De komende dagen wordt bij mij de vloer geëgaliseerd en voorzien van een gelijmde pvc vloer. Deze vloer komt bovenop een tegelvloer die, daar kwam ik vandaag achter
zelf ook op een tegelvloer is gelegd. De praktijk wordt dus vloerverwarming > tegel > tegel > pvc. Dat klinkt niet erg effecticient. Daarnaast hebben we ook een uitbouw met glazen pui en glazen dak, uiteraard dubbelglas. Hier gaat dus veel warmte verloren. Naast de vloerverwarming hebben we ook een convectorput.
Ik probeer nu te beredeneren of dit veel extra energie kost maar gezien energie niet verloren gaat kan ik alleen bedenken dat de vloer trager opwarmt maar wel langer warmte afgeeft. Netto dus niet meer energieverbruik. 1. Klopt dit? 2. En hoe kan ik zo efficiënt mogelijk omgaan met de vloerverwarming? Aan laten staan of dagelijks opnieuw aanzetten?
Ik probeer nu te beredeneren of dit veel extra energie kost maar gezien energie niet verloren gaat kan ik alleen bedenken dat de vloer trager opwarmt maar wel langer warmte afgeeft. Netto dus niet meer energieverbruik. 1. Klopt dit? 2. En hoe kan ik zo efficiënt mogelijk omgaan met de vloerverwarming? Aan laten staan of dagelijks opnieuw aanzetten?