• Julian K
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-07 22:31
Hoi!

Ik heb nu een Medion PC met een Intel Core i5 (sinds eind-2017), nu wil ik graag een nieuwe Intel Core i7 processor aanschaffen/upgraden, nu is mijn vraag welke past?
Ook is mijn vraag of dit in z'n geheel wel een goed idee is, mij is verteld dat je de zwakste schakel (van je PC) moet upgraden, is mijn processor momenteel de zwakste schakel?

Verder heb ik vorig jaar één extra 8GB werkgeheugen upgrade gedaan, dit was een goede aankoop (heb nu 16GB).

Ik heb al gekeken naar mijn Socket van mijn moederbord maar kom hiermee niet veel verder, in de Google Drive link staan de specificaties van mijn PC. Ik heb een kant-en-klare Medion PC voor ongeveer 1000 euro.

Graag een reactie!

Screenshots:
https://drive.google.com/...Dd35hxrQF_TDk1fCLqkD0TU8_

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Hangt nogal af wat je met je PC doet, dit bepaald je zwakste schakel.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Julian K
Osxy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:55:
Hangt nogal af wat je met je PC doet, dit bepaald je zwakste schakel.
Vooral gamen, zoals Rainbow Six Siege of Battlefield, ook heb ik twee monitoren aangesloten.

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Dan heb ik sterk het gevoel dat jou CPU geen bottleneck is.

Dit zal eerder in GPU zitten.

Je kan eens op je tweede scherm taakbeheer openen en dan kijken wat op 100% staat, grote kans dat dit de GPU is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:39
op welke resolutie game je?

hoge resolutie meestal CPU bottle
lage resolutie meestal gpu bottle

De 6400 is geen slechte CPU maar zeker geen hoogvlieger en als je dan boven de 1080p gamed wordt deze al snel de bottle.

Maar testen met bijv. afterburner zal alles duidelijker maken

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Elmo_b schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:28:
hoge resolutie meestal CPU bottle
lage resolutie meestal gpu bottle
Andersom. Hogere resoluties verschuiven de werkdruk (relatief) meer naar de GPU, waardoor die eerder een bottleneck vormt.

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:39
8)7 8)7 inderdaad andersom

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:32
i5 6400 is een X2xx chipset, 8700 heeft een X3xx chipset nodig. Hoogst haalbare lijkt me een 7700k of zoiets dergelijks.

• Julian K
JappieR schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:12:
i5 6400 is een X2xx chipset, 8700 heeft een X3xx chipset nodig. Hoogst haalbare lijkt me een 7700k of zoiets dergelijks.
Bedankt voor alle reacties, zou je dit product door willen sturen via een hyperlink?

Bedankt

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

JappieR schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:12:
Vooropgesteld dat het allemaal door het bios van het Medion moederbord wordt ondersteund.

Doet graag mooie dingen met geluid

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-10 02:13
pricewatch: Medion Akoya PC P5383 I NL
Is het deze PC?

Enige optie is denk ik om er een tweedehands i7-6700 in te stoppen, je gaat er qua performance wel echt op vooruit (ik had ooit de i5-6400 en deze geupgrade naar een i7-6700 en merk het wel in games, zo veel minder FPS drops en nauwelijks stutter meer... Groot verschil voor mij vooral in FPS games zoals CS:GO maar ook Fortnite.)

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Julian K
ItsWillem schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:55:
pricewatch: Medion Akoya PC P5383 I NL
Is het deze PC?

Enige optie is denk ik om er een tweedehands i7-6700 in te stoppen, je gaat er qua performance wel echt op vooruit (ik had ooit de i5-6400 en deze geupgrade naar een i7-6700 en merk het wel in games, zo veel minder FPS drops en nauwelijks stutter meer... Groot verschil voor mij vooral in FPS games zoals CS:GO maar ook Fortnite.)
Dit is inderdaad mijn PC, zelf heb ik er nog 8GB RAM bij

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Meten is weten. Slinger eens afterburner aan tijdens het gamen. Dan kan je precies aanwijzen waar het probleem zit. Nu is het schieten in het donker. Je kunt immers alles wel upgraden (er vanuit gaande dat je Medion het slikt en niet gewhitelist is) maar dat lijkt me ook niet de bedoeling ;).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee