Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
De voornaamste functie van de backspacetoets is uiteraard bij typen het laatste karakter wissen. Maar een nevenfunctie is altijd "vorige pagina"geweest in plaats van de muiscursor te gebruiken met de daarvoor gebruikelijke klik op het pagina-terugteken. Sinds kort werkt dat met de backspacetoets niet meer. Dat geldt voor alle browsers die we gebruiken, Edge, Internetexplorer, Firefox en GoogleChrome. Dit doet me vermoeden dat het browseronafhankelijk is en dat het een gewijzigde Windows 10 eigenschap is. Het treedt ook op bij beide PC's die we hebben. Mijn vraag is of dit bekend is en zo ja, waarom de ontwikkelaars dit nodig hebben gevonden. E verder of dit gemakkelijk ongedaan kan worden gemaakt omdat we die functie toch wel handig vinden.

...

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:58
Er zijn Extensions voor Chrome die dit weer ongedaan maken. Waarom ze dit precies nodig vonden weet ik niet zeker. Mogelijk om te voorkomen dat je per ongeluk tijdens het typen een pagina terug gaat, maar dat is slechts een aanname van mij.

Hahn wijzigde deze reactie 28-02-2019 18:41 (7%)

The devil is in the details.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:13

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Zal toch echt in de browser zelf zitten. Hier bij mij op Windows 10 werkt het in Firefox in elk geval nog prima. Je kan het zelfs aan- en uitzetten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-04 14:17
Techneut schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:38:
Mijn vraag is of dit bekend is en zo ja, waarom de ontwikkelaars dit nodig hebben gevonden.
...
Hahn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:40:
Waarom ze dit precies nodig vonden weet ik niet zeker. Mogelijk om te voorkomen dat je per ongeluk tijdens het typen een pagina terug gaat, maar dat is slechts een aanname van mij.
Dat is een correcte aanname lijkt mij.
The developers acknowledged the fact that users accidentally hit the backspace button while using Google Chrome assuming that the text field is selected. Ultimately, they land the previous page, and all their information gets lost. The new key combination helps the users prevent such things from happening. It was also noted that a very small percentage of Chrome users actually used the backspace button to navigate.
Dat geldt voor alle browsers die we gebruiken, Edge, Internetexplorer, Firefox en GoogleChrome.
InternetExplorer werkt de backspace nog als vanouds en zo te lezen op FF ook.

Daarom heb ik altijd een muis met knoppen aan de zijkant (bij de duim) waarmee je back en forward kunt in browsers en explorers. d:)b

Gero71 wijzigde deze reactie 28-02-2019 18:55 (37%)

Misery and hate will kill us all.

• RJC82
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:17

RJC82

What's the rumpus?

NMe schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:45:
Zal toch echt in de browser zelf zitten. Hier bij mij op Windows 10 werkt het in Firefox in elk geval nog prima. Je kan het zelfs aan- en uitzetten.
Dat heeft nu slechts een scrolfunctie hier in FF, niet meer pagina achteruit of met SHFT vooruit.

Nobody knows anybody. Not that well.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:13

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

RJC82 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:02:
[...]

Dat heeft nu slechts een scrolfunctie hier in FF, niet meer pagina achteruit of met SHFT vooruit.
Zie de pagina die ik linkte. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De voornaamste functie van de backspacetoets is uiteraard bij typen het laatste karakter wissen. Maar een nevenfunctie is altijd "vorige pagina"geweest in plaats van de muiscursor te gebruiken met de daarvoor gebruikelijke klik op het pagina-terugteken. Sinds kort werkt dat met de backspacetoets niet meer. Dat geldt voor alle browsers die we gebruiken, Edge, Internetexplorer, Firefox en GoogleChrome. Dit doet me vermoeden dat het browseronafhankelijk is en dat het een gewijzigde Windows 10 eigenschap is. Het treedt ook op bij beide PC's die we hebben. Mijn vraag is of dit bekend is en zo ja, waarom de ontwikkelaars dit nodig hebben gevonden. E verder of dit gemakkelijk ongedaan kan worden gemaakt omdat we die functie toch wel handig vinden.
...
Mijn N=1 verschilt niet veel van jouw N=2. Ik kan dit issue niet reproduceren op mijn PC of mijn Macbook. Mogelijk is er iets dat op beide machines in jouw omgeving dat invloed heeft op de werking van die toets...

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True