Toon posts:

WordPress hosting provider gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• natasja7
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03-2019
Beste Tweakers,

Mijn huidige hosting provider is niet gericht op WordPress (met een trage site (TTFB) als gevolg) en heeft me aangeraden op zoek te gaan naar shared hosting. Echter ik vind het moeilijk om een keuze te maken tussen alle providers ;(

Voor mij is met name een snelle server/website, hoge uptime en een goede klantenservice belangrijk.
Daarnaast zal ik ook mijn e-mail aan het pakket koppelen, die goed moet werken zonder al teveel sp*m.

Op mijn shortlist staan:
  • iXL hosting
  • Antagonist
  • TransIP
  • Xel Media
  • Vevida
  • Argeweb
Met Argeweb en Vevida heb ik al ervaring middels mijn klanten.

Ik ben met name benieuwd of jullie ervaring hebben met een van de vier eerstgenoemde? Hoe is de snelheid van je WordPress website bij die host en hoe ervaar je de klantenservice?

Alvast erg bedankt voor eventuele reactie, ik zie echt even door de bomen het bos niet meer. Van veel reviews op internet vraag ik me af hoe betrouwbaar ze zijn.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

AW_Bos

Emma Heesters fan ❤️

Is het niet een idee om te kijken of Wordpress jouw probleem is? Add-ons staan bekend dat ze vaak de snelheid verminderen.

Wordpress wordt zo veel gebruikt dat je echt geen getweakte serverconfiguratie nodig hebt om het te draaien.

[Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 27-02-2019 17:15]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 08:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"snelle server"?

Kan je zo een server in eigen beheer aanpraten; dual Xeon, 512GB RAM en 8 SSD's. Slechts enkele honderden Euro's lease per maand.

Neem aan dat je met "ruime ervaring" met hostingpartijen toch minstens kan definieren wat "snel" is, hoeveel hits / bandbreedte per dag, of je (extra) caching of CDN nodig gaat hebben etc?

En natuurlijk budget?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wat ^^^^ zeggen

Tijd voor een cursus "hoe maak ik WordPress snel of z.s.m. iets beters kiezen 101".
Want met bovestaande SAN infra's ga je het zeker niet redden.

[Voor 24% gewijzigd door DJMaze op 27-02-2019 17:25]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• natasja7
Excuus, ik dacht, ik vat het even samen ;) Bedankt voor het meedenken AW_Bos, Max3400 en DJMaze.

Hoe ik WordPress zelf sneller moet maken, dat weet ik wel redelijk goed, ik werk al met het pakket toen het nog B2 heette. Plugins gebruik ik zo min mogelijk.

Het gaat me echt puur om de provider, dat hun servers (en service) op orde zijn. Zo wil ik graag PHP 7.2 ondersteuning en HTTP/2. Mijn huidige server is verouderd en draait bijvoorbeeld nog op PHP 5.6 en HTTP, wat de TTFB echt heel laag maakt.

Andere specs: Voorzien van SSD, geen overselling. Liefst minstens 6GB RAM. OPcache en Varnish zou fijn zijn. Een server in eigen beheer wil ik liever niet, daar ligt niet mijn expertise.

Budget is 20,- euro per maand (excl. domeinnaam en btw).

Hebben jullie ervaring met een van bovengenoemde hosts?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:43

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*oei*
TransIP bied dat niet.

Die bied wel WP hosting, maar hun VPSen zijn niet managed. Plus, een unmanaged VPS met 6G RAM ga je daar niet redden voor €20,- per maand.

Ik betwijfel of je eisen passen bij je budget.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• DJMaze
  • Niet online
natasja7 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:20:
Zo wil ik graag:
- PHP 7.2
- HTTP/2.
- SSD
- 6GB RAM
- OPcache
- Varnish
Ik draai een WordPress website met de volgende timings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Blocked: → 3 ms
DNS resolution: → 32 ms
Connecting:→ 11 ms
TLS setup:→ 13 ms
Sending:→ 0 ms
Waiting:→ 142 ms
Receiving:→ 0 ms
en eentje met
code:
1
2
3
4
5
6
7
Blocked:→ 1 ms
DNS resolution:→ 47 ms
Connecting:→ 13 ms
TLS setup:→ 11 ms
Sending:→ 0 ms
Waiting:→ 38 ms
Receiving:→ 0 m

Beide staan op een VPS met SSD en PHP 7.2 FPM met een memory limit van 48M.
En er staan nog veel meer websites op die VPS.

Maar dan is mijn budget dan ook €120 p.m.

Dus... wat verwacht je voor welke prijs?

• natasja7
Goed punt Unezra, het zijn geen harde eisen hoor. De hosts in mijn shortlist bieden allemaal wel een oplossing die redelijk in de buurt van mijn wensen komen. Al zijn sommige wat summier met hun specs en zal ik bij hen nog navraag daarover doen.

Punt is dat ik de meeste hosts uit mijn lijst niet ken en ik graag ervaringen zou horen van mensen die er klant zijn. Het liefste vind ik een betrouwbare partij waar ik de komende jaren terecht kan. Zo heb ik alleen al mijn persoonlijke WP blog in de afgelopen jaren 3 keer moeten verhuizen en dat begint me een beetje dwars te zitten. Dit was overigens niet vanwege mijn hoogdravende eisen hoor ;) zo is een van de providers gewoon totaal onbereikbaar geworden om uiteindelijk van de aardbodem te verdwijnen.

• unezra

unezra

natasja7 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:34:
Goed punt Unezra, het zijn geen harde eisen hoor. De hosts in mijn shortlist bieden allemaal wel een oplossing die redelijk in de buurt van mijn wensen komen. Al zijn sommige wat summier met hun specs en zal ik bij hen nog navraag daarover doen.

Punt is dat ik de meeste hosts uit mijn lijst niet ken en ik graag ervaringen zou horen van mensen die er klant zijn. Het liefste vind ik een betrouwbare partij waar ik de komende jaren terecht kan. Zo heb ik alleen al mijn persoonlijke WP blog in de afgelopen jaren 3 keer moeten verhuizen en dat begint me een beetje dwars te zitten. Dit was overigens niet vanwege mijn hoogdravende eisen hoor ;) zo is een van de providers gewoon totaal onbereikbaar geworden om uiteindelijk van de aardbodem te verdwijnen.
Fair enough.
Ik vind zelf TransIP een prettige partij, maar heb geen ervaring met hun WP hosting. :)

Wel met hun VPS, dat draait stabiel en goed. (We hebben al jaren 2 vm's van mijn werk daar draaien.)

VPS kan ook, maar die moet je óf zelf beheren óf het word duur. (Managed VPSen zijn logischerwijs flink aan de prijs omdat er ook echt periodiek onderhoud aan gepleegd moet worden.)

Denk dat je gezien je budget, best eens kunt kijken naar de WP Hosting van TransIP. Geen garanties, maar gezien hun staat van dienst met VPSen is het denk ik de moeite van het proberen waard.

• natasja7
@DJMaze dat zijn echt hele nette timings! Ik zou al tevreden zijn als mijn website netjes binnen 2 a 3 seconden laadt en dat deze tijd niet alleen al nodig is voor de TTFB (zoals nu :'( ) Een VPS zoals jij hebt is voor mij op dit moment nog te hoog gegrepen, qua budget, maar ook omdat ik er maar 2 websites op zou draaien.

@unezra bedankt voor het delen van je ervaring, daar heb ik zeker wat aan. Ik heb van een andere partij ook goede ervaringen gehoord mbt TransIP op VPS gebied. Maar zelf beheren is inderdaad niet iets waar ik op dit moment naar streef. Hun WP Hosting klinkt wel in orde.

• Whounclat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-11-2021
@natasja7

Mijn ervaringen met TransIP en Antagonist zijn zeer positief. Tot nu toe nog nooit problemen gehad. Mijn voorkeur gaat uit naar Antagonist, omdat hier DirectAdmin licentie bijzit. Als ik het goed heb gezien zit deze licentie alleen bij VPS hosting van TransIP voor 5 euro extra per maand.

Als je puur voor hosting wil gaan zonder zelf onderhoud aan servers en dergelijke te moeten uitvoeren dan zou ik Antagonist aanraden, alleen bieden zij volgens mij maximaal 2 GB RAM aan. Verder kan je bij antagonist ook al gebruik maken van PHP 7.3 en Redis cache.

Als je meer flexibiliteit en controle wil, dan zou ik voor een VPS bij TransIP gaan. Hier kan je redelijk gemakkelijk cores, RAM e.d. extra huren als dat nodig mocht zijn, maar je geeft zelf al aan dat je dat liever niet wil.

Een andere aanrader is om te kijken naar een CDN zoals Cloudflare. Zij bieden ook hosting aan.

Verder hangt het ervan af hoeveel websites je wilt hosten en hoeveel dataverkeer je verwacht.
Ik hoop dat je hier wat mee kan :)

• SCwoezik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08
Neem eens een kijke bij Vimexx: https://www.vimexx.eu/ - zelf goede ervaringen mee, en voldoen aan je eisen

• unezra

unezra

@Whounclat Volgens mij wil TS juist liever dedicated WP hosting. :)
Reguliere shared hosting, laat staan een VPS, is dan een minder zinvol alternatief.

DA heb je in beide gevallen niet nodig, dus da's geen - voor TransIP in dit geval.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:04
Ik zit zelf bij antagonist en ik ervaar hetzelfde als ik mijn Wordpress blog een tijdje niet hebt bezocht. De homepage laden kan dan wel 8 seconden duren. Herlaad ik dan de pagina dan is het ergens tussen de 40 en 80ms. Ik heb verder het default theme van Wordpress en slechts 2 plugins: wp cache en wp stats. Zelf zat ik te denken om een uptimerobot te laten lopen of een cronjob om de homepage iedere 5 minuten te laden ofzoiets...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• natasja7
@Whounclat Bedankt voor je bericht, ik kan er zeker wat mee :)

Het advies dat je geeft over Antagonist betreft denk ik hun 'pro' pakket? Dat ziet er inderdaad netjes uit.

Als ik het goed begrijp heb jij bij Antagonist en TransIP een positieve ervaring met VPS? Of ook met de shared hosting pakketten?

@SCwoezik Naar Vimexx heb ik ook gekeken. Maar ik twijfel vanwege hun lage prijzen en omdat het een relatief jong bedrijf is (waarbij de 'over ons' sectie niet heel transparant is). Het klinkt bijna te goed om waar te zijn / een goede garantie voor de toekomst te geven.

@Ramon Dat is inderdaad ook mijn probleem. Het inladen van de eerste pagina verloopt heel traag (soms wel 12 seconden), de daaropvolgende pagina's laden goed in. Het betreft een nieuwe WP website, die nog in ontwikkeling is op een test url en daardoor alleen door mij wordt geladen/bekeken.
Mijn persoonlijke blog laadt de eerste keer wel binnen 3 seconden in, omdat deze redelijk goed bezocht wordt.

Wat je schrijft zou kunnen helpen, ik las toevallig gisteren op een ander forum dat iemand ook dit had toegepast. Daarnaast nog wat tips, die je wellicht/waarschijnlijk al geprobeerd hebt ;):
  • Check of je website zonder de WP cache plugin wellicht sneller inlaadt, niet voor alle websites is een cache plugin gunstig. Ik gebruik vooralsnog mijn .htaccess bestand voor browser caching
  • Houd je database zo 'schoon' mogelijk, bijvoorbeeld met WP-Optimize
  • Verwijder overbodige WP code uit de head, zoals de emoji code en de suggesties in dit artikel
  • Kijk of er scripts/bestanden zijn die je kunt preloaden/prefetchen of zelf kunt hosten, zoals google fonts
Let wel mijn kennis is beperkt op dit gebied, maar ik hoop de je er misschien iets aan hebt. In mijn geval is de TTFB te traag in vergelijking met hoe snel de website in totaal inlaadt. Daarbij is de verouderde server (o.a. PHP 5.6) denk ik het grootste probleem.

• DJMaze
  • Niet online
natasja7 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:39:
Het inladen van de eerste pagina verloopt heel traag (soms wel 12 seconden), de daaropvolgende pagina's laden goed in. Het betreft een nieuwe WP website, die nog in ontwikkeling is op een test url en daardoor alleen door mij wordt geladen/bekeken.
Als je beschikking hebt over xdebug, dan kan je ook eens het volgende boven in je index.php plaatsen:
PHP:
1
2
xdebug_start_trace(__DIR__ . '/../cachegrind-'.microtime(1).'.out',
    XDEBUG_TRACE_APPEND/* | XDEBUG_TRACE_COMPUTERIZED | XDEBUG_TRACE_HTML | XDEBUG_TRACE_NAKED_FILENAME*/);

Dan kan je analyseren waar je website langzaam is.

• Whounclat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-11-2021
@natasja7
Ter verduidelijking: ja ik heb goede ervaringen met zowel shared hosting als VPS bij TransIP.
Bij Antagonist heb ik alleen shared hosting afgenomen met een slim pakket en ook daar ben ik zeer tevreden over.

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:16
Als je managed wordpress hosting zoekt dan heb ik goede ervaringen bij zowel savvii als linqhost. Zijn iets duurder maar leveren goed service en specifiek voor wordpress geoptimaliseerde omgevingen en hebben de kennis om je te helpen bij problemen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee