USB platenspeler naar HEOS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• macsjon
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-01-2020
Op mijn bestaande HEOS installatie wil ik een platenspeler aansluiten. De standaard oplossing is natuurlijk een phono voorversterker aansluiten op de line-in van de HEOS. Nu kwam ik een platenspeler tegen met een USB-out en vroeg mij af of dit direct aan te sluiten is op de USB poort van de HEOS?

Naar mijn idee heeft de platenspeler met USB-out een soort van geluidskaart die signaal omzet naar digitaal. De vraag is of mijn HEOS overweg kan met dit signaal?

Beste antwoord (via macsjon op 28-02-2019 12:03)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik denk inderdaad dat dat niet gaat werken.
Als je gaat zoeken zie je dat mensen workarounds hebben geknutseld met een RPi om een USB draaitafel op bijvoorbeeld een Sonos aan te sluiten. Geen idee of dat in theorie ook op Denon Heos zou kunnen werken.
https://github.com/basdp/USB-Turntables-to-Sonos-with-RPi
https://www.reddit.com/r/...urntables_with_raspberry/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:35
Kans is klein aangezien die USB out gewoon een usb geluidskaart is waar een driver voor nodig is. En die zit waarschijnlijk niet in de HEOS.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik denk inderdaad dat dat niet gaat werken.
Als je gaat zoeken zie je dat mensen workarounds hebben geknutseld met een RPi om een USB draaitafel op bijvoorbeeld een Sonos aan te sluiten. Geen idee of dat in theorie ook op Denon Heos zou kunnen werken.
https://github.com/basdp/USB-Turntables-to-Sonos-with-RPi
https://www.reddit.com/r/...urntables_with_raspberry/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die USB platenspelers zijn over het algemeen van bedenkelijke kwaliteit en doen je platen meer slecht dan goed :X
Een Project of een Dual is een prima beestje, maar een ION oid zou ik nog eerder bij het vuil zetten dan er een plaat op afspelen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• macsjon
Klinkt logisch dat er een computer moet zitten tussen de geluidskaart en de audio in (bedraad of draadloos).

Een RPi0w zou zeker een goeie optie zijn om platenspeler draadloos op te nemen in de HEOS installatie. TNX @Henk007 voor het idee! Ga me daar eens in verdiepen.

• macsjon
The Eagle schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:16:
Die USB platenspelers zijn over het algemeen van bedenkelijke kwaliteit en doen je platen meer slecht dan goed :X
Een Project of een Dual is een prima beestje, maar een ION oid zou ik nog eerder bij het vuil zetten dan er een plaat op afspelen :X
In dit geval gaat het om een Pro-ject platenspeler. Heeft tevens een ingebouwde phono voorversterker dus de USB functie is niet perse nodig.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 19:16
Als je HEOS een line in heeft en je TT een ingebouwde phono pre...
Welk voordeel hoop je dan überhaupt te bereiken door de usb aansluiting te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macsjon
Charly schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:26:
Als je HEOS een line in heeft en je TT een ingebouwde phono pre...
Welk voordeel hoop je dan überhaupt te bereiken door de usb aansluiting te gebruiken?
Ssst :X De vraag was ook of het kan, niet of het de beste oplossing is 8)7 . Ik heb sowieso een oplossing erbij waar ik niet aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macsjon
Ondertussen heb ik het voor elkaar om met een RPi0w een stream op te zetten, welke ik vervolgens af kan spelen op de HEOS. Enige nadeel is dat ik het nog niet voor elkaar heb dat Darkice automatisch opstart bij opstarten van de RPi. Zijn wel voldoende instructies te vinden hoe, dus even uitzoeken welke wel werkt. Tot die tijd even handmatig starten via SSH.

Nogmaals dank voor het idee @Henk007

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@macsjon volgens mij staat de oplossing in [Ubuntu] Darkice als daemon instellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macsjon
Oke top ga ik die even doorlezen of mijn oplossing daar tussen staat (y)
Pagina: 1