Hallo allen,
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Mijn Samsung EcoBulle WF0704Y7E wasmachine maakt een enorm kabaal tijdens het centrifugeren. Dit treedt ook op bij lagere toerentallen (van 400 t.m 1400). Wat reeds onderzocht of uitgevoerd is:
- staat op een harde ondergrond
- pootjes goed afgesteld, staat volledig stabiel
- dempers (2 stuks) zijn vervangen voor originele Samsung dempers met hetzelfde typenummer
- de trommel is gecalibreerd
Wat verder opvalt:
- de trommel draait wanneer ik deze handmatig draai netjes concentrisch
- de trommel kan ik eenvoudig van voor naar achter duwen (axiaal), waarbij een bonkend geluid ontstaat. Dit bonken gaat door als ik de trommel stil houd, net alsof er iets dat los hangt er tegenaan bonkt
- centrifugeren is echt onmogelijk met dit kabaal. Het geluid is buiten goed te horen. Het is niet een geluid van een verkeerd beladen trommel.
- normale wasmachines hebben dacht ik 4 dempers, dit model blijkbaar maar twee
- de oude dempers waren nog flink stijf, even stijf als de nieuwe dempers
Heeft iemand enige idee waar het gebonk aan kan liggen, en hoe ik het op kan lossen? Bij voorbaat dank.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Mijn Samsung EcoBulle WF0704Y7E wasmachine maakt een enorm kabaal tijdens het centrifugeren. Dit treedt ook op bij lagere toerentallen (van 400 t.m 1400). Wat reeds onderzocht of uitgevoerd is:
- staat op een harde ondergrond
- pootjes goed afgesteld, staat volledig stabiel
- dempers (2 stuks) zijn vervangen voor originele Samsung dempers met hetzelfde typenummer
- de trommel is gecalibreerd
Wat verder opvalt:
- de trommel draait wanneer ik deze handmatig draai netjes concentrisch
- de trommel kan ik eenvoudig van voor naar achter duwen (axiaal), waarbij een bonkend geluid ontstaat. Dit bonken gaat door als ik de trommel stil houd, net alsof er iets dat los hangt er tegenaan bonkt
- centrifugeren is echt onmogelijk met dit kabaal. Het geluid is buiten goed te horen. Het is niet een geluid van een verkeerd beladen trommel.
- normale wasmachines hebben dacht ik 4 dempers, dit model blijkbaar maar twee
- de oude dempers waren nog flink stijf, even stijf als de nieuwe dempers
Heeft iemand enige idee waar het gebonk aan kan liggen, en hoe ik het op kan lossen? Bij voorbaat dank.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.