Help Juancho aan een monitorarm/bureau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hallo allen,

vraagje, ik dit scherm: Samsung C34H890WJU 34" en nu zoek ik een hele fijne flexibele monitorarm. Belangsrijkste eis: stabiel!!! Als ik ergens een hekel aan heb dan is het een wiebelend scherm als je bijv. snel/hard aan het typen bent. Dit heb ik wel eens op het werk. Heel vervelend!

Ik heb nu deze op proef: Humanscale M2. Nieuwwaarde ruim 200 euro dus ik had verwacht dat deze wel goed zou zijn. Maar ik heb 2 problemen:

1. als het scherm zo kort mogelijk op de muur staat is het recht/waterpas. Haal ik het naar mij toe of kantel ik het iets dan is het totaal niet meer waterpas. Erg lastig/vervelend om dan eerst weer zoet te zijn met het recht krijgen.

2. heb scherm heb ik strak aan mijn bureau geklipt, ik heb alle schroeven in de arm stevig aangedraaid en toch wiebelt het scherm als ik aan het typen ben.

Iemand een idee hoe je dit kan oplossen of wellicht iemand die goede/stevige/stabiele/betaalbare monitorarmen weet voor mijn 34"ultra wide scherm?

Thanks!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:13

Soggney

Zeekomkommer

@Juancho dit lijkt me eerder een vraag voor een apart topic, maar om toch je vraag te beantwoorden, de monitorarm ondersteund jouw scherm (max 9 kg ondersteund, jouw shcerm is 7,8 kg).
Maar de arm is maar zo stabiel als het ankerpunt, en net dat punt gaat wiebelen. De resonantie van jouw getyp (geram?) resoneert via de tafel naar de arm naar je scherm. Ontkoppel die 2 en je zal geen last meer van hebben. maw, vervang je bureau voor een sterker/stabieler model of test het uit met een bureau met een apart (gedempt) onderdeel voor jouw keyboard

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
@Soggney bedankt voor je reactie. Ik twijfelde of het hier wel/niet kon, maar omdat het misschien ook interessant is voor anderen dacht ik, ik zet het eerst hier wel neer.

Wbt mijn bureau, ik heb een gebruikt kantoorbureau gekocht bij Albeka met daarop een nieuw blad. afmeting is 1m diep en 2m breed. Zou het nog kunnen helpen door een soort van leren/kunststoffen mat te plaatsen onder mijn toetsenbord en wellicht muis? Die dingen heb je volgens mij ook wel bij Ikea. Of dempt dat nooit voldoende om het gewiebel van het scherm te voorkomen?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

@Juancho Een grote tobo/muismat combinatie zou al helpen. Maar wat denk ik beter werkt is een rubberen matje tussen beide kanten van de klem van die m2 schermhouder.
Eventueel dit vervangen met een ander bevestigingselement. (bv bouten door het bureaublad ipv te klemmen)
Maar helaas geen garanties hierbij

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Die laatste optie ga ik niet testen want dan moet je idd 100% garantie hebben. Ik had hiervoor mijn scherm aan de muur hangen en dat was erg stabiel natuurlijk omdat je idd geen raakvlak met het bureau had. Nadeel was dat het niet flexibel was in hoogte/kantelen en bovendien had ik een rekenfoutje gemaakt en hing het scherm niet op de juiste plek. Dus die heb ik er afgehaald en om flexibel te zijn/blijven dacht ik aan een monitorarm. Daar kan je eigenlijk alle kanten mee op! Nu alleen nog stabiel krijgen :)

Ik dacht zelf aan iets als dit: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60291746/
Maar ik weet niet of dat voldoende dempt om het wiebelen tegen te gaan... Het is overigens niet mijn scherm alleen, ook als mijn speakers los van de muur zet wiebelen bij het typen. En ik ram dan niet overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Ziet er goed uit, hoewel niet direct mijn smaak.
Er zijn voor dat model monitorarm, ook bevestigingspunten voor muren.

Vergeet niet het resultaat hier te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Soggney schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:59:
Ziet er goed uit, hoewel niet direct mijn smaak.
Er zijn voor dat model monitorarm, ook bevestigingspunten voor muren.

Vergeet niet het resultaat hier te posten
Ik heb net als test eens het yogo matje van mijn vriendin op mijn bureau gelegd en daarop het toetsenbord (beetje hetzelfde effect denk ik als zo'n ikea matje. Het is wel een stuk beter maar nog steeds wiebelt het scherm een beetje. Zeker bij veel typen (ik werk ook regelmatig thuis dus dan typ ik veel) is het toch wel erg storend. Ik ben dus bang dat dat niet de oplossing is. Iig niet voldoende.

Wat bedoel je trouwens met bevestigingspunten voor muren? Dat ik deze arm aan de muur kan plaatsen en wel de flexibiliteit behoudt? Dat is dan nieuw voor mij maar ik ben bang dat ik je verkeerd begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Juancho Je vraag past niet in post je gameroom. Daarom een eigen topic hier. Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
@exactor it Bedankt alleen zou je het topic nog kunnen aanpassen? Ik ben namelijk niet op zoek naar een monitor maar naar de juiste monitorarm :). Of wellicht dat het bureau de boosdoener is dus wellicht kan je er een mooie naam voor verzinnen. Ik kan dat iig niet aanpassen denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Je bent topicstarter, dus dan zou je wel edit rechten moeten hebben, pm me maar als je er niet uitkomt.

10 second ninja DONE

Pagina: 1