Tweakers niet helemaal touch vriendelijk

Pagina: 1
Acties:

• Jeffrey2107
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-10 13:58
ik ben er door mijn laptop (met touchscreen) achter gekomen dat tweakers niet helemaal werkt op touchscreens.

je hebt op pricewatch en vraag en aabod sliders om prijs etc aan te geven, deze functioneren helemaal niet op touch. ik kan ze aanklikken maar bewegen ho maar.

geprobeerd op verschillende browsers (Edge, chrome en Firefox) en op alle 3 werkte deze sliders niet. ik ize ook na zoeken dat dit probleem al sinds 2012 bestaat en dat het in 2013 gefixt zou moeten zijn. helaas is dit niet (meer) het geval.

met de muis werken ze gewoon prima zoals het hoort.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

crisp

Devver

Pixelated

vziw werken de sliders prima op mobiele touch devices met o.a. iOS en Android. Kan je eens deze 2 commando's uitvoeren in een javascript console (via F12 doorgaans) en kijken of die allebei 'false' of 'undefined' geven?

JavaScript:
1
2
'ontouchstart' in window
window.navigator.msPointerEnabled

Het kan namelijk zijn dat je expliciet in je browser touch events moet enablen.

Intentionally left blank

• Jeffrey2107
crisp schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:03:
vziw werken de sliders prima op mobiele touch devices met o.a. iOS en Android. Kan je eens deze 2 commando's uitvoeren in een javascript console (via F12 doorgaans) en kijken of die allebei 'false' of 'undefined' geven?

JavaScript:
1
2
'ontouchstart' in window
window.navigator.msPointerEnabled

Het kan namelijk zijn dat je expliciet in je browser touch events moet enablen.
3 maal false en undefined ja.

touch events enablen fixt het probleem wel ja, maar vind eingelijk dat dat niet zo moet zijn dat ik ergens een of andere experimentele setting aan moet zetten voor 1 site.
maar in elk geval werkt alles nu wel zoals het hoort (na die settings change)

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey2107 op 01-03-2019 11:49 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jeffrey2107 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:49:
[...]

3 maal false en undefined ja.

touch events enablen fixt het probleem wel ja, maar vind eingelijk dat dat niet zo moet zijn dat ik ergens een of andere experimentele setting aan moet zetten voor 1 site.
maar in elk geval werkt alles nu wel zoals het hoort (na die settings change)
Maar werkt het op andere sites dan wel zonder dat je die setting aan moet zetten? Vziw is dit standaard voor browsers op een desktop OS waar je doorgaans geen touchscreen aan hebt hangen.

Intentionally left blank

• Jeffrey2107
crisp schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:53:
[...]

Maar werkt het op andere sites dan wel zonder dat je die setting aan moet zetten? Vziw is dit standaard voor browsers op een desktop OS waar je doorgaans geen touchscreen aan hebt hangen.
zijn wel een paar sites waar het wel werkte volgens mij (al weet ik niet precies meer welke dus daar zal ik naar moeten kijken)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jeffrey2107 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:38:
[...]

zijn wel een paar sites waar het wel werkte volgens mij (al weet ik niet precies meer welke dus daar zal ik naar moeten kijken)
Als je een voorbeeld hebt zie ik dat graag :)

Intentionally left blank

Pagina: 1