65" 4K televisie, voldoende mooi/scherp beeld?

Pagina: 1
Acties:

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 14:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik zit te kijken naar een niet te dure 65" TV van Panasonic.

Mijn oude (plasma) 42" scherm van Panasonic ben ik erg tevreden over maar wil wat groters. Nu heeft mijn zus een goedkope 55" Samsung LCD staan en ik vind dat beeld prima. En die zitten er nog geen 3 meter vanaf.

Nu de vraag, want ik begrijp/ken deze techniek niet.

Als ik een 65" koop (zit er zo'n 4,2 meter vanaf) geeft die dan wel voldoende mooi beeld omdat alles nog in HD wordt uitgezonden. Dus hij zal iets moeten upsclaen oid.

Is dat een probleem? Of geeft zo'n 65"ook een mooi beeld?

Ik kijk niet teveel tv, maar als ik kijk voornamelijk Golf, Formule 1 en praatprogramma's en een enkele serie. Kijk geen netflix e.d.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Het beeld kan slechts zo goed zijn als de bron. Als de bron (golf/formule 1 zal wel gewoon een standaard HD kanaal zijn?) niet goed is, zal het beeld ook niet geweldig zijn.

Als je echt niets 4K kijkt, zou ik eerder een tweedehands 65" 1080p plasma oid op de kop proberen te tikken.

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 16:12
Thierr86 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:16:
Het beeld kan slechts zo goed zijn als de bron. Als de bron (golf/formule 1 zal wel gewoon een standaard HD kanaal zijn?) niet goed is, zal het beeld ook niet geweldig zijn.

Als je echt niets 4K kijkt, zou ik eerder een tweedehands 65" 1080p plasma oid op de kop proberen te tikken.
En dus zal je videobandje afspelen er beter uitzien op een kleine tv dan op een grote :+ Ik zou niet zo snel een 2e hands tv kopen ondanks dat ik bijna alles van MP trek maar goed wellicht is dat persoonlijk natuurlijk.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• Thierr86
FSSF schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:21:
[...]

En dus zal je videobandje afspelen er beter uitzien op een kleine tv dan op een grote :+ Ik zou niet zo snel een 2e hands tv kopen ondanks dat ik bijna alles van MP trek maar goed wellicht is dat persoonlijk natuurlijk.
Een 2de hands plasma is idd niet zonder risico vanwege burnin. Misschien verwoord ik het beter zo: ik zou er in elk geval niet teveel geld insteken als je primaire behoefte golf & F1 is .... kijk even of de tv geschikt is voor sport (lage latency), verder boeit 't weinig denk ik.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Dank voor de response. Ik ga morgen nog wel ff naar de instappers kijken in de winkel. En dan beslissen. Is nu een mooie deal namelijk op die Panasonic. Dus als ik er een koop nu maar doen. Zit al tijden te hunkeren oOo naar een 65".
Thierr86 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:16:

Plasma is mooi maar bestaat niet meer. En ze verbruiken stuk meer. 2e hands ben ik voor een TV niet geinteresseerd. Doe ik met sommige andere zaken wel.
Thierr86 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:24:
[...]

Een 2de hands plasma is idd niet zonder risico vanwege burnin. Misschien verwoord ik het beter zo: ik zou er in elk geval niet teveel geld insteken als je primaire behoefte golf & F1 is .... kijk even of de tv geschikt is voor sport (lage latency), verder boeit 't weinig denk ik.
Dat was eigenlijk ook primair mijn vraag, of de beeldkwaliteit wel o.k. is. Ik snap dat het niet de kwaliteit is van een high end tv van 3K, maar verwacht wel dat als ik op de bank zit een fantsoenlijk beeld voorgeschoteld krijg. Dus voldoende scherp en realistisch enzo.

In de winkel draaien ze volgens mij vaak 4K content, tsja, dat ziet er natuurlijk retescherp e.d. uit vanaf een meter.

[ Voor 87% gewijzigd door MrMarcie op 28-02-2019 23:36 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@MrMarcie Aankoopadvies dus dit topic is verplaatst naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 23:49
Ik zou zeker voor 4K gaan ondanks het huidige aanbod. Wie weet hoe de wereld eruit ziet over een paar jaar immers.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
Ik zit op 3m van een 55" scherm en goede full HD content ziet er gewoon prima uit. Vraag me zelfs wel eens af of ik het verschil tussen full hd en 4k echt wel zie. HDR daargelaten.

Je zou eigenlijk wel eigen materiaal moeten meenemen. Je kan de verkoper niet op zijn blauwe ogen vertrouwen dat exact dezelfde bron op exact dezelfde manier is aangesloten op verschillende tv's

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 01-03-2019 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
Een 65'' tv op 4,2 meter is geen enkel probleem qua scherpte met Full HD beelden, motion handling en upscaling is over het algemeen goed bij Panasonic.

Let erop dat de Panasonic 65FX700E een IPS paneel heeft, wanneer je een Plasma tv gewend bent gaat na alle waarschijnlijkheid het contrast jou tegenvallen (scheelt ongeveer een factor 8 tot 10). Het lage contrast zal in de winkel minder snel opvallen aangezien er veel omgevingslicht is.

Tweede punt waar je op moet letten is dat de bovengenoemde tv een 50/60 Hz native paneel heeft, bij het kijken van Formule 1 (snelle beelden) adviseer ik je een 100/120 Hz native paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:49:
Een 65'' tv op 4,2 meter is geen enkel probleem qua scherpte met Full HD beelden, motion handling en upscaling is over het algemeen goed bij Panasonic.

Let erop dat de Panasonic 65FX700E een IPS paneel heeft, wanneer je een Plasma tv gewend bent gaat na alle waarschijnlijkheid het contrast jou tegenvallen (scheelt ongeveer een factor 8 tot 10). Het lage contrast zal in de winkel minder snel opvallen aangezien er veel omgevingslicht is.

Tweede punt waar je op moet letten is dat de bovengenoemde tv een 50/60 Hz native paneel heeft, bij het kijken van Formule 1 (snelle beelden) adviseer ik je een 100/120 Hz native paneel.
Dank je, mooie en duidelijke toevoeging. Ik zit alleen onder andere met budget enzo.

Die Panasonic is 60Hz. Als ik die TV bij mijn zus kijk dan vind ik dat beeld mooi genoeg en dat is een 50Hz. Waar zou ik dan om moeten letten, of wat zou storend zijn als ik F1 kijk op 50/60Hz t.o.v. 100Hz?

Mis altijd een beetje in de revieuws, net als CPU tests e.d. de gebruikerservaring. Ik heb net ff wat F1 beelden bekeken op mijn monitor (32" 60Hz IPS) vanaf een meter of 2 en dan ben ik niet ontevreden. Zie wel wat contrast/zwartwaarde verschillen maar vind het niet té storend. Is beetje keuze tussen betere kwaliteit en groter scherm. Vind groot wel fijn voor F1/Golf bijvoorbeeld en natuurlijk de occasional film.

Ik denk dat ik toch maar de gok waag. Die aanbieding (740 euro) is wel goed. En dan spaar ik ff door de aankomende 3 jaar voor iets echt moois tegen die tijd. Aangezien ik niet teveel tv kijk en nu niet teveel wil uitgeven misschien de beste optie. Zit er al zo lang tegen aan te hikken ;). Maar ga zo nog ff wat winkels bekijken, maar hou rekening met je omgevingslicht opmerking (y)

[EDIT]
Naar de winkel geweest. Stonden 3 65" schermen naast/boven elkaar. Een van 750 een van 1500 en een qled van 2500. Zat toevallig naar goedkoopste scherm te kijken en zag wel dat het beter kon, had ook nog misschien iets afstelling nodig. Als je dan met de andere schermen vergeleek dan knalde die Qled er wel uit. Dat is echt wel anders. Maar dat zie je pas/beter als je ze naast elkaar zet. Ik sudder nog ff maar 2500 ga ik echt niet uitgeven voor een TV. Alhoewel dat qled wel prachtig is.

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 01-03-2019 12:05 . Reden: Winkelbezoek toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
S1NN3D schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:28:
@MrMarcie Aankoopadvies dus dit topic is verplaatst naar CEA.
Ik noem wel een TV maar gaat me meer om beeldkwaliteit in zijn algemeenheid van een goedkopere tv en een duurdere met andere technieken en/of 50 vs 100Mhz e.d. Maar prima die verplaatsing als je dat beter lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
MrMarcie schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Naar de winkel geweest. Stonden 3 65" schermen naast/boven elkaar. Een van 750 een van 1500 en een qled van 2500. Zat toevallig naar goedkoopste scherm te kijken en zag wel dat het beter kon, had ook nog misschien iets afstelling nodig. Als je dan met de andere schermen vergeleek dan knalde die Qled er wel uit. Dat is echt wel anders. Maar dat zie je pas/beter als je ze naast elkaar zet. Ik sudder nog ff maar 2500 ga ik echt niet uitgeven voor een TV. Alhoewel dat qled wel prachtig is.
Voor jou (enige bron 1080p televisiekanaal) zou een QLED echt geen ruk uitmaken hoor. Daarom suggereerde ik om het eerder goedkoop te maken, ik vind het anders wat weggegooid geld. Wanneer je over 4k hdr blurays spreekt dan is een tv van 2500 zeker een meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
MrMarcie schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Dank je, mooie en duidelijke toevoeging. Ik zit alleen onder andere met budget enzo.

Die Panasonic is 60Hz. Als ik die TV bij mijn zus kijk dan vind ik dat beeld mooi genoeg en dat is een 50Hz. Waar zou ik dan om moeten letten, of wat zou storend zijn als ik F1 kijk op 50/60Hz t.o.v. 100Hz?

Mis altijd een beetje in de revieuws, net als CPU tests e.d. de gebruikerservaring. Ik heb net ff wat F1 beelden bekeken op mijn monitor (32" 60Hz IPS) vanaf een meter of 2 en dan ben ik niet ontevreden. Zie wel wat contrast/zwartwaarde verschillen maar vind het niet té storend. Is beetje keuze tussen betere kwaliteit en groter scherm. Vind groot wel fijn voor F1/Golf bijvoorbeeld en natuurlijk de occasional film.

Ik denk dat ik toch maar de gok waag. Die aanbieding (740 euro) is wel goed. En dan spaar ik ff door de aankomende 3 jaar voor iets echt moois tegen die tijd. Aangezien ik niet teveel tv kijk en nu niet teveel wil uitgeven misschien de beste optie. Zit er al zo lang tegen aan te hikken ;). Maar ga zo nog ff wat winkels bekijken, maar hou rekening met je omgevingslicht opmerking (y)

[EDIT]
Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe kritisch en veeleisend je bent qua beeldkwaliteit, de LG tv van jouw zus heeft hoogstwaarschijnlijk een IPS paneel. Als je hiermee al dik tevreden bent zou ik lekker voor de Panasonic kiezen die je al in gedachten had.

Wat storend kan zijn is de motion blur (bewegingsonscherpte) de vuistregel luidt: hoe groter en contrastrijker het beeld hoe storender de motion blur kan zijn. De een is hier gevoeliger voor dan een ander. De bronmateriaal speelt hierbij ook een rol, als deze 50/ 60 Hz is dan heeft een 100 Hz native paneel geen toegevoegde waarde (lees: de motion blur neemt niet af) echter wordt er wel meer motion blur toegevoegd doordat het een native 50/ 60 Hz paneel is.

Je zou idd voor de aanbieding kunnen gaan en over drie jaar iets moois kopen zoals je zelf aangeeft. Houdt er wel rekening mee dat de Panasonic die je op het oog hebt over drie jaar nog maar rond de 200 a 250 euro waard is. Dan schrijf je 500 euro af en ben je over drie jaar minimaal 1000 kwijt voor een goede upgrade als je bij het 65'' formaat blijft.

Je hoeft ook geen 2500 euro uit te geven, met wat onderhandelen heb je de Sony 65XF9005 voor rond de 1400 a 1500 euro. De XF9005 is op dit moment de beste LCD tv qua prijs/ kwaliteit verhouding en beter dan een Samsung Qled Q7 of Q8. Tevens komt de Sony qua contrast ook aardig in de buurt van een Plasma tv.

Wanneer je toch over drie jaar de tv weer wil upgraden zou ik persoonlijk nu iets meer uitgeven voor een tv en er langer mee doen, dan ben je per saldo goedkoper uit én geniet je direct van een veel betere beeldkwaliteit. Maar nogmaals, het is maar net hoe kritisch en veeleisend jij bent qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Thierr86 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Voor jou (enige bron 1080p televisiekanaal) zou een QLED echt geen ruk uitmaken hoor. Daarom suggereerde ik om het eerder goedkoop te maken, ik vind het anders wat weggegooid geld. Wanneer je over 4k hdr blurays spreekt dan is een tv van 2500 zeker een meerwaarde.
Die 3 tvś toonde allemaal gewoon HD tv signal, RTL Nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierr86
MrMarcie schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Die 3 tvś toonde allemaal gewoon HD tv signal, RTL Nieuws.
Lastige is dat demo in winkel zelden echt nuttig is. QLED zetten ze gewoon op 100 brightness met dikke saturatie, goedkopere modellen niet. Vergelijking is dus vrij zinloos in de winkel spijtig genoeg. Ik zou dus vooral op reviews afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Thierr86 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:06:
[...]

Lastige is dat demo in winkel zelden echt nuttig is. QLED zetten ze gewoon op 100 brightness met dikke saturatie, goedkopere modellen niet. Vergelijking is dus vrij zinloos in de winkel spijtig genoeg. Ik zou dus vooral op reviews afgaan.
Mee eens, ga ik doen.
Freshouttheoven schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:45:
[...]

Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe kritisch en veeleisend je bent qua beeldkwaliteit, de LG tv van jouw zus heeft hoogstwaarschijnlijk een IPS paneel. Als je hiermee al dik tevreden bent zou ik lekker voor de Panasonic kiezen die je al in gedachten had.

Wat storend kan zijn is de motion blur (bewegingsonscherpte) de vuistregel luidt: hoe groter en contrastrijker het beeld hoe storender de motion blur kan zijn. De een is hier gevoeliger voor dan een ander. De bronmateriaal speelt hierbij ook een rol, als deze 50/ 60 Hz is dan heeft een 100 Hz native paneel geen toegevoegde waarde (lees: de motion blur neemt niet af) echter wordt er wel meer motion blur toegevoegd doordat het een native 50/ 60 Hz paneel is.

Je zou idd voor de aanbieding kunnen gaan en over drie jaar iets moois kopen zoals je zelf aangeeft. Houdt er wel rekening mee dat de Panasonic die je op het oog hebt over drie jaar nog maar rond de 200 a 250 euro waard is. Dan schrijf je 500 euro af en ben je over drie jaar minimaal 1000 kwijt voor een goede upgrade als je bij het 65'' formaat blijft.

Je hoeft ook geen 2500 euro uit te geven, met wat onderhandelen heb je de Sony 65XF9005 voor rond de 1400 a 1500 euro. De XF9005 is op dit moment de beste LCD tv qua prijs/ kwaliteit verhouding en beter dan een Samsung Qled Q7 of Q8. Tevens komt de Sony qua contrast ook aardig in de buurt van een Plasma tv.

Wanneer je toch over drie jaar de tv weer wil upgraden zou ik persoonlijk nu iets meer uitgeven voor een tv en er langer mee doen, dan ben je per saldo goedkoper uit én geniet je direct van een veel betere beeldkwaliteit. Maar nogmaals, het is maar net hoe kritisch en veeleisend jij bent qua beeldkwaliteit.
Ik hunker al zo lang naar een 65" :P < maar ga nog even over je advies nadenken. Klimnkt wel verstandig. Al wat reviews bekeken van die Sony, ziet er goed uit. Helaas kan ik van die Panasonic weinig vinden (en F1 begint over 2 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Let ook op de kijkhoek.

Kijkhoek kan wel zeer belangrijk zijn als je of andere mensen er schuin voor zitten.
In dat geval moet je dus juist een IPS scherm hebben in plaatst van VA.

IPS heeft slechtere zwartwaarden maar prima kijkhoek.
VA heeft wat betere zwartwaarden maar slechte kijkhoek.

Het probleem met de kijkhoek zou je in winkels moeten kunnen zien als je er ff schuin voor gaat staan. Het contrast stort in en kleuren worden minder, waardoor je zeer flets beeld overhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

Emiel1984

Made in NL

Ik zou adviseren om ook naar een OLED te kijken als je een plasma had.
Een 65" zal wel iets duurder zijn maar ze hebben regelmatig cashback acties.
Zelf heb ik een 55" Full HD Oled (LG 55EG910V) en die gaf toen een beter kwaliteit beeld dan veel 4K tv's in dezelfde prijsklasse. Persoonlijk zou ik zo weer OLED kiezen boven elk ander type paneel. Enkel dan wel met HDR support dit keer..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MrMarcie Als je van 42" komt, en je zus 55 heeft en jij dit goed vindt, waarom dan 65" ?
Ik denk als je een 55" ipv de 42 hebt, dat dat al echt een stuk groter is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:10:
@MrMarcie Als je van 42" komt, en je zus 55 heeft en jij dit goed vindt, waarom dan 65" ?
Ik denk als je een 55" ipv de 42 hebt, dat dat al echt een stuk groter is.
Omdat mijn woonkamer wat groter is :) dus zit stuk verder weg. En ik wil echt groot beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 01-03-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Ik hunker al zo lang naar een 65" :P < maar ga nog even over je advies nadenken. Klimnkt wel verstandig. Al wat reviews bekeken van die Sony, ziet er goed uit. Helaas kan ik van die Panasonic weinig vinden (en F1 begint over 2 weken).
Te groot vind ik persoonlijk niet fijn maar een 65'' op 4,2 meter is goed te doen. Ik heb ongeveer dezelfde kijkafstand en een 55'' tv. Voor normaal tv kijken vind ik deze grootte prettig, maar sport, films en series komen beter tot hun recht op een grotere tv, de volgende wordt hier in huis dus minimaal 65'' :*).

P.S. de grootte van een tv wend erg snel, na een week denk je al snel 'een maatje groter had ook makkelijk gekund'. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Freshouttheoven op 01-03-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Na veel zoeken wat gevonden: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1526620692

Denk dat ik toch maar even geduld moet hebben en een goede 65" moet zoeken en budget wat oprekken. En dan op zoek gaan naar een scherpe aanbieding. Zullen wel vaker komen in het jaar denk ik.

Die Sony die @Freshouttheoven noemde is misschien wel de candidaat. Hou ik die voorlopig even in de gaten of die ergens binnenkort in de aanbieding komt. Reviews zijn erg goed.

Dank allen voor het me op het rechte pad brengen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MrMarcie op 02-03-2019 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik zo naar je wensen en tv-gebruik kijk dan lijkt mij de Sony XF90 toch echt overkill voor jou. Ja, het is één van de betere LCD's die je op dit moment kunt kopen (voor films), maar dit komt met name door zijn goede zwartwaarden (FALD) en HDR-weergave gepaard met een vrij hoge (piek)helderheid. Daarnaast is er o.a. door het 100hz paneel een beter controle van motion (beweging) door zowel 'motion-interpolatie als black-frame-invoeging'. Verder zal de opschaling en beeldverwerking ook iets beter zijn dan de (veel) goedkopere instap- en mid-rangemodellen, maar dit is verschil zal niet groot zijn.

4K tv-uitzendingen zijn er nog langer niet, laat staan HDR. HDR-gamen doe je ook niet en je bekijkt geen Netflix o.i.d. M.i. is bijvoorbeeld de Samsung NU8000 (een goede review) al meer dan prima. Beschikt ook over een 100hz VA-paneel en met jouw gebruik zal 'ie niet veel onderdoen voor de duurdere XF90 van Sony. Een 100hz IPS-alternatief is de LG 65SK8100 (een goede review).

Een treetje lager kom je bij de NU7100 serie, waar je dan met name gaat inleveren op piekhelderheid, HDR-weergave en iets op motion-interpolatie (soap opera effect). Zie ze hier naast elkaar.

Tot slot aangezien je tevreden bent met de TV van je zus uit 2013 en geen veeleisende gebruiker bent denk ik dat het zonde is om momenteel voor een higer-end LCD te gaan als je waarschijnlijk ook blij gaat zijn met een TV die bijna de helft goedkoper is of er net tussen in ligt. Mits je natuurlijk niet in de toekomst van gebruik gaat veranderen, want bij tv-uitzendingen en sdr-content is het verschil niet groot genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
product: Samsung Series 8 NU8000

Prima tv voor al je eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Lang verhaal kort. Dank voor de adviezen. Ik had geen haast en heb gewacht tot ik mezelf niet meer kon beheersen. Gezien de adviezen hier, maar ook revieuws e.d. heb ik de Sony KD-65xf9005 besteld. Hoop 'm morgen binnen te hebben.
Voor 1149 euro lijkt me dat niet verkeerd. En kan ik de laatste Grand Prix meemaken op 65". Erg zin in dit weekend ;)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
Mooie TV is dat. Heb zelf de 49inch variant. Let wel dat je hem update naar de nieuwste versie. Mogelijk moet je dat met USB doen. ( bij mij wou hij niet automatisch updaten )

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
corporalnl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:17:
Mooie TV is dat. Heb zelf de 49inch variant. Let wel dat je hem update naar de nieuwste versie. Mogelijk moet je dat met USB doen. ( bij mij wou hij niet automatisch updaten )
Dank voor de tip, ga ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb hem geupdate enzo en ben nog een en ander aan het ontdekken. Instellingen beeldscherm en calibratie doe ik later wel, is nu al behoorlijk goed en 4K content is awesome.

Baal wel dat die Twin Tuner geen zin heeft. Dacht (omdat ik dat ooit vroeger had en het ook met de humax decoder kan) dat ik dan 1 tv programma kon kijken en een andere opnemen. Dat kan dus alleen als een van die 2 kanalen niet gecodeerd is. Een waardeloze functie dus. En heb mijn Humax al bijna weggedaan want ik wil zo min mogelijk kastjes.

Maar de beeldkwaliteit, waar dit draadje ooit mee begon, is fenomenaal met goede content en/of 4K. Bij 'normale' tv programma's of nieuws enzo zie je wel dat het bagger is. Dan kan elk shot weer een andere kwaliteit zijn. Zeker door het formaat van de TV valt dit nog eens extra op.

Maar ik focus me maar op die goede en 4K content. Wat Youtube video's in 4K bekeken en wauw. Ook nog wat gedownloade bestanden bekeken (films en docus) en dat is echt een genot om naar te kijken nu.

En de F1 was erg mooi om te zien vandaag ;). Ben benieuwd naar de race morgen. Zou mooi zijn als Max die Ham. kan aftroeven.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 30-11-2019 16:55 ]

Pagina: 1