Chromebook met touchscreen tot €400

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk browsen, Netflixen, F1 TV Pro en tekstverwerken. Daarnaast zal mijn dochter (4,5) hem gebruiken voor spelletjes, tekenen en Youtube en over +/- 2 jaar voor school.

Wat is je budget?
+/- 400

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik zal hem voornamelijk thuis op de bank en aan tafel gebruiken. Een groot scherm heeft daarom de voorkeur, al zal +/- 13" vermoedelijk al voldoende zijn, daar het een upgrade is van de oude Nexus 10 die zijn laatste adem aan het uitblazen is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet uit. Wel vind ik het belangrijk dat de laptop toegang heeft tot de volledige Play Store en beschikt over een multitouchscreen. Een omkeerbaar scherm om hem voor mijn dochter op tafel te kunnen zetten is een pré maar geen must. Daarnaast vind ik relatief grote (of uitbreidbare) opslagruimte belangrijk om Netflix offline te kunnen kijken onderweg of op vakantie.

Verder zou een HDMI-out welkom zijn, maar niet noodzakelijk.

Ik zat zelf te denken aan een Acer Chromebook Spin 15 CP315-1H-C43V, al is deze chromebook deze week in prijs gestegen van 399 naar 449. Het 15,6" scherm is echter mogelijk wat aan de forse kant en ik maak mij wat zorgen over de duurzaamheid van de kunststof scharnieren. Een alternatief is dan de Acer Chromebook R 13 CB5-312T-K7SP. Iets compacter maar een Mediatek ipv Intel processor.

Daarnaast ben ik benieuwd in hoeverre het verschil tussen DDR3 en 4 en het verschil tussen 2 of 4 cores bij dagelijks gebruik merkbaar is.

Alternatieven, tips en "let hier ops" zijn meer dan welkom. Het budget kan evt wat worden opgerekt, maar ik hoop onder de €400 toch een vlotte Chromebook te vinden.

Alvast hartelijk dank!

[ Voor 9% gewijzigd door KlaasjeNL op 27-02-2019 23:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Verschil tussen dual en quad core is niet zo groot als die niet voor het wat zwaardere werk wordt gebruikt, geld ook voor DDR3 en DDR4 .

Toch is het beter om DDR4 te nemen doordat dat veel nieuwere technologie is en je dan ook weet dat je geen oude hardware koopt

Voor de laptops is 14 inch toch wel een aanrader

Alleen moet het perse Chromebook zijn?

want voor ongeveer 400 euro zijn de meeste Chromebooks dat ze op 1 punt mega flut zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Voor dat geld koop je een normale laptop en als zij hem voor school gaat gebruiken, zou ik zéker geen Chromebook aanschaffen maar gewoon een W10 laptop.

Met een chromebook beperk je je heel erg.

Voor rond de €400 koop je al iets als zit:
pricewatch: Lenovo V110-15IAP V110

(Ken het type niet maar de specs zijn volgens mij heel OK voor het geld.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:44

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

waarom geen https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=thinkpad veel betere specs en bouwkwaliteit e,n gewoon windows. als je linux wilt kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

@Ludwig005 volledig mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Het moet een Chromebook worden voor de integratie met Google Home waarop ik nu zo'n beetje alles heb aangesloten en omdat ze bij mijn dochter op school met Chromebooks werken. Ik besef dat een windows laptop meer opties biedt, maar ik heb een redelijke desktop thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf al een tijdje een chromebook en sinds deze week is de Mac de deur uit en is iedereen over op een chromebook
Heb verschillende modellen in mijn handen gehad maar zeker voor deze prijs dan springt de Samsung Chromebook Plus er bovenuit, onderandere door zijn mooie hoge resolutie scherm en goede bouwkwaliteit. Eerder verruild met een Acer R13 die erg goedkoop aanvoelde.
Heb hem destijds bij eGlobalcentral besteld en was in 1 a 2 weken in huis.

Naast de plus (die mijn vrouw nu gebruikt) heb ik voor mijzelf de Samsung Chromebook Pro gehaald en voor de kinderen een stevige Lenovo 300e. Die laatste zou ik niet aanraden voor jezelf. Hij is wel stevig, maar ik zou mijzelf storen aan het lage resolutie scherm, iets waar overigens de meeste goedkope chromebooks last van hebben. De Samsungs zijn hierin een uitzondering.

[ Voor 5% gewijzigd door AP3X op 14-03-2019 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
Hier naar alle tevredenheid een Acer 514 in gebruik. Prima scherm van 14 inch, verlicht toetsenbord en voldoende aansluitingen. Gekocht voor minder dan 400 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Chaser2600 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:18:
Ik gebruik zelf al een tijdje een chromebook en sinds deze week is de Mac de deur uit en is iedereen over op een chromebook
Heb verschillende modellen in mijn handen gehad maar zeker voor deze prijs dan springt de Samsung Chromebook Plus er bovenuit, onderandere door zijn mooie hoge resolutie scherm en goede bouwkwaliteit. Eerder verruild met een Acer R13 die erg goedkoop aanvoelde.
Heb hem destijds bij eGlobalcentral besteld en was in 1 a 2 weken in huis.

Naast de plus (die mijn vrouw nu gebruikt) heb ik voor mijzelf de Samsung Chromebook Pro gehaald en voor de kinderen een stevige Lenovo 300e. Die laatste zou ik niet aanraden voor jezelf. Hij is wel stevig, maar ik zou mijzelf storen aan het lage resolutie scherm, iets waar overigens de meeste goedkope chromebooks last van hebben. De Samsungs zijn hierin een uitzondering.
Grappig dat je de Lenovo 300e noemt. Ik heb namelijk de Lenovo 500e gekocht. De lage resolutie was inderdaad een twijfelgevalletje, maar qua dpi scheelt jet nauwelijks met een FHD-scherm op 14". Voor waar ik hem voor gebruik blijkt dit voldoende en ik kan nu met een gerust hart mijn dochter ermee laten spelen zonder er steeds bij te moeten zijn. Ik sluit overigens niet uit op termijn alleen voor mijzelf een wat grotere CB met FHD-scherm aan te schaffen.
GoEV6 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:35:
Hier naar alle tevredenheid een Acer 514 in gebruik. Prima scherm van 14 inch, verlicht toetsenbord en voldoende aansluitingen. Gekocht voor minder dan 400 Euro.
Ik had de 514 besteld, maar weer geannuleerd. Waren nog maar weinig reviews en hands-on van te vinden en niet alle gebruikers waren even positief over de bouwkwaliteit en afwerking. Maar vooral dat touchscreen zonder glasplaat leek mij niet zo handig met kindervingertjes.

[ Voor 16% gewijzigd door KlaasjeNL op 15-03-2019 07:13 ]

Pagina: 1