Schermen bevroren met horizontale rode balken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watersource
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 16:09
Bij terugkomst uit het werk vanmiddag was het beeld op beide schermen bevroren. Op het scherm waren rode 'balken' te zien waarvan de puntjes soms knipperden.

Ik gebruik twee 24"Full hd schermen, die ik via een DVI en VGA kabel gekoppeld heb aan de video uitgangen die van het moederbord van mijn pc afkomstig zijn.
De kern van de PC is Core i5 -4460 met Intel HD Graphics 4600.
Ik gebruik Windows 10 Home 1809 als besturingssysteem op deze pc.

Weet iemand wat de reden voor het bevriezen van het scherm is? Alleen door de pc te rebooten kreeg ik de schermen weer aan het werk.

Bij voorbaat dank voor jullie feedback.

Met vriendelijke groet,
René

Beste antwoord (via watersource op 28-02-2019 16:28)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
watersource schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:14:
Toen ik de drivers van de Asus website wilde installeren kreeg ik juist de melding dat nieuwere drivers al aanwezig waren. Van de Asus site had ik versie 10.* gehaald, geinstalleerd is 20.*. Hoe moet ik dit dan interpreteren?
Dat je nu al een nieuwere versie hebt, dat zegt het systeem toch? Die 10.x versie op de Asus website komt uit 2015 (https://www.asus.com/nl/M..._GAMER/HelpDesk_Download/), dus die zou ik snel weer vergeten.

Je zou eens kunnen kijken hoe de temperaturen van je CPU zijn, de PC eens goed schoonmaken, etc,

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 28-02-2019 11:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Dat klinkt als een vastgelopen videokaart driver. Als dit de eerste keer is, zou ik mij nog niet teveel zorgen maken. Mocht dit vaker gebeuren, dan kan je eventueel een keer je driver opnieuw installeren en als dat niks uithaalt naar een nieuwe videokaart gaan kijken.

Maar voor nu zou ik gewoon even de kat uit de boom kijken. :)

edit: oops, ik zie nu dat je alleen een iGPU hebt. Dan mag je het stukje betreft nieuwe videokaart schrappen, dan zou ik zeker even naar de driver kijken als dit vaker voor komt.

[ Voor 21% gewijzigd door dehardstyler op 27-02-2019 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Chipset drivers updaten idd.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watersource
Ik heb (vanuit Windows Update?) nu al nieuwere drivers staan dan op de Asus website beschikbaar staan voor dit moederbord, de ASUS B85-PRO GAMER. Zijn er dan nog andere opties?
Ik heb het verschijnsel wel eerder gehad maar gelukkig niet heel regelmatig, vorige keer was ik meen 2 maanden terug (bij continue gebruik van het systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Altijd de laatste drivers van de Asus site halen, die is het meest recent.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• watersource
Toen ik de drivers van de Asus website wilde installeren kreeg ik juist de melding dat nieuwere drivers al aanwezig waren. Van de Asus site had ik versie 10.* gehaald, geinstalleerd is 20.*. Hoe moet ik dit dan interpreteren?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
watersource schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:14:
Dat je nu al een nieuwere versie hebt, dat zegt het systeem toch? Die 10.x versie op de Asus website komt uit 2015 (https://www.asus.com/nl/M..._GAMER/HelpDesk_Download/), dus die zou ik snel weer vergeten.

Je zou eens kunnen kijken hoe de temperaturen van je CPU zijn, de PC eens goed schoonmaken, etc,

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 28-02-2019 11:20 ]

Pagina: 1