaart, ik heb er snel een kyro2 ingestoken :9 .nu nog moederbord en processor aan de praat krijgen! :'(

Verwijderd

eerst voeding

als dat niet werkt waarschijnlijk je bord naar de haaien

JC

Verwijderd

ok, bekend probleem, althans bij mij :'(
1. vervang geheugen en trek alle insteekkaarten behalve de vidkaart eruit. clear het bios.
2. blaas ff de socket schoon ivm met mogelijk stof
3. start tie nog niet? pci videokaart erin en clear het bios nogmaals.
4. moet het als t goed is doen. Je bord is niet dood.

Bliept tie toevallig?? zo ja douw dan ff die pci vidkaart erin en kijk op de monitor. Als er iets van een award bootlock blablabla staat dan is je BIOS gewoon volledig naar klote.

have fun ;)

Verwijderd

Topicstarter
moederbord doet niets :( ,enkel de 4 leds branden en de koeler begint te draaien. Ikzal het deze nacht of morgen nog eens proberen!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

trek alle ide&fdd kabels er ook eens uit
die msi van mij wil daar ook wel eens wazig mee gaan doen....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Insano
  • Laatst online: 10-06 09:49
en anders gewoon ff terugbrengen, als et goed is krijg je zo weer een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog altijd niet :( ik heb geprobeerd met alleen de cpu en koeler, maar de ledjes blijven rood, kzal ze maar terugbrengen zeker, heb al een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gehad :r

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Haal het moederbord er een helemaal uit ! leg em op bed neer doe voeding erin doe er eens een andere bioschip op ! en kijk eens als alle pci kaarten er goed zijn ingestopt

en natuurlijk geheugen en cpu ff bij iemand anders proberen en heb je jumper van de pc speaker erop laten zitten anders geeft die bij mij ook alleen maar rood

Verwijderd

Topicstarter
Zou een moederbord kapotgaan (of rode ledjes) door er een verrotte videokaart in te steken. het verbaast mij dat de 4 ledjes rood zijn als je speaker niet aangesloten is? :?

Verwijderd

Je processor is gewoon kapot. Dat zegt je boekje van MSI toch ook?! 4 rode lampjes: "er is iets met je processor".
Je voeding is het niet, mocht die te zwak zijn dat merk je dat pas als je systeem op volle toeren werkt.
Als je moederbord kapot zou zijn, dan zouden die rode ledjes ook niet branden.

Verwijderd

In je BIOS moet je de VCore ff op 3.45 V
zetten en niet op 3.3

Groetjes Vtec

O ja de fout zitum in de VIA chipset
en de proc en geheugen zitten goed hoor!!!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:57

boesOne

meuh

Ehm, Dat mobo post gewoon helemaal niet. Core voltage is dus niet te regelen..
Als je nu nog ff met een andere cpu zou testen weet je het zeker: mobo of cpu

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn moederbord en en cpu teruggedragen. Morgen krijg ik ze terug, maar men wil geen winkelgarantie geven wanneer cpu of mobo door mijn schuld zou doorgebrand... zijn :r , valt dit nog te regelen met MSI of AMD of hun invoerders?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 26 juli 2001 21:49 schreef -Vtec- het volgende:
zetten en niet op 3.3

Groetjes Vtec

Gewoon op 3,3 laten staan toch, doe ik ook, en dat werkt als een tierelier!

20*350ZO45°

• loquitos
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

Op dinsdag 24 juli 2001 18:16 schreef Xerxie het volgende:
goed gegokt.. Geen (werkende) Videokaart gevonden. Heb ook sterk het vermoeden dat je mobo overleden is.

Suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm,

Toen ik 'n maand geleden m'n TB 1Ghz (100Mhz FSB) binnenkreeg met 'n MSI K7T Turbo bordje, werkte het in eerste instantie. Daarna effe de L1 bruggen verbonden, een van de L6 bruggen verbonden om de multiplier op 7x te krijgen. Geboot! En ja, 700Mhz! Ik de jumper naar 133FSB gezet! En ja, boot op 933Mhz!

Effe laten lopen... Na kwartiertje vastloper:(. Daarna was het systeem dus dood.....

Mobo en proc teruggestuurd naar leverancier en het bleek dus dat m'n proc dood was..... Daar ik 'n stickertje |:( had verwijderd om de multiplier te verlagen was m'n garantie dus verlopen.....

Dezelfde dat nog heb ik 'n 1.2Ghz met 133FSB besteld die na 1 week zoveel in prijs was gedaald dat hij evenveel koste als m'n dooie 1Ghz met 100Mhz FSB.

Uiteindelijk heb ik ook ontdekt waardoor m'n proc is overleden: hitte....

Tja, als je de bevestigingsklip op de Alpha PAL 6035 verkeerd omzet, ligt het drukpunt niet boven de CPU en werkt de koeling niet goed |:(.....

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 17:08
Ik had dit ook met met MSI plankje (2x keer zelfs) Ik had echt alles getest voeding, videokaart processor alles. Ik heb uiteindelijk tot 2 keer toe de moederborden terug gestuurd en maar een asus A7V133 gekocht en die werkte meteen prima.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Je voeding heeft waarschijnlijk de geest gegeven, en daardoor is je mobo gesneuveld of je bios corrupt. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Er zijn al meer postings over. Zoek op 'rode ledjes' ofzo. Bij mij was het mobo gesneuveld. Is onder garantie gerepareerd in 1 dag door MSI!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Je moet voor een tb 1000 echt een voeding nemen van 300 watt! serieus! Er zijn maar 10% van de 235w voedingen die dat op het nippertje trekken. Het is algemeen bekend dat de Athlon een DIKKERE voeding nodig geeft!

Verwijderd

Topicstarter
maar het kan de voeding niet zijn, alsof een 235W geen CPU+mobo+ram(+videokaart) kan trekken. hij doet het wel prima met p2-300 (klamath=µ0.35)+mobo+3 dimms+video+fortissimo+modem+writer+cd-rom+2 harddisks+floppy :z
Of ben ik zo verkeerd?

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 14:39 schreef freubelaar het volgende:
Je moet voor een tb 1000 echt een voeding nemen van 300 watt! serieus! Er zijn maar 10% van de 235w voedingen die dat op het nippertje trekken. Het is algemeen bekend dat de Athlon een DIKKERE voeding nodig geeft!
dat is niet waar! serieus!

Mijn systeem:
AMD TB 1200@1200
MSI k7t Turbo
Geforce 2 MX
Realtek Nic
HP CDBrander
DVD speler
30 Gig HDD
op 200 Watt !!!! :) doet het perfect.....

Het is misschien wel aan te bevelen, maar in de meeste gevallen is het niet noodzakelijk om er een 300Watt voeding in te doen.

Verwijderd

die plank is niet naar de ruk. Dit heb ik dus ook gehad. Mijn bovenstaande post bracht hierbij tot 3x toe uitkomst. Just try it. Laat ff horen of t is gelukt. Met name een pci-vidkaart is altijd ahndig als tie niet post dan laat tie nl vaak een melding op t scherm zien..........

edit. Mijn duron draaide destijds ook op een 235 watt voeding. Daarna draaide die perfect opdezelfde voeding. Mijn duron slurpt 50-60 watt, met een hele zut hardware in mn systeem kwam ie niet boven de 180-190 watt uit op piekniveau. Moet wel gaan. Stroommeters zijn altijd handy!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 20:11 schreef neographikal het volgende:
die plank is niet naar de ruk. Dit heb ik dus ook gehad. Mijn bovenstaande post bracht hierbij tot 3x toe uitkomst. Just try it. Laat ff horen of t is gelukt. Met name een pci-vidkaart is altijd ahndig als tie niet post dan laat tie nl vaak een melding op t scherm zien..........
Wel, met een pci-kaart gebeurde er ook niets, alleen ledjes en werkende cpu-fan! kzal het morgen wel horen van de winkel, hopelijk kan het defecte onderdeel gratis verwisseld worden :) , maar kheb er toch mijn twijfels over!!

Verwijderd

MSI is leuk en goedkoop als je tegen zenuwen kan..... soms heb k echt met het zweet op me kop weer met die plank lopen kloten om em weer aan de gang te krijgen.

volgende bord geen msi meer, teveel gezeik. bij mij is ook het bios boem gegaan zonder reden en 1x de hele plank. volgende plank abit of asusjah

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
je cpu is naar de kloten, zeker weten

heb ik ook gehad met een duron 750 op msi k7t pro 2a (4 rode led's dus)

Nieuwe cpu gehaald en: werken

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 21:49 schreef -Vtec- het volgende:
zetten en niet op 3.3

Klopt, dat hielp bij mij ook. Ik heb ook zo'n rotte northbridge.

Verwijderd

Topicstarter
Twas dus de processor die kapot was. Volgens de winkel was die doorgebrand, maar ik zie er niets aan, alleen zo'n thermal pad die wat donkerder was aan de zijkant, maar ik had dus nadien ook Arctic Silver erop gedaan ( na thermal pad te hebben verwijderd met wasbenzine), ik heb dus een nieuwe moeten kopen, maar ik krijg mijn geld terug als de winkel fabrieksgarantie krijgt :( .
de nieuwe is dan nog een ARGA :r :r :r
Pagina: 1