Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Recent heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet met daarin dit moederbord:
pricewatch: MSI MPG Z390 GAMING EDGE AC

Alles werkt goed en bevalt prima er is alleen één nadeel. Als ik geen microfoon boost instel van minimaal 20% ben ik door anderen niet te verstaan. Ze horen me dan helemaal niet of heel ver weg.De boost heb ik nu op 30% staan, dit tevens maximaal. Op zich geen ramp, maar wat irritant is als ik mezelf op mute zet (met de schakelaar van de headset) horen anderen een hele harde ruis. Als ik de microfoon boost uit zet is die ruis weg.

Deze headset heb ik gekocht:
pricewatch: Logitech G231 Prodigy Headset

Een andere headset had er ook last van. Ik gok dus dat het aan het mobo ligt, of aan de drivers. Ik heb wel de Realtek Audio Console van MSI geïnstalleerd en de laatste drivers geïnstalleerd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Niemand die me hiermee kan helpen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:02
drivers eens verwijderen en kijken wat er dan gebeurt?
microfoon USB of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09 17:55
miicker schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:02:
Niemand die me hiermee kan helpen?
behalve drivers verwijderen en opnieuw installeren zijn er wel andere opties.
(maar probeer dat eerst wel want 9/10 keer ligt het daar)

heb je een clean install gedaan van je windows ? (inclusief formateren van je hardisk ? )
ik zie dat je in de ict zit/nieuwe pc heb gebouwd dus ik ga er van uit van wel maar vraag het toch voor de zekerheid.

eventueele opties:
koop een losse geluidskaart en kijk of de headset dan wel naar behoren werkt.
koop eens een goedkope microfoon met een 3,5 mm aansluitig en kijk of dat deze wel werkt.
mocht het probleem gefixt zijn met een andere geluidskaart dan is het drivers(software) of het moederbord
mocht een andere microfoon het wel doen is je headset niet in orde. kapot melden en retourneren.
edit: eventueel een extrene usb geluidskaart

nog een vraagje heb je een front out en werkt deze wel of werkt deze ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Heb je in discord of het programma wat je gebruikt je microfoongevoeligheid al is geprobeerd hoger te zetten, dit hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
Heb al jarenlang met iedere pc het zelfde probleem, Headset met 3.5 jack waarvan de microfoon het niet in ieder programma goed doet of dan weer wel in de front aansluiting dan weer niet.
En geloof me, alle instellingen en drivers geprobeerd
Dus ook al jarenlang een usb headset, beetje de reviews nakijken voor je wat koopt en nooit problemen, reviews van deze headset zijn niet denderend trouwens.
Had graag een positive bijdrage geleverd, het spijt me.
Pagina: 1