[Wifi] nieuwsgroep downloaden gelimiteerd op 2,5 MB /s?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 15:19

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik download via mijn wifi thuisnetwerk met een kleine 30 MB/s van verschillende bronnen: (Speedtest/Steam/HTTP/Bittorrent/etc.). Alleen nieuwsgroepen lijken gelimiteerd te zijn op 2,5 MB/s. Deze limiet heb ik niet als ik mijn laptop bedraad aansluit.

Ik heb een thuisnetwerk van 3 TP-link EAP245 accesspoints die via een POE-aansluiting verbonden zijn met een T1500G Switch (waar ik ook op inprik als ik mijn laptop bedraad aansluit). De switch is op zijn beurt verbonden met een TP-link Archer C7 | AC1750 router die fungeert als DHCP-server. De router is verbonden aan mijn Ziggomodem die in bridgemodus staat. Dit alles wordt gemanaged door een TP-link OC200 cloudcontroller.

Ik download met SabNZBd. Het gekke is dat ik sporadisch wel de juiste snelheid haal, maar die momenten zijn op 1 hand te tellen. Wanneer ik van nieuwsgroepen download houd ik ook een enorme buffer over, want tegelijk downloaden van andere bronnen levert mij ook nog steeds tegen de 30MB/s op. SabNZBd wijkt ook niet van die 2,5MB af, dus het lijkt op een of andere manier daarop vastgezet te zijn, maar ik kan maar niet vinden waar dat aan kan liggen en ik weet dus ook niet zeker of dit een software- of hardwareprobleem is...

Kan iemand mij een schop in de goede richting geven?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Beste antwoord (via Rexomnium op 19-03-2019 14:21)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
SABnzbd is best wel geheugen en CPU intensief.

Ik heb zelf NZBget draaien en haal zon 12 tot 15 MBs zelf let ik er eigenlijk biet zo heel erg op gezien downloaden automatisch start. Gezien sonarr en Radarr zelf dedownloads in de downloader stopt.

Al zou het met 1MBs gaan zolang het maar binnen komt. Vreemd is het wel. Ik zou eens kijken of je een andere downloader kan testen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
SABnzbd laat de MB per seconden zien. MegaByte
Speedtests laten Mb per seconden zien. Megabit

Dat zijn 2 verschillende meet technieken.

30Mbps is +/- 3.75MBps

Dat SABnzbd 2.5 laat zien is dan ook wel juiste snelheid

zie ook vool meer uitleg!!!
https://www.google.com/se...0i71j0i20i263.uZPxpMe6klI

[ Voor 45% gewijzigd door To_Tall op 27-02-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Thanks @To_Tall, maar de verschillen tussen bits en bytes ken ik wel. :)

Voor het gemak heb ik zelf alles omgerekend naar MB's en de hoofdletter is dus een bewussie :)

Het gaat er dus om dat ik met SabNZBD een gefixeerde, te lage snelheid behaal van 2,5 ,megabyte per seconde, maar dat ik verder vanaf elke andere bron de maximumsnelheid van ~ 30 megabyte per seconde haal.

Even quote hieronder:
Brahiewahiewa schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:37:
Hoeveel connecties heb je ingesteld; komt dat overeen met wat je usenet provider aanraadt?
Maximum 12 connecties, maar 8 ingesteld ivm met connecties in een ander programma.Heb dit net even geprobeerd, maar levert dezelfde snelheid op. Met die 8 connecties haal ik wel het maximum als ik mijn laptop bedraad aansluit.

[ Voor 37% gewijzigd door Rexomnium op 27-02-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoeveel connecties heb je ingesteld; komt dat overeen met wat je usenet provider aanraadt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Wat is je CPU belasting tijdens het gebruikt van SABnzbd? Dit is niet het meeste efficient programma.
Wellicht haal je betere resultaten met NZBget.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
SABnzbd is best wel geheugen en CPU intensief.

Ik heb zelf NZBget draaien en haal zon 12 tot 15 MBs zelf let ik er eigenlijk biet zo heel erg op gezien downloaden automatisch start. Gezien sonarr en Radarr zelf dedownloads in de downloader stopt.

Al zou het met 1MBs gaan zolang het maar binnen komt. Vreemd is het wel. Ik zou eens kijken of je een andere downloader kan testen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met @Brahiewahiewa. Ga eens na wat je Usenet provider aanbiedt en stel het juiste aantal verbindingen in waar je recht op hebt.

Het is niet zo dat een abo op een Usenet service ook betekent dat je maximaal mag downloaden. Dat is afhankelijk van hoeveel je betaalt. Kan zomaar zijn dat je maar recht hebt op 20Mbps, wat klopt met de gemeten snelheid.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Goed, dit kan eigenlijk wel naar software verhuisd worden. Het heeft niets met mijn netwerk te maken gehad. Het lag aan SabNZBD. Heb inmiddels NZBGet geïnstalleerd en ik haal gewoon de 30 megabyte per seconde. :)

Pagina: 1