Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met Adobe Illustrator aan het werk met behulp van een Wacom tekentablet. Elke keer als ik een bocht maak, wordt de bocht een dikkere lijn. Ik heb geen idee hoe dit kan. De tekenpen staat namelijk op vast, dus hij reageert niet wanneer ik harder druk. Hier is een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xo2i65.26.01.png

Ik heb al op Google gezocht en op dit forum naar een antwoord, maar dit kon ik helaas niet vinden. Ik ben nog niet heel vaardig met Illustrator, dus ik heb verder ook geen idee waar ik moet zoeken.

Op Google vond ik alleen hoe je wél dikkere lijnen kan krijgen in een bocht, maar dit wil ik juist niet. Ik wil graag een bocht met een zelfde soort dikte.

Ik heb de volgende keywords gebruikt: wacom, illustrator, lijn dikker, hoek lijn dikker wacom/illustrator, lijn, bocht dikker illustrator.

Er kwam uit: hoe de pen tool dikker in illustrator wordt, voorbeelden en topics die alleen vertelde hoe het dikker werd.

Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn. Dat houdt ook in dat je aangeeft waarop je gezocht hebt (met welke keywords), wat je gevonden hebt en waarom het gevondene niet voldeed.

De vraag luidt dus: Hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik een bocht trek, deze één zelfde lijndikte heeft?

Alvast bedankt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2019 16:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je gebruikt, neem ik aan, de paintbrush tool (B)?

Verder mis ik nog steeds o.a. dit uit onze quickstart:
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn. Dat houdt ook in dat je aangeeft waarop je gezocht hebt (met welke keywords), wat je gevonden hebt en waarom het gevondene niet voldeed.

[ Voor 91% gewijzigd door RobIII op 27-02-2019 16:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:04:
Je gebruikt, neem ik aan, de paintbrush tool (B)?
Ja ik gebruik inderdaad de paintbrush tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:13
Welke brush gebruik je? Illustrator heeft op sommige brushes ook een soort van inktuitloop effect, wat dus juist bij bochten zal optreden. Kijk in het Brushes pallet of deze wel op Basic staat (sorry, hier alleen de Engelse namen paraat). Deze zou geen variatie in lijndikte moeten hebben. En door je achtergrondafbeelding is het niet heel duidelijk te zien, maar is er misschien sprake van optisch bedrog?

Ik heb even getest. Illustrator past bij een (Wacom) tablet altijd de brush aan naar Touch celibrated. Maar je kan de lijn daarna gewoon selecteren en als Brush kiezen voor Basic. En weg is je probleem. Het is me alleen niet zo 123 gelukt om dit vast te zetten voor elke nieuw te tekenen lijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Savantas op 12-03-2019 11:59 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)