Webcam om eieren mee te streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Isoldael
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:21
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Webcam

Wat is je budget?
Geen duizenden euro's, maar een paar honderd euro is prima als het een passend apparaat is wat lang mee gaat.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[i]Oké, hier wordt het tricky. First things first - ik kweek slangen. De eieren die worden gelegd leg ik in een incubator, die ze warm en vochtig houdt. De ruimte in deze incubator is beperkt. Daarom zoek ik een webcam met de volgende eigenschappen:
  • Geschikt om mee te streamen
  • Mag bekabeld of wifi, de incubator staat naast mijn pc
  • Korte brandpuntsafstand vanwege de kleine ruimte in de incubator
  • Autofocus of manuele focus vanaf mijn pc (die slangetjes bewegen nogal als ze uit het ei komen)
  • Een lampje of infrarood, omdat de kleintjes de neiging hebben om 's nachts tevoorschijn te komen
  • Moet tegen vocht kunnen (luchtvochtigheid is tussen de 80 en 95%)
  • Moet zelf niet te groot zijn, want moet in de incubator passen. [/i][/li]
Ik ben me ervan bewust dat het nogal een waslijst aan requirements is, maar nooit geschoten is altijd mis. Mocht er iemand een briljante suggestie hebben, dan ben ik eeuwig dankbaar! _/-\o_

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb je al in https://tweakers.net/pricewatch/ gekeken? of was er werkelijk geen enkel model geschikt voor jouw doel? en welke zoektermen heb je gebruikt icm een zoekmachine zoals Google?

39

• Isoldael
Fietsbel schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:44:
Heb je al in https://tweakers.net/pricewatch/ gekeken? of was er werkelijk geen enkel model geschikt voor jouw doel? en welke zoektermen heb je gebruikt icm een zoekmachine zoals Google?
Helaas staan in de specificaties van de meeste webcams in deze lijsten niets over bijvoorbeeld focal length en of ze tegen vocht kunnen, dus dat maakt het zoeken lastig. Op google heb ik tot nu toe weinig succes met dingen als:
  • Macro webcam
  • Close-up webcam
  • Incubator cam
Ik kom wel regelmatig suggesties tegen die geschikt zijn voor het opnemen van beelden, maar niet per se het live streamen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:36

BCC

Is een Go-Pro hier niet geschikt voor?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:07

g0tanks

Moderator CSA
Isoldael schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:42:
Moet zelf niet te groot zijn, want moet in de incubator passen.
Tja, hoe klein is klein? Zonder afmetingen of een indicatie kunnen wij vrij weinig met deze eis. Is een formaat GoPro bijvoorbeeld al te groot?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Isoldael
BCC schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:49:
Is een Go-Pro hier niet geschikt voor?
Een goede suggestie! Ik heb wat zoekwerk gedaan en kwam hier op uit. Helaas lijkt het niet erg makkelijk te zijn en ook geen hoge resolutie te ondersteunen :( Mocht iemand andere ervaringen hebben, dan hoor ik het graag!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:36

BCC

Eeh, onderaan staat een update?
EDIT: December 2018- ElGato has released a 4k version of the CamLink for a little more than the original 1080p device. While you cannot stream from a GoPro any higher than 1080p currently (highest resolution out of the HDMI port), this 4k model of the CamLink is a better value overall, if you plan to future-proof or stream from other devices that DO support 4k!!
https://www.theverge.com/...-streaming-webcam-feature

[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 28-02-2019 21:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Isoldael
g0tanks schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:53:
[...]

Tja, hoe klein is klein? Zonder afmetingen of een indicatie kunnen wij vrij weinig met deze eis. Is een formaat GoPro bijvoorbeeld al te groot?
Om een indicatie te geven, ik gebruikte voorheen altijd een trust spotlight pro. Op zich veel plezier van gehad, maar een slechte resolutie, ik moet de incubator openmaken om scherp te stellen, en er gaan steeds meer pixels kapot vanwege het vocht.

Eventueel kan ik nog een klein beetje smokkelen met het formaat door een kleinere bak voor de eieren in de incubator te zetten, maar meer dan 3cm extra kan ik denk ik niet winnen.

• Isoldael
Ha! Bedankt voor de opmerking, totaal over het hoofd gezien. Mocht ik niets vinden wat gebruiksvriendelijker is, dan ga ik deze optie wat serieuzer bekijken. Hartelijk dank!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

https://www.zapals.com/mi...ion-motion-detection.html

Wellicht zoiets, weet alleen niet of die constant kan worden bijgeladen.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:30
Heb je ook in de categorie endoscopen gezocht? Dat zijn vaak waterdichte toestellen, met of zonder licht, met USB of WiFi. En de luxe versies hebben soms ook focus via de software.

• Isoldael
Kecin schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:01:
https://www.zapals.com/mi...ion-motion-detection.html

Wellicht zoiets, weet alleen niet of die constant kan worden bijgeladen.
Bedankt, ik ga onderzoeken of dat wat is. Eens zien of ik ergens verdere specificaties kan oprakelen :)

• Isoldael
jeroen3 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:13:
Heb je ook in de categorie endoscopen gezocht? Dat zijn vaak waterdichte toestellen, met of zonder licht, met USB of WiFi. En de luxe versies hebben soms ook focus via de software.
Hm, interessant.. nog niet aan gedacht, goede suggestie. Ik ga eens kijken of daar wat tussen zit!
Pagina: 1