• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-06 10:59
Sinds gisteren heb ik een Nvidia Shield 2017 model gekocht.
Er blij met alle mogelijkheden van dit kleine monster, echter loop ik tegen een probleem aan waar ik niet uit kom.

Als de Nvidia shield op de resolutie: 1080p 60Hz staat is er niks aan de hand en loopt het beeld vloeiend.
Zet ik nu de resolutie op 4K 60Hz of zelfs op 4K 59,940Hz en ik speel ik een video bestand af ( 1080p video of een 4K video ) en het is een bewegend beeld, lijkt het wel alsof er en vaag achteraan komt.

Voorbeeld: in de video zie je een persoon welke zijn hoofd naar links toe draai, dan zie je de beweging er nog in een vlaag achteraan gaan. vrij storend dus.

Nu ben ik zelf op onderzoek gegaan, en had gevonden dat ik dan een HDMI 2.0b kabel nodig heb.
Op dit moment gebruik ik een standaard HDMI kabel welke bij mijn TV Tuner setup boxen zaten van KPN. ( High Speed hdmi cable )

Wie kan mij aangeven WELKE kabel ik nodig heb, of dat het totale onzin is dat de HDMI kabel hier de schuld van is. Ik lees overal tegenstrijdige berichten op internet.

Hierbij de hardware welke gebruikt wordt:

pricewatch: Samsung UE65HU7100S Zwart
pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017, Remote only) Zwart 16GB

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@marcel19, in principe zou de kabel moeten voldoen, maar er zijn kwaliteitsverschillen tussen de diverse kabels.

Mogelijk is het e.e.a. een gevolg van een niet optimale instelling maar daar kan ik je niet mee helpen, heb geen Shield noch het type TV wat je vermeld hebt.
...
Er zijn nog twee speciale gevallen die we moeten vermelden.

Sinds de introductie van HDMI 2.0 is de maximum bandbreedte van de High Speed kabel opgetrokken van 10 naar 18 Gbps. Een fikse verhoging, en dat zonder de kabel aan te passen. Dit is mogelijk door technische verbeteringen aan de zend- en ontvangstzijde. Dat is goed nieuws, want elke High Speed kabel die je bezit moet dus volstaan om die hogere bandbreedte te leveren (ze is bijvoorbeeld nodig voor Ultra HD aan 60 fps). Een belangrijk detail is wel dat deze kabels niet getest worden voor 18 Gbps, maar enkel nog steeds voor 10,2 Gbps. Ondersteuning voor 18 Gbps wordt gegarandeerd door het theoretisch model. Ter herinnering: er bestaan dus geen HDMI 2.0 kabels, en al helemaal geen 4K-kabels. Elke degelijke High Speed kabel volstaat.
Premium HDMI Cable (gecertificeerd): Dit zijn High Speed kabels die voldoen aan een uitgebreider testprotocol, waarbij ze wél worden getest tot 18 Gbps. Deze kabels zijn voorzien van een certificaat.

[ Voor 61% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2019 22:12 ]

Testing, one, two ...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Heeft die televisie wel HDMI 2.0? In die tijd zijn er namelijk ook 4k-televisies uitgebracht zonder HMI 2.0. Kan me nog herinneringen dat Samsung een nieuwe box uitbracht om HDMI 2.0 te brengen naar oudere televisies.

[ Voor 86% gewijzigd door NotSoSteady op 28-02-2019 22:18 ]

• marcel19
@hardware-lover

Bedankt voor de informatie. ik heb voornamelijk van die standaard kabels liggen. kan maar zo zijn dat deze gewoon niet goed zijn. Krijg morgen een andere kabel binnen welke volgende de verkoper perfect moet werken hiermee.

@NotSoSteady
Ik kan NERGENS, maar dan ook NERGENS deze informatie vinden. dus dit antwoord heb ik niet.

• hardware-lover
  • Niet online
@NotSoSteady & @marcel19, het is abracadabra wat taal betreft (voor mij dan), maar in dit specificatie-overzicht staat dat deze TV HDMI 2.0 (niet a/b) zou hebben. Dus 4k@60Hz zou een go kunnen zijn maar HDR beslist een no go.

Ik kom de bevestiging van de HDMI 2.0 poorten (en HDCP2.2 ondersteuning), ook op andere websites tegen.
Liegen ze het daar, dan ik hier ook ;)

Edit: in reacties onderaan een support pagina is iig een gebruiker die aangeeft dat hij wel 4k@60Hz krijgt maar geen HDR. Een reactie daaronder wordt dit voor een hoger Samsung TV type ook bevestigd, het ontbreken aan. Interessant is dat daarbij tevens te lezen valt dat er maar één HDMI poort geschikt zou zijn voor HDCP2.2, te weten, poort 3?

https://community.eu.play...uv420/m-p/24687392#M79523

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2019 22:52 ]

Testing, one, two ...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:43:
@NotSoSteady & @marcel19, het is abracadabra wat taal betreft (voor mij dan), maar in dit specificatie-overzicht staat dat deze TV HDMI 2.0 (niet a/b) zou hebben. Dus 4k@60Hz zou een go kunnen zijn maar HDR beslist een no go.

Ik kom de bevestiging van de HDMI 2.0 poorten (en HDCP2.2 ondersteuning), ook op andere websites tegen.
Liegen ze het daar, dan ik hier ook ;)

Edit: in reacties onderaan een support pagina is iig een gebruiker die aangeeft dat hij wel 4k@60Hz krijgt maar geen HDR. Een reactie daaronder wordt dit voor een hoger Samsung TV type ook bevestigd, het ontbreken aan. Interessant is dat daarbij tevens te lezen valt dat er maar één HDMI poort geschikt zou zijn voor HDCP2.2, te weten, poort 3?

https://community.eu.play...uv420/m-p/24687392#M79523
Ik zie het inderdaad, dus daar zal het niet aan liggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7YB5Udg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ik ben achter het probleem gekomen dankzij een de winkel plattetv.nl

Zij konden mij DIRECT vertellen dat het hier om een 50Hz tv ging. en omdat ik de shield op 60Hz had staan kreeg ik deze problemen.

Nu staat alles ingesteld op 50Hz en werkt alle perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@marcel19 in pricewatch: Samsung UE65HU7100S Zwart staat ook 50Hz refreshrate... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
Beste is om de shield zelf beste instelling telaten kiezen, immers heb je nu best kans dat je video stutter krijgt door verkeerde framerate(zodra je op shield andere reso kiest dan de auto stand dan werkt auto framerate/reso switching niet)

trouwens je tv kan wel 60hz aan, immers bestaan er geen 50hz panelen is dus altijd een 60hz(of dubbele ervan etc) paneel die erinzit, meestal moet je in je tv zelf even motion geval uitzetten om het probeem wat je hebt op 60hz optelossen.

[ Voor 33% gewijzigd door devil-strike op 01-03-2019 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel19
@MAX3400
bedankt voor de extra bevestiging. ik had op een gegeven moment OVERAL gekeken en dan weet je het opeens niet meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
devil-strike schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:36:
Beste is om de shield zelf beste instelling telaten kiezen, immers heb je nu best kans dat je video stutter krijgt door verkeerde framerate(zodra je op shield andere reso kiest dan de auto stand dan werkt auto framerate/reso switching niet)
Automatisch kiest de shield voor 4K 59,940 Hz, en dan heb ik de problemen.
Dus het is niet altijd verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
Ja dat is dus goed immers is het een 60Hz paneel(50Hz paneel bestaan niet), je moet alleen even kijken of al toeters en bellen op je tv uitstaat zoals dus motion interpolatie en zo.

[ Voor 7% gewijzigd door devil-strike op 01-03-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
marcel19 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:32:
Ik ben achter het probleem gekomen dankzij een de winkel plattetv.nl

Zij konden mij DIRECT vertellen dat het hier om een 50Hz tv ging. en omdat ik de shield op 60Hz had staan kreeg ik deze problemen.

Nu staat alles ingesteld op 50Hz en werkt alle perfect.
@marcel19, dat is geen correcte reactie van PlatteTV. @NotSoSteady heeft een tabel toegevoegd waarin staat welke resoluties en refreshrates je TV ondersteund. Jij ziet toch ook 60Hz in het overzichtje staan?
Die 50Hz slaat op de TV uitzendnorm die wij hier in Nederland hanteren, dat staat los van de refreshrates voor ander media anders dan een TV uitzending.

Zoals al eerder terecht wordt opgemerkt, je moet de instellingen dusdanig kiezen dat er gewerkt wordt met auto-refreshrates. Dat je media-speler a.h.v. het media bepaalt wat dit zou moeten zijn, en dat je TV zich daar dan automatisch op in stelt bij weergave. Voor series uit het buitenland is dit meestal 60Hz, voor (4k)Blu-Ray = dit 24p(Hz), je TV maakt daar vaak een veelvoud van (72/96 soms zelfs 120Hz).

Testing, one, two ...

Pagina: 1