Excel - bewerking tekst in formulebalk - lint wordt grijs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 1186288

Topicstarter
Mijn vraag

Wanneer ik tekst heb ingevoerd in een cel en die wil bewerken (bijvoorbeeld: tekstkleur gedeeltelijk wijzigen) door de cel te selecteren en ik vervolgens met de muiswijzer naar de formulebalk ga om de bewerking uit te voeren dan wordt het lint gedeactiveerd ('grijs').

Eerder lukte dit wel, dus het moet eenvoudig op te lossen zijn maar ik kan niet vinden hoe, al heb ik mijn best gedaan. Wie weet dit?

Dank alvast!

Groet,
Rob

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om welke versie gaat het? Excel 2007? 2019?

Ik heb net bij ons op kantoor gekeken hoe dat bij Excel 2016 gaat, en zodra je de tekst gaat bewerken, worden sommige zaken idd grijs. En dat is ook heel logisch, want je bewerkt de specifieke tekst, daar ben je niet direct bezig met de eigenschappen van de cel, zoals opmaak.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je reactie. Ik maak daaruit op: wat ik wil kan niet, echter: het lukte me eerder wel! Misschien moet ik duidelijker zijn. Wat ik deed was een cel met tekst selecteren en dan in de formulebalk een deel van de tekst bewerken (in dit geval: rood kleuren). Dat lukt uiteraard alleen als het lint 'aan staat'. Het probleem is dat dit nu 'op grijs gaat' zodra ik de cel selecteer. Ik ben me er niet van bewust dat ik een instelling of zo veranderd heb, heb daarnaar uiteraard onderzoek gedaan maar kom er niet uit. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 15:02
Je kan de tekst wel kleuren door niet de tekst in de formulebalk te selecteren, maar in de cel zelf.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch nog gevonden! Voor wie er wat aan heeft: het heeft te maken met de celopmaak. Ik was de tekst begonnen met een liggend streepje ('-') zonder die vooraf te laten gaan door een '.