Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[T-Mobile Thuis] Huawei vervangen door Fritzbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• fakeyluke
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-01 10:09
Beste Tweakers,

Ik wil graag de Huaweii router vervangen door mijn eigen FritzBox router (FritzBox 7581). Nu is het mij gelukt om de fritzbox aan te sluiten op gasvezel (met behulp van de mediaconverter van tmobile) en na wat gedoe met de instellingen, werkt het internet. In de FritzBox omgeving (Fritz!OS) kan ik enkel 1 VLAN ID instellen. T-mobile maakt gebruik van VLAN-ID 300 voor internet en 690 voor TV. Als ik hem op 300 zet, dan werkt het internet goed, maar de tv niet (en andersom). Weet iemand hoe ik voor iedere poort een eigen VLAN-ID kan instellen? Zodat ik de tv en het internet werkend heb.

Beste antwoord (via fakeyluke op 23-06-2019 14:19)

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-01 09:26
Beste allen,

Ben er een beetje laat bij in dit topic, maar ik ben in oorsprong degene die met T-Mobile Thuis en AVM het profiel heeft geregeld. Deze was in oorsprong alleen bedoeld voor de 5490 op glasvezel, maar is in regio Nederland op iedere FRITZ!Box met FRITZ!OS 7 of hoger beschikbaar gemaakt. Door toenemende populariteit heb ik vorige week weer contact opgenomen voor bredere ondersteuning.

Het probleem met de 7590 is bekend en meermaals gemeld. Technische team is op dit moment bezig met het probleem en ik verwacht dan ook binnenkort reactie.

Ik krijg het idee dat er heel veel Tweakers en T-Mobile forumleden contact opnemen met AVM om soortgelijke problemen op te lossen (bijvoorbeeld de 7590 op glas of een ander model op DSL), maar snel weer door de eerstelijns afgewimpeld worden. Mijn contact zit iets dieper in de organisatie en heeft direct contact met de technische afdeling die de profielen maakt.

Ik stel voor om eventuele ticket-ID's te bundelen en als een samengevoegd incident aanmelden. Dit mag in een privébericht naar mij of hieronder in dit topic (wel even taggen) en dan stuur ik het wel door.

Ondertussen ben ik vanwege de grote vraag bezig met een topic op het T-Mobile forum. Zo kunnen we centraal over dit onderwerp converseren en hebben gebruikers nog zonder FRITZ!Box één plek met alle informatie. Hier is alleen meer werk in gaan zitten dan oorspronkelijk gedacht, duurt nog wel een paar weken...

@jeroen.kuper "Handmatige configuratie" is VLAN 300 instellen voor internet. IPTV kan handmatig niet geconfigureerd worden.

@Deddiekoel probleem dat jij beschrijft is dus bekend. Met je ticket-ID kan ik een extra zetje geven.

@Egoist werkt nog niet op glasvezel. DSL heb ik nog niemand over gelezen. Hou dit topic in de gaten voor updates.

Superuser T-Mobile Thuis

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:43
Hoe kom je bij het idee dat dit uberhaupt mogelijk is op Fritzbox 7581 ?

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-01 09:17
Je moet meerdere vlans instellen zoals je zelf zegt. Als die fritbox dat niet kan moet je het in een andere router/gateway/managed switch zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fakeyluke
lowfi schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:45:
Je moet meerdere vlans instellen zoals je zelf zegt. Als die fritbox dat niet kan moet je het in een andere router/gateway/managed switch zoeken.
Het is inderdaad niet mogelijk met de FritzBox. Bedankt voor het antwoord en het alternatief!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:33
fakeyluke schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:39:
Beste Tweakers,

Ik wil graag de Huaweii router vervangen door mijn eigen FritzBox router (FritzBox 7581). Nu is het mij gelukt om de fritzbox aan te sluiten op gasvezel (met behulp van de mediaconverter van tmobile) en na wat gedoe met de instellingen, werkt het internet. In de FritzBox omgeving (Fritz!OS) kan ik enkel 1 VLAN ID instellen. T-mobile maakt gebruik van VLAN-ID 300 voor internet en 690 voor TV. Als ik hem op 300 zet, dan werkt het internet goed, maar de tv niet (en andersom). Weet iemand hoe ik voor iedere poort een eigen VLAN-ID kan instellen? Zodat ik de tv en het internet werkend heb.
Ik heb een paar weken geleden de juiste gegevens aangeleverd aan AVM en er komt een T-Mobile incl IPTV profiel in deze fritzbox bij de eerst volgende Update vanuit AVM voor de 7581 zodat je IPTV kan gebruiken van TMobile Thuis met dit modem :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-01 20:12
Ik heb het al een week werkend met het T-Mobile Thuis profiel zoals in de laatste beta is meegeleverd. TV zit netjes op poort 4.

• chris-drielsma
Jeffrey87 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:34:
Ik heb het al een week werkend met het T-Mobile Thuis profiel zoals in de laatste beta is meegeleverd. TV zit netjes op poort 4.
Dit heb ik nooit geweten , omdat ik zelf geen tv heb maar me mams wel !

Thanks voor de Tip!

• chris-drielsma
chris-drielsma schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:50:
[...]

Dit heb ik nooit geweten , omdat ik zelf geen tv heb maar me mams wel !

Thanks voor de Tip!

Is dit een beta van voor de 07.01 FritzOs of erna?

• fakeyluke
chris-drielsma schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:06:
[...]

Ik heb een paar weken geleden de juiste gegevens aangeleverd aan AVM en er komt een T-Mobile incl IPTV profiel in deze fritzbox bij de eerst volgende Update vanuit AVM voor de 7581 zodat je IPTV kan gebruiken van TMobile Thuis met dit modem :)
Ja, die T-Mobile Thuis update heb ik denk ik al, want hij stond er al tussen. Maar met dat profiel kan ik ook geen meerdere VLANs instellen? Of mis ik iets? Hoe hebben jullie het profiel ingesteld?

• talin
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

talin

My god is the sun!

fakeyluke schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:50:
[...]

Het is inderdaad niet mogelijk met de FritzBox. Bedankt voor het antwoord en het alternatief!
het kan wel maar dan moet je een voorgeconfigureerd profiel van je ISP krijgen voor die Fritzbox.
en dat kost heel wat zeuren bij je ISP.

probleem is dat je dan een aantal inlognamen en wachtwoorden moet weten om zo'n profiel te maken.
en als de ISP je zo'n profiel zou geven zou je daar ook de inlognamen en wachtwoorden weer uit dat profiel kunnen halen, dan wel het profiel kunnen aanpassen waardoor e.e.a. niet werkt en jij weer naar de helpdesk zou moeten bellen om het werkend te krijgen.
daarom zijn ze er niet zo happig op.

ik heb voor een bedrijf gewerkt die nieuwe glasvezel aansluitingen opleverde bij bedrijven daar kozen we soms nog wel eens voor een Fritzbox en dan had je dus een profiel nodig voor de VLAN's en dan konden we als bedrijf wel zo'n profiel krijgen en aanpassen naar onze wensen omdat wij niet de directe klant waren.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• jigsaws
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-04-2019
Is die nieuwe Huawei niet goed dan? Dat is de vervanger toch van de Draytek?

[Glasvezel] Huawei HG659 vervangen door je eigen Router.

• chris-drielsma
SInds gisteren heb ik ook TV bij T-Mobile Thuis met de Animo box of hoe heet dat gekke merk en het werkte gelijk inderdaad met dit T-Mobile Thuis profiel in de Fritzbox 7581

Alleen heb ik een rare poort indeling : Poort 1 en 4 is voor gewoon Internet & Poort 2 en 3 voor IPTV

Maar na een beetje stunten is het gelukt :D met de poorten nalopen.

• fakeyluke
chris-drielsma schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:20:
[...]

SInds gisteren heb ik ook TV bij T-Mobile Thuis met de Animo box of hoe heet dat gekke merk en het werkte gelijk inderdaad met dit T-Mobile Thuis profiel in de Fritzbox 7581

Alleen heb ik een rare poort indeling : Poort 1 en 4 is voor gewoon Internet & Poort 2 en 3 voor IPTV

Bij mij was het T-Mobile Thuis profiel niet beschikbaar ofso. Heb nu de WiFi van de Huaweii uitgeschakeld en de Fritz daarop aangesloten. Ik gebruik nu dus de Fritz voor de WiFi, werkt goed.

• chris-drielsma
fakeyluke schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:37:
[...]

Bij mij was het T-Mobile Thuis profiel niet beschikbaar ofso. Heb nu de WiFi van de Huaweii uitgeschakeld en de Fritz daarop aangesloten. Ik gebruik nu dus de Fritz voor de WiFi, werkt goed.
Oke heel vreemd , heb je wel 07.01 OS draaien dan op je Fritzbox 7581

Ik heb zelf mijne eerst helemaal gereset na de fabrieksinstellingen en toen kwam het profiel wel voorschijn alleen de poorten klopten bij mij niet , maar das geen ramp het werkt tenminste incl. voip van een andere aanbieder dan T-Mobile (heb ik poort 5060 na 5070) aangepast

• fakeyluke
chris-drielsma schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:56:
[...]

Oke heel vreemd , heb je wel 07.01 OS draaien dan op je Fritzbox 7581

Ik heb zelf mijne eerst helemaal gereset na de fabrieksinstellingen en toen kwam het profiel wel voorschijn alleen de poorten klopten bij mij niet , maar das geen ramp het werkt tenminste incl. voip van een andere aanbieder dan T-Mobile (heb ik poort 5060 na 5070) aangepast
Hij draait 07.01 OS ja. Resetten naar de fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd, maar ben redelijk tevreden met de huidige setup. Ik kan nu namelijk de WiFi eruit gooien (de Fritz herstarten of uitzetten) zonder dat de tv wegvalt. Er zijn toch geen belangrijke voordelen als ik de Fritz direct aansluit (zonder Huaweii modem ertussen)?

• chris-drielsma
fakeyluke schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:10:
[...]

Hij draait 07.01 OS ja. Resetten naar de fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd, maar ben redelijk tevreden met de huidige setup. Ik kan nu namelijk de WiFi eruit gooien (de Fritz herstarten of uitzetten) zonder dat de tv wegvalt. Er zijn toch geen belangrijke voordelen als ik de Fritz direct aansluit (zonder Huaweii modem ertussen)?
Het voordeel is als je de Fritz regelrecht aansluit dat je 1 apparaat minder hebt :) en meer de controle lijkt mij.
ik heb deze opstelling gekozen met deze reden :) waarom 2 apparaten als 1 makkelijker is en minder stroom gebruik o.a.

• pe1opg
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-01 23:57
Ik heb sinds vrijdag T-Mobile thuis op glas maar wil niet mijn fritzbox 7390 achter de huaweirouter.

ik heb een spinternieuwe fritzbox 7581 gehaald en deze eerst een firmware update naar 7.01 gegeven.
Dan kom je bij de profielen geen tmobile thuis tegen maar na een fabrieksreset wel alleen wil hij dan een dsl-lijn zien. Dit omgezet naar extern modem maar noppes.
Zet ik het profiel op andere provider en extern modem dan kan ik een vlan invoeren en heb internet, maar kan nergens een 2e vlan voor tv invoeren...……...
Vervolgens de laatste beta firmware erin gezet 7.08 nu staat tmobile thuis direct in de profielen en zie ik een paar kleine wijzigingen maar helaas nog niet kunnen vinden hoe ik het tv-vlan uit kan splitsen naar poort 4.
Zou het een beetje jammer vinden om eerst een managed switch te moeten plaatsen met daar achter weer de fritzbox (de fritzbox wordt ook gebruikt voor telefonie via een aparte provider en dect)

Heeft er iemand een stappenplannetje voor mij ??????

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasper1985
  • Laatst online: 13:11
@pe1opg De functie van zo’n profiel is juist dat dit “achter de schermen gebeurt”. Je hoeft dus zelf als het goed is niks meer in te stellen mbt vlans. Dat zit in het achterliggende config bestand maw “het profiel”.

Als er volgens jou alleen een profiel is voor t-mobile thuis dsl en niet voor glas dan kan je misschien contact opnemen met AVM. Wellicht dat ze bereidt zijn glas toe te voegen.

Heb je al geprobeerd een tv decoder aan te sluiten op poort 1 of 4 zoals hierboven is aangegeven?

• pe1opg
@Kasper1985 ja dat heb ik getest maar als ik puur het profiel T-Mobile thuis instel krijg ik niets geen internet en geen iptv aangezien hij dan kijkt naar zijn dsllijn.
Hij staat dan niet als router ingesteld maar als modem-router, de wan-aansluiting doet hij dan niets mee :-(

• Kasper1985
  • Laatst online: 13:11
@pe1opg dan zou ik contact opnemen met avm en vragen waarom er geen glas profiel beschikbaar is.

Of zoals hierboven gesuggereerd met hardware aan de slag gaan. Die vlans zijn algemeen bekend dus met een goedkope managed switch (let op igmp snooping) ben je dan klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pe1opg
Inmiddels een netgear GS108E gehaald en daar de vlans op ingesteld
poort 1 trunk qos high naar glasvezel converter
poort 2 vlan 640 pfid 640 untagged qos high naar iptv box
poort 3 vlan 1 pfid 1
poort 4-7 vlan 99 pfid 99
poort 8 vlan 300 pfid 300 untagged qos medium naar fritzbox 7581
Zodra ik nu enig verkeer heb op t internet vlan dan hapert iptv
Als ik een speedtest.net doe dan gaat t tijdens download goed tijdens upload valt iptv weg en dondert vaak de upload totaal inelkaar.

Iemand tips hoe dit op te lossen ?????

• Deddiekoel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09-10-2019

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

Wat goed om te horen dat AVM een T-Mob Thuis profiel heeft. Jammer dat het nog niet optimaal werkt...

Ik heb nu de Huawei modem en daar ben ik niet tevreden over. Ik zat eerst bij XS4All en heb daarom een aantal Fritz 1750E repeaters. Vond de Fritz!Boxen altijd fijn en wil daarom graag terug zodat ik ook meteen weer Mesh heb.

Ik wil graag meehelpen om het T-Mobile Thuis profiel beter te krijgen. Weet iemand de link/mailadres om hierover contact op te nemen?

Verlanglijstje: Zelda U, Splatoon, Cpt. Toad, Xenoblade Chronicles X. Most wanted: Zelda U

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

chris-drielsma schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:20:
[...]

Ik heb net ook een mail richting AVM gestuurd. Maar toch even de controle vraag. @chris-drielsma Wat voor internet neem jij af bij T-Mobile? Glasvezel of (A)DSL?

Verlanglijstje: Zelda U, Splatoon, Cpt. Toad, Xenoblade Chronicles X. Most wanted: Zelda U

• chris-drielsma
Deddiekoel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Ik heb net ook een mail richting AVM gestuurd. Maar toch even de controle vraag. @chris-drielsma Wat voor internet neem jij af bij T-Mobile? Glasvezel of (A)DSL?
Ik neem VVDSL af bij T-Mobile .. :) , Glasvezel duurt hier nog wel een jaar of 2/3 :(

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

chris-drielsma schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Ik neem VVDSL af bij T-Mobile .. :) , Glasvezel duurt hier nog wel een jaar of 2/3 :(
Dus voor jou werkt de config met de interne modem. Hoe heb jij de T-mob config bij AVM aangeleverd?

Ik zit nu ook de kijken, maar ik zou bij voorkeur de 7590 aan willen sluiten. Die heeft weer een tandje beter Wifi! Iemand een idee of die ook het T-Mob thuis profiel heeft?

• chris-drielsma
Deddiekoel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Dus voor jou werkt de config met de interne modem. Hoe heb jij de T-mob config bij AVM aangeleverd?

Ik zit nu ook de kijken, maar ik zou bij voorkeur de 7590 aan willen sluiten. Die heeft weer een tandje beter Wifi! Iemand een idee of die ook het T-Mob thuis profiel heeft?
Ik kreeg van iemand de tip hier op Tweakers over het T-Mobile Profiel Incl IPTV , Ik had deze eerst handmatig ingesteld zonder IPTV,

Het profiel moet standaard in de 07.01 zitten , ik heb hiervoor wel een fabrieksinstelling reset moeten uitvoeren voordat ik het profiel zag :)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

Net een reactie van AVM gekregen. In de 7581 software 7.01 zou je gewoon een extern modem moeten kunnen selecteren. Ze hebben me ook een screenshot gestuurd.

Ook de bevestiging gehad dat dit hetzelfde werkt op de 7590. Die ga ik nu bestellen bij Coolblue (vanwege de returnpolicy) om te kijken of het allemaal gaat werken!

Deddiekoel wijzigde deze reactie 05-06-2019 13:01 (11%)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

Ok, de 7590 is binnen en ik ben aan de slag gegaan.
tl;dr allerlei profielen geprobeerd maar T-Mobile profiel werkt niet bij mij.

Ik draai nu alleen op internet, wat voor nu afdoende is, maar ben in contact met AVM. Heb bovenstaande scherm uiteindelijk gezien (na een factory reset en eerst de 'manual' settings te hebben gebruikt) , maar werkte dus niet. Heb alles naar AVM support gestuurd, ben benieuwd naar het vervolg. De 7590 mag binnen 90 dagen nog terug.

PS: Dit was met Fritz!OS 7.01 en 7.10 (waar ik nu op zit)

• Egoist
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Deddiekoel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:13:
Ok, de 7590 is binnen en ik ben aan de slag gegaan.
tl;dr allerlei profielen geprobeerd maar T-Mobile profiel werkt niet bij mij.

Ik draai nu alleen op internet, wat voor nu afdoende is, maar ben in contact met AVM. Heb bovenstaande scherm uiteindelijk gezien (na een factory reset en eerst de 'manual' settings te hebben gebruikt) , maar werkte dus niet. Heb alles naar AVM support gestuurd, ben benieuwd naar het vervolg. De 7590 mag binnen 90 dagen nog terug.

PS: Dit was met Fritz!OS 7.01 en 7.10 (waar ik nu op zit)
Ik sta op het punt om hetzelfde model fritzbox aan te schaffen voor t-mobile thuis. Heb jij het al aan de praat gekregen?

• fakeyluke
Deddiekoel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:15:
[...]

De 7590 heeft een T-Mobile Thuis profiel. Ik heb hem zelf echter niet getest.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

Egoist schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:42:
[...]

Ik sta op het punt om hetzelfde model fritzbox aan te schaffen voor t-mobile thuis. Heb jij het al aan de praat gekregen?
Internet werkt via de 'handmatige' config. Via het T-Mobile Thuis profiel (nog) niet. Ik ben daarvoor in dagelijks contact met AVM. Ik heb AVM nu zogenaamde support informatie aangeleverd en ze zijn er naar aan het kijken.

Wel heb ik ondertussen wat stomme dingen geleerd. Als je het T-Mobile Thuis profiel niet kunt zien dan hoef je niet eerst een factory reset te doen (hier ben ik na tig resets achter gekomen). Wat je moet doen is eerst een ander profiel instellen (bijvoorbeeld XS4All) en als je dan onder account information kijkt zie je wel het T-Mobile Thuis profiel.
Als je dat profiel ziet zie je ook niet standaard de optie voor een extern modem (zoals op mijn eerdere screenshot). Die zie je pas als je de hele router interface op "advanced view" zet. Dit doe je weer via het drie-puntjes-menu in de rechter bovenhoek.

Mijn ervaring met de 7590 is overigens verder wel positief. Hoewel ik niet dezelfde uploadsnelheid haal als met de Huawei is het wifi stuk vele malen stabieler met name door het Mesh netwerk icm de 1750E repeaters. Ook ben ik weer blij met VPN toegang. Stel dat het T-Mobile Thuis profiel niet gaat werken heb ik twee opties:
  1. Ik hang mijn 7590 achter een managed switch zoals hier ook al werd beschreven.
  2. Ik hang mijn 7590 achter de Huawei als Mesh master voor alleen het wifi stuk.

Deddiekoel wijzigde deze reactie 13-06-2019 11:52 (19%)

• jeroen.kuper
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 03-07-2019
Deddiekoel schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Internet werkt via de 'handmatige' config.
Hi Deddiekoel, zou je een screenshot (of anders korte beschrijving) van de voor jou werkende 'handmatige' config willen posten alsjeblieft? Ik heb exact dezelfde configuratie als jij en exact dezelfde problemen met het standaard T-Mobile Thuis profiel. Deze lijkt bedoeld te zijn voor DSL en dus niet geschikt voor fiber. Ook ik was al met AVM in contact, maar nog zonder resultaat, helaas. Ik hoor graag. Goed weekend!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• wimpien
Beste allen,

Ben er een beetje laat bij in dit topic, maar ik ben in oorsprong degene die met T-Mobile Thuis en AVM het profiel heeft geregeld. Deze was in oorsprong alleen bedoeld voor de 5490 op glasvezel, maar is in regio Nederland op iedere FRITZ!Box met FRITZ!OS 7 of hoger beschikbaar gemaakt. Door toenemende populariteit heb ik vorige week weer contact opgenomen voor bredere ondersteuning.

Het probleem met de 7590 is bekend en meermaals gemeld. Technische team is op dit moment bezig met het probleem en ik verwacht dan ook binnenkort reactie.

Ik krijg het idee dat er heel veel Tweakers en T-Mobile forumleden contact opnemen met AVM om soortgelijke problemen op te lossen (bijvoorbeeld de 7590 op glas of een ander model op DSL), maar snel weer door de eerstelijns afgewimpeld worden. Mijn contact zit iets dieper in de organisatie en heeft direct contact met de technische afdeling die de profielen maakt.

Ik stel voor om eventuele ticket-ID's te bundelen en als een samengevoegd incident aanmelden. Dit mag in een privébericht naar mij of hieronder in dit topic (wel even taggen) en dan stuur ik het wel door.

Ondertussen ben ik vanwege de grote vraag bezig met een topic op het T-Mobile forum. Zo kunnen we centraal over dit onderwerp converseren en hebben gebruikers nog zonder FRITZ!Box één plek met alle informatie. Hier is alleen meer werk in gaan zitten dan oorspronkelijk gedacht, duurt nog wel een paar weken...

@jeroen.kuper "Handmatige configuratie" is VLAN 300 instellen voor internet. IPTV kan handmatig niet geconfigureerd worden.

@Deddiekoel probleem dat jij beschrijft is dus bekend. Met je ticket-ID kan ik een extra zetje geven.

@Egoist werkt nog niet op glasvezel. DSL heb ik nog niemand over gelezen. Hou dit topic in de gaten voor updates.

Superuser T-Mobile Thuis

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

jeroen.kuper schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:18:
[...]

Hi Deddiekoel, zou je een screenshot (of anders korte beschrijving) van de voor jou werkende 'handmatige' config willen posten alsjeblieft? Ik heb exact dezelfde configuratie als jij en exact dezelfde problemen met het standaard T-Mobile Thuis profiel. Deze lijkt bedoeld te zijn voor DSL en dus niet geschikt voor fiber. Ook ik was al met AVM in contact, maar nog zonder resultaat, helaas. Ik hoor graag. Goed weekend!
Mijn handmatige config is de volgende:
  • Onder Internet --> Account Information
  • Bij Internet Service provider kies uit de droplist "Other internet service provider"
  • Operating mode: Establish own connection to the internet
  • Account Information: No
  • Connection Settings: invullen welke snelheid je hebt en dan change connecton settings open klikken
  • "Use VLAN for internet access" aanvinken en "300" als VLAN ID invullen
  • IP Settings: optain IP adress automatically (DHCP)
Maar vanavond heb ik een managed switch (Netgear GS105Ev2) tussen mijn media convertor en de Fritz!Box gezet. Daarin de volgende settings:
Poort 1: VLAN 300 & 640 Tagged
Poort 2: VLAN 300 Untagged
Poort 3-4: VLAN 640 Untagged
Poort 5: VLAN 1 Untagged

De media convertor output gaat nu naar poort 1. Poort 2 gaat naar de Fritz!Box en Poort 3 (en mogelijk ook 4) gaat naar mijn IPTV ontvanger. De Switch configureren kan ik nog steeds via poort 5.

Met deze switch ertussen moet ik alleen in bovenstaande config "Use VLAN for internet access" uit te vinken en alles werkte in 1 keer! Met deze setup werkt internet en IPTV nu allebei. Eerste tests zijn helemaal goed, hopelijk blijkt dit een betrouwbare opzet!

Hoewel dit allemaal werkt zou ik het veeeeeel liever direct op de Fritz!Box regelen!Dus @wimpien mijn Ticket-ID is 2752470!

Kleine update (morning after): VPN werkt ook nog ;-)

• fakeyluke
Deddiekoel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:48:
[...]

Mijn handmatige config is de volgende:
  • Onder Internet --> Account Information
  • Bij Internet Service provider kies uit de droplist "Other internet service provider"
  • Operating mode: Establish own connection to the internet
  • Account Information: No
  • Connection Settings: invullen welke snelheid je hebt en dan change connecton settings open klikken
  • "Use VLAN for internet access" aanvinken en "300" als VLAN ID invullen
  • IP Settings: optain IP adress automatically (DHCP)
Maar vanavond heb ik een managed switch (Netgear GS105Ev2) tussen mijn media convertor en de Fritz!Box gezet. Daarin de volgende settings:
Poort 1: VLAN 300 & 640 Tagged
Poort 2: VLAN 300 Untagged
Poort 3-4: VLAN 640 Untagged
Poort 5: VLAN 1 Untagged

De media convertor output gaat nu naar poort 1. Poort 2 gaat naar de Fritz!Box en Poort 3 (en mogelijk ook 4) gaat naar mijn IPTV ontvanger. De Switch configureren kan ik nog steeds via poort 5.

Met deze switch ertussen moet ik alleen in bovenstaande config "Use VLAN for internet access" uit te vinken en alles werkte in 1 keer! Met deze setup werkt internet en IPTV nu allebei. Eerste tests zijn helemaal goed, hopelijk blijkt dit een betrouwbare opzet!

Hoewel dit allemaal werkt zou ik het veeeeeel liever direct op de Fritz!Box regelen!Dus @wimpien mijn Ticket-ID is 2752470!

Kleine update (morning after): VPN werkt ook nog ;-)
Ik gebruik nu ook een tijdje een handmatige setup (Dezelfde instellingen als jij). Echter ik stel geen VLAN-ID in (in jouw geval 300) als ik dat doe, dan werkt het niet bij mij.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

fakeyluke schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Ik gebruik nu ook een tijdje een handmatige setup (Dezelfde instellingen als jij). Echter ik stel geen VLAN-ID in (in jouw geval 300) als ik dat doe, dan werkt het niet bij mij.
Welke media convertor heb je voor je router zitten?

Deddiekoel wijzigde deze reactie 28-06-2019 11:56 (3%)

• fakeyluke
Deddiekoel schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:36:
[...]

Welke media convertor heb je voor je router zitten?
Ik heb gewoon de media converter van T-Mobile en dan naar de Huaweii en dan naar de FritzBox? Kan ik dan beter de Huaweii eruit halen? Gebruik hem nu meer als switch voor de tv en de wifi staat uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

fakeyluke schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:09:
[...]

Ik heb gewoon de media converter van T-Mobile en dan naar de Huaweii en dan naar de FritzBox? Kan ik dan beter de Huaweii eruit halen? Gebruik hem nu meer als switch voor de tv en de wifi staat uit.
Bij de handmatige setup zit de Huawei er niet meer tussen. Dus de UTP kabel van je media convertor gaat direct in je FritzBox. Met de setup heb je dan alleen internet (of alleen IPTV als je VLAN ID 640 invult).

Mijn setup is nu Glasvezel kabel --> Media Convertor --> Managed Switch --> FritzBox
(en van de switch dus ook naar mijn TV kastje)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanS1984
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 29-10-2019
Ik zat dit topic door te lezen aangaande mijn situatie thuis. Ik probeer de HG659 te vervangen voor een Fritzbox 7490 maar ik krijg elke keer de melding geen DSL verbinding in de interface na de configuratie.

Huidige situatie met T-Mobile thuis glasvezel 750:
Glasvezel kabel --> Media Convertor (T-Mobile installatie)--> Fritzbox 7490

Ik neem alleen Internet af dus VLAN 300 moet voldoende zijn. Mijn interface is alleen iets anders dan bij het eerdere voorbeeld.
  • Internet service provider: other internet service provider
  • Specify how the internet connection should be established: Connection to a DSL line
    Select this kind of connection when the FRITZ!Box is connected to your DSL line using the DSL cable. The DSL modem integrated in the FRITZ!Box is used for the internet connection.
  • Is account information required?: No
  • Use VLAN for internet access: VLAN-ID 300
  • DSL ATM Settings: Standaard ingevuld met VPI 1 en VCI 32
  • Encapsulation: Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
  • Obtain the IP address automatically (DHCP): Check
Alvast bedankt.

StephanS1984 wijzigde deze reactie 02-07-2019 09:24 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17-11-2019
StephanS1984 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:08:
Ik zat dit topic door te lezen aangaande mijn situatie thuis. Ik probeer de HG659 te vervangen voor een Fritzbox 7490 maar ik krijg elke keer de melding geen DSL verbinding in de interface na de configuratie.

Huidige situatie met T-Mobile thuis glasvezel 750:
Glasvezel kabel --> Media Convertor (T-Mobile installatie)--> Fritzbox 7490

Ik neem alleen Internet af dus VLAN 300 moet voldoende zijn. Mijn interface is alleen iets anders dan bij het eerdere voorbeeld.
  • Internet service provider: other internet service provider
  • Specify how the internet connection should be established: Connection to a DSL line
    Select this kind of connection when the FRITZ!Box is connected to your DSL line using the DSL cable. The DSL modem integrated in the FRITZ!Box is used for the internet connection.
  • Is account information required?: No
  • Use VLAN for internet access: VLAN-ID 300
  • DSL ATM Settings: Standaard ingevuld met VPI 1 en VCI 32
  • Encapsulation: Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
  • Obtain the IP address automatically (DHCP): Check
Alvast bedankt.
Probeer het eens met VPI 0 en VCI 37👍🏼 dat werkte bij mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:45
Glasvezel is geen DSL. Je zult de Frits!box in moeten stellen met WAN op een van de ethernetpoorten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanS1984
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 29-10-2019
Heb hem! Door onderstaande te selecteren met VLAN 300.

Connection to an external modem or router:
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.

Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Egoist
  • Niet online
wimpien schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:02:

(y)

Ik heb inmiddels ook een ticket aangemaakt maar ik zit nog bij eerstelijns. Ticket-ID 2802921 misschien helpt dat om meer gewicht mee te geven aan jouw ticket.

Edit: Ik neem mijn opmerking over eerstelijns terug. Snel reactie gekregen en duidelijk van iemand die het begrijpt, prima support dus.

In de reactie geeft men aan dat men weet dat T-mobile Thuis (glas) nu vaker gebruikt wordt en dat men bezig is om hiervoor profielen/configs te creeren die hopelijk in de toekomst beschikbaar komen.

Egoist wijzigde deze reactie 03-07-2019 13:23 (29%)
Reden: Reactie van AVM support

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimpien
Ik heb inmiddels contact met een egineer van AVM. Er wordt gewerkt aan meerdere profielen om iedere mogelijke situatie te ondersteunen.

@Egoist Ik neem aan dat je probleem soortgelijk is en dat je ticket weinig verschil maakt. De schaal van het probleem is duidelijk en ze gaan aan een oplossing werken.

Ik hou jullie hier op de hoogte!

Superuser T-Mobile Thuis

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

wimpien schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:25:
Ik heb inmiddels contact met een egineer van AVM. Er wordt gewerkt aan meerdere profielen om iedere mogelijke situatie te ondersteunen.

@Egoist Ik neem aan dat je probleem soortgelijk is en dat je ticket weinig verschil maakt. De schaal van het probleem is duidelijk en ze gaan aan een oplossing werken.

Ik hou jullie hier op de hoogte!
Goed nieuws! Weet je toevallig ook of ze iets met telefonie gaan doen en routed ports?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpien
@Deddiekoel telefonie wil T-Mobile niet, AVM was bereid. Er is wel een manier om je VoIP gegevens uit de router van T-Mobile te halen. Als je die hebt kun je ze handmatig invoeren in je FRITZ!Box.

Routed IPTV zijn we mee bezig! Kan alleen geen indicatie geven of dit er komt en zo ja wanneer. De techniek die T-Mobile gebruikt is vrij ontwikkeld...

Superuser T-Mobile Thuis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chris-drielsma
@wimpien zou je die manier is willen toelichten desnoods via een PM/PB. Hoe je de voip gegevens uit het modem kan halen.

Het is mij al gelukt voor een deel alleen het Wachtwoord lukt mij nog niet deze te vinden.

• wimpien
Ik weet dat het mogelijk is, maar zou niet weten hoe het moet.

Staat op de T-Mobile forums wel ergens een topic, maar deze heb ik zo snel niet meer kunnen vinden.

Superuser T-Mobile Thuis

• wimpien
Met de laatste firmware die is vrijgegeven voor de 7590 zit ook een profiel voor glasvezel in combinatie met een media converter.

Routed IPTV kan helaas niet ondersteund worden. Poort 1 en 2 blijven voor internet en 3 en 4 voor TV.

Superuser T-Mobile Thuis

• Egoist
  • Niet online
wimpien schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:49:
Met de laatste firmware die is vrijgegeven voor de 7590 zit ook een profiel voor glasvezel in combinatie met een media converter.

Routed IPTV kan helaas niet ondersteund worden. Poort 1 en 2 blijven voor internet en 3 en 4 voor TV.
Bedankt voor de info.

Heb hem geupdate en neergezet, werkt perfect nu (y)

• wimpien
@Egoist Jij bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb zelf geen 7590, dus ik ben blij om te horen dat het werkt.

Superuser T-Mobile Thuis

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

wimpien schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:49:

Ik heb net mijn managed router tussen mijn media convertor en router uit gehaald (na de update naar 7.12) en alles werkt als een trein. Geen resets nodig gehad. TV werkt ook perfect op poort 3.

In eerste instantie was ik wat huiverig omdat er nu praktisch geen instellingen meer waren (alleen de snelheid die defautl op 1000 Mbit staat). Maar als het werkt is dat alleen maar fijn!

Bedankt voor alle hulp!

Kleine update: ik zette altijd de snelheid settings zodanig dat ze klopten met mijn abonnement (750/750 in mijn gaval), maar omdat ze nu default op 1000 stonden heb ik die setting toch ook maar eens geprobeerd. En het resultaat is dat mijn upload nu 200 Mbit sneller is geworden en de totale snelheden nu sneller zijn dan met de Huawei! Met de 750/750 setting haalde ik ongeveer 920/650 en met de 1000/1000 setting haal ik 920/850!
Met andere woorden alles is nu beter dan met de Huawei!

Deddiekoel wijzigde deze reactie 03-08-2019 09:40 (24%)

• wimpien
@Deddiekoel ik ben blij dat het zo goed werkt! Snelheid (en QoS) wordt op dit moment naar gekeken, omdat ik daar zelf wat problemen mee ontdekt heb. Goed om te horen dat het bij jou nu op volle toeren draait ;)

Superuser T-Mobile Thuis

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

Kleine update:

Ik zat gisteren te kijken wat er gebeurt als ik IPv6 aanzet in de router. En toen merkte is dat het nieuwe profiel toch wel een keuze geeft. Namelijk tussen T-Mobile Thuis DSL of Glasvezel. Duidelijke opties wat mij betreft.
Oh, en T-Mobile ondersteunt nog altijd geen IPv6...

• wimpien
Deddiekoel schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:40:
Kleine update:

Ik zat gisteren te kijken wat er gebeurt als ik IPv6 aanzet in de router. En toen merkte is dat het nieuwe profiel toch wel een keuze geeft. Namelijk tussen T-Mobile Thuis DSL of Glasvezel. Duidelijke opties wat mij betreft.
Oh, en T-Mobile ondersteunt nog altijd geen IPv6...
DSL zijn ze mee bezig. In de 7.1x updates komt als het goed is ook een DSL profiel inderdaad. Deze heb ik nog niet kunnen testen, want ik heb geen DSL.

Bijna elk model heeft inmiddels 7.1x ontvangen. Lopen er nog een paar achter, waaronder de 5490.

Volledige handleiding zal dan ook online gaan op het T-Mobile forum.

Superuser T-Mobile Thuis

• P.H.P.
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 03-12-2019
Hoi,

ik heb mijn Fritzbox 7490 netjes aangesloten op adsl lijn en mijn internet gaat goed en de WiFi is een verademing.
Die is stabiel en valt niet weg, de Huawei was een ramp.

VRAAG:
Ik heb nog vast bellen (analoog) van T-mobilethuis maar krijg deze niet aan de praat op mijn Fritzbox zonder de Huawei er tussen, en ik wil geen twee apparaten in de meterkast voor internet en bellen.

Heb telefonisch contact gehad met t-mobilethuis maar helpen mij niet verder, konden ook niet inloggen op mijn Fritzbox van afstand.

Wie heeft de oplossing om vast bellen aan de praat te krijgen.

Heb voor vast bellen een Siemens Gigaset.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:06

rens-br

Moderator Mobile & IN
P.H.P. schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:40:
Ik heb nog vast bellen (analoog) van T-mobilethuis maar krijg deze niet aan de praat op mijn Fritzbox zonder de Huawei er tussen, en ik wil geen twee apparaten in de meterkast voor internet en bellen.

Wie heeft de oplossing om vast bellen aan de praat te krijgen.
Die oplossing is er helaas niet. T-Mobile geeft de inloggegevens niet vrij. Je kan eventueel wel een losse IP telefonie dienst afsluiten.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:45
Blijkbaar is het voldoende als de router van T-Mobile een internetverbinding kan maken via VLAN 300, dat hoeft niet per se rechtstreeks te zijn. Hier heeft iemand het werkend met een Zyxel.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True