Ik configureer een server voor het hosten van een aantal websites van klanten van ons.
Apache, PHP4, MySQL, OpenSSH, ProFTPD, Bind, etc. draait allemaal mooi
Nu kom ik op m'n 1na laatste punt en dat is de mailserver. Laatste punt is de security docs nog eens nalopen.
Maar dat is allemaal wat ingewikkelder heb ik begrepen. Welke daemon? Exim? qmail? of toch sendmail? En waar vind ik duidelijke documentatie om deze te configureren?
En dan moet er ook nog een pop3 en imap server draaien!
Ik heb exim al geinstalleerd, hier zijn mooie GUI tools voor beschikbaar. En kan op een MySQL database draaien met alle mail accounts. Maar is dit wel verstandig?
Wie kan me verder opweg helpen...
De mailserver moet viritual domains ondersteunen, catch all, forwarding, aliases. etc. En 't liefst een vorm van mailaccounts en geen 'echte' accounts op de box. (RH 6.2 - Kernel 2.4.7 - PIII-700)
Apache, PHP4, MySQL, OpenSSH, ProFTPD, Bind, etc. draait allemaal mooi
Maar dat is allemaal wat ingewikkelder heb ik begrepen. Welke daemon? Exim? qmail? of toch sendmail? En waar vind ik duidelijke documentatie om deze te configureren?
En dan moet er ook nog een pop3 en imap server draaien!
Ik heb exim al geinstalleerd, hier zijn mooie GUI tools voor beschikbaar. En kan op een MySQL database draaien met alle mail accounts. Maar is dit wel verstandig?
Wie kan me verder opweg helpen...
De mailserver moet viritual domains ondersteunen, catch all, forwarding, aliases. etc. En 't liefst een vorm van mailaccounts en geen 'echte' accounts op de box. (RH 6.2 - Kernel 2.4.7 - PIII-700)