Automatische taal selectie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-08 21:36

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Topicstarter
Ik heb voor mijn woonplaats een weerstation draaien en die haalt automatisch zijn vertaling uit linux, het probleem is dat hij op de dagen en maanden na alles vrijwel foutloos doet, de dagen en maanden blijven in het engels.

de server draait onder ubuntu en zou niet weten hoe je dit kan oplossen, daarom mijn vraag hier.

het gaat dus om het middelste blokje 'verwachtingen' https://www.weerstationmedemblik.nl
...

...

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

Beste antwoord (via Soulmaster op 28-02-2019 15:23)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Er zijn meerdere goede antwoorden mogelijk.

Locales zijn het sleutelwoord. Je zult LC_TIME op nl_NL.UTF-8 moeten zetten.
  • Systeembreed
  • Enkel voor je webserver of applicatieserver (Apache, PHP?)
  • In de applicatie zelf (PHP)
De eerste is simpel maar niet altijd wenselijk. De rest is sterk afhankelijk van de software die je draait. En tenslotte of je het zelf oké vindt om binnen je webserver/systeem overal Nederlandse tijdsaanduidingen te hanteren.

In alle gevallen zul je moeten controleren of je de nl_NL.UTF-8 locale gegenereerd hebt. Zie daartoe de eerste link (of test het met `LC_TIME=nl_NL.UTF-8 date` op de command line).

En natuurlijk hopen dat de applicatie niet zelf naar Engels forceert, maar als dat zo was hadden ze je ook wel Nederlands laten kiezen? Check in ieder geval nog of je niet ergens een taalinstelling op Nederlands kunt zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 28-02-2019 07:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Er zijn meerdere goede antwoorden mogelijk.

Locales zijn het sleutelwoord. Je zult LC_TIME op nl_NL.UTF-8 moeten zetten.
  • Systeembreed
  • Enkel voor je webserver of applicatieserver (Apache, PHP?)
  • In de applicatie zelf (PHP)
De eerste is simpel maar niet altijd wenselijk. De rest is sterk afhankelijk van de software die je draait. En tenslotte of je het zelf oké vindt om binnen je webserver/systeem overal Nederlandse tijdsaanduidingen te hanteren.

In alle gevallen zul je moeten controleren of je de nl_NL.UTF-8 locale gegenereerd hebt. Zie daartoe de eerste link (of test het met `LC_TIME=nl_NL.UTF-8 date` op de command line).

En natuurlijk hopen dat de applicatie niet zelf naar Engels forceert, maar als dat zo was hadden ze je ook wel Nederlands laten kiezen? Check in ieder geval nog of je niet ergens een taalinstelling op Nederlands kunt zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 28-02-2019 07:56 ]

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-08 21:36

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Topicstarter
Ik krijg dan dit te lezen : Thu Feb 28 08:38:16 CET 2019 dus niet in het nederlands.. en ik heb er zelf geen problemen mee om de server volledig de nederlandse tijdsaanduiding te geven. maar hoe is dus de vraag :)

ben niet zo thuis in linux namelijk.

door jouw eerste linkje heb ik kunnen oplossen, Tnx

[ Voor 9% gewijzigd door Soulmaster op 28-02-2019 15:23 ]

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?