Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jeroendouwe
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 17-04 16:02
Laatst heb ik de Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 gekocht om mijn ddr 3 systeem van 8gb naar 16gb te upgraden ik heb de Gigabyte G1.Sniper B5 als moederbord. Ik had eerst Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU en beide dual channel ram geheugen zouden moeten werken met mijn moederbord. Alleen als ik de corsair Vengeance bij mijn ram geheugen voeg werkt het niet.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:57
Je hebt een Socket 1150 moederbord, dat platform heeft maar 2 geheugen kanalen, en kan dus of in single channel, of in dual channel mode draaien. Als je naast je setje crucial een extra setje corsair prikt, heeft elk channel 1 crucial en 1 corsair dimm om zich druk over te maken.

Je hebt dan dus 16gb in dual channel, quad channel is fysiek onmogelijk met jouw moederbord

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Jeroendouwe
Er zijn wel 4 geheugen slots, maar het is dus onmogelijk om dit setje 4gb ram toe te voegen aan mijn moederbord?

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:43

E65

Aka Thunderstorm65

Heb je na het toevoegen van de nieuwe kit een clear cmos geprobeerd?

Doet graag mooie dingen met geluid

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-04 23:49

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Jeroendouwe schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:55:
Er zijn wel 4 geheugen slots, maar het is dus onmogelijk om dit setje 4gb ram toe te voegen aan mijn moederbord?
Technisch is het met 4 sloten gewoon dual channel. Limiet zit in MB, CPU en Chipset.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• fietser1997
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14:02
Je topic vraag omschrijft niet wat je topic start omschrijft ik verwacht jij je 4 sticks hebt waarvan 2x 4gb corsair en 2x 4 gb crucial. Als dit klopt dan moet je goed opletten welke sticks je in welke slots doet. Je stopt bijvoorbeeld de corsair in de gele slots op jouw moederbord en de crucial in de zwarte. Daarna doe je een clear cmos. Dan zou het moeten werken. Mocht dit niet zo zijn laat even weten of mijn aannames kloppen. En laat ook weten wat je OS is en hoeveel gb aan ram je hebt als je hem in deze configuratie opstart.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-04 23:49

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Technisch is het met 4 sloten gewoon dual channel. Limiet zit in MB, CPU en Chipset.

Specs van MB:

code:
1
2
3
4
5
6
4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 32 GB of system memory
* Due to a Windows 32-bit operating system limitation, when more than 4 GB of physical memory is installed, the actual memory size displayed will be less than the size of the physical memory installed.
Dual channel memory architecture
Support for DDR3 1600/1333 MHz memory modules
Support for non-ECC memory modules
Support for Extreme Memory Profile (XMP) memory modules

https://www.gigabyte.com/Motherboard/G1Sniper-B5-rev-1x#sp

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-04 22:00

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Wat werkt niet?
Dual channel?
geheugendetectie van (beide) extra module(s)?
Indien het laatste, wat gebeurt er als je alleen de originele ram pakt en die in de sloten duwt die je probeerde met het nieuwe ram?

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

• Jeroendouwe
@NLBUURMAN De geheugendetectie werkt niet. De slots doen het beide prima en de computer start alleen op met de oorspronkelijke ram, terwijl de andere wel gesupport wordt door het moederbord. Wanneer ik de cmos reset krijg ik alleen beeld wanneer ik de 2 nieuwe ram geheugen eruit haal.

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-04 22:00

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

@Jeroendouwe Werkt het wel als je enkel met het nieuwe ram probeert?

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-04 22:20
Laatste BIOS al geflashed?

En staat al het geheugen op de QVL?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Jeroendouwe
@NLBUURMAN Los werkt de nieuwe ram(corsair vengeance) wel gewoon.

ps(sorry voor de late rea had een nachtdienst)

• Jeroendouwe
@Wylana Ben zelf niet zo technisch dus vind bio flashen erg riskant, geheugen staat wel op de qvl en werkt ook gewoon normaal.

• Jeroendouwe
Nadat ik de (vengeance alleen had toegevoegd) en daarna de balisix werkt hij nu gewoon wel. Dankjewel voor alle reacties en het probleem is opgelost!
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True