Shortcuts in G6 FTP

Pagina: 1
Acties:

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Nou ik ben de nodige forum, tutorials, manuals en searches al langsgeweest, maar ik krijg het niet voor elkaar om info te vinden om shortcuts aan te maken met G6 FTP.

(Wel info, werkt niet)

Ik kan wel acces granten voor meerdere directories's, maar die kan je niet zien, als je er vanaf weet kan je er wel op komen.

Als ik een shortcut aanmaak in de directory zie ik (met mazzel) 1 shortcut en de rest v.d. shortcut's niet.
Verder kan je een links file aanmaken, maar ik kan ook niet vinden wat daar precies in moet staan, want ik krijg het niet werkend.

Ik draai W2k en probeer in te loggen met Leechftp & Cuteftp en met beiden geen resultaat.

Wat doe ik fout?

(En ja de manual heb ik echt al wel doorgespit)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In de helpfile van G6 staan duidelijke instructies hoe je links kan maken. Er zijn twee mogelijkheden.

De eerste mogelijkheid is dat je voor een user aanzet (in de misc opties zo uit mijn hoofd) dat windows-links (*.lnk) als links worden geinterpreteerd binnen G6.

De tweede optie is een tekstfiletje te maken waar je de links in zet en dat tekstfiletje aan die user te koppelen.

Ik kan het hier niet voor je opzoeken, want op de PC waar ik nu zit staat G6 natuurlijk weer niet op, maar het staat dus vrij duidelijk in de manual omschreven.

Belangrijk is trouwens wel dat je bij de rechten de gebruiker ook toegang geeft tot de betreffende map én de subdirs, anders werkt het niet.

=[edit]=

Nu ik je post nog eens doorlees denk ik dat vooral die laatste belangrijk is: Als je mensen geen rechten in de map geeft (inclusief subdirectories!!!) werkt het niet. Heb ik me een maand lang het hoofd op gebroken voor ik daar achter was |:(

Verwijderd

Is echt niet moeilijk:

Bij Setup User Accounts
maak je een account bv: Anonymous

je wijst een home-dir (root) aan
bv: d:\FTPRoot\
daarin plaats je de snelkoppelingen

Dan ga je naar Links & Messages en vink
je daar Link to add to directories aan
dan duid je de optie Treat as Virtual
Directies aan en dan ook nog
Resolve windows shortcuts.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 17:07 schreef GrAviTy een verhaaltje
Even goed lezen he :P

Als ik het namelijk goed heb gelzen (heeft ook twee keer geduurt, eerlijk is eerlijk:+) dan weet hij wel hoe hij links aan maken moet maar worden de links gewoon niet zichtbaar. Ik heb het zelfde probleem ook gehad en bij mij had het met de rechten te maken. Zie mijn vorige post.

Verwijderd

Hmm ja sorry blijkbaar iets te snel geweest
je ook rechten geven aan de directories die je linkt

(zoals je zegt)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Jah precies, ik weet wel hoe ik alles moet aanmaken, maar het werkt gewoon niet.

Rechten heeft die map: Read list +subdirs.

Dus ik vind het allemaal heel raar.

Ik heb V2.00 b6 (zie ik nu pas).
Ik denk nu zelf dat het aan een vroege versie ligt.
Pagina: 1