Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:27

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Goedemiddag allen!

We zijn druk bezig in F&V om tegen alles aan te schoppen wat los en vast zit en te kijken waar er mogelijkheden zijn om dingen (ten goede) te veranderen.
Onderdeel daarvan is dat we graag vernieuwing willen in ons team. Verandering/vernieuwing is af en toe nodig en we beseffen ons dat we als team dat te weinig gedaan hebben.

Gezien we nu met meerdere stappen tegelijk bezig zijn om meer voor F&V te realiseren is de instap van vers bloed een mooi moment denken we zo.

Wat houd moderator zijn in (copy paste van 4 jaren geleden):
Als team houd je het forum netjes, werk je topic reports af en discussieer je mee over je eigen forum (F&V), maar wordt je input ook gewaardeerd in discussietopics in Crew Algemeen. Het bijhouden van FAQ's en andere topics in eigen beheer is eveneens onderdeel van je taakomschrijving. Verder is het vooral ook belangrijk dat je als user blijft posten, dus je blijft mengen in discussies en niet alleen een politieagentje wordt die rond rent op het forum en mensen tikken op de vingers geeft.

In de praktijk is F&V lekker rustig en is er zodoende tijd om eens wat extra's te organiseren, van contests tot meetings. En vind je de meerwaarde in een ook erg gezellige community achter de schermen en zie je ook wat meer van het team dat Tweakers als geheel runt. Je bent zeker niet heel veel tijd kwijt aan de functie, maar je moet gewoon regelmatig even komen neuzen en op de hoogte blijven. Een regular in F&V is over het algemeen meer dan genoeg online voor de taken als moderator :).
In de praktijk moet je vooral user blijven, de topicreports oppakken en een beetje actief blijven meelezen zodat je op tijd brandjes kan blussen voordat er echt irritaties ontstaan. De rest van de tijd heb je een mooi team (zowel F&V als ook juist forumbreed) waar we actief leuke dingen mee doen, dingen mogen organiseren etc. Juist dat laatste stukje is waar ik het zelf voor doe.

Stuur mij een DM mocht je interesse hebben (en bij twijfel ook doen! Iedereen is oprecht welkom!). We gooien het achter de schermen in de groep en gaan alle opties bij langs

De komende 12 maanden zullen ook enkelen van ons stoppen (ja daar bedoel ik ook mijzelf mee) dus we willen een mooi team hebben ook voor erna, met voor de kortere termijn eerst 2 nieuwe moderators om in te werken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Nomad schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:06:
Goedemiddag allen!

We zijn druk bezig in F&V om tegen alles aan te schoppen wat los en vast zit en te kijken waar er mogelijkheden zijn om dingen (ten goede) te veranderen.
........
Lichtelijk OT,

Ook meer aandacht voor analoog in de toekomst misschien ? _/-\o_ ;)

De rest succes met de sollicitaties, Ik sla over denk ik, heb vroeger al eens met een rood naampje mogen lopen 8)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Nomad Moet de titel niet zijn "Vacature voor een F&V Moderator"? I.p.v "Sollicitatie...?
GiLeX schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:45:
[...]

Lichtelijk OT,

Ook meer aandacht voor analoog in de toekomst misschien ? _/-\o_ ;)
Nog iets meer OT. (is dat nou Off Topic of On Topic? :? )

Gewoon aandacht voor het beeld wat je maakt. En toch uiteindelijk, b.v. via dit medium, in digitale vorm zult moeten laten zien. Want iedereen papieren fotoboeken rondsturen en daar je opmerkingen bij krabbelen is ook zo onhandig... ;)

Dan maakt het toch niks uit of je bron een analoge camera met film was, waarvan de negatieven/positieven vervolgens weer gescand zijn?
Ik heb zelf ook nog enige honderden gescande beelden, ooit gemaakt met een Pentax SFX SLR en ze destijds laten scannen (diapositieven) door Kodak Photolab en ze op van die gouden PhotoCD's laten zetten. :+

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 27-02-2019 23:11 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Zeker leuk om wat actiever dingen te doen voor analoge fotografie. Zoals altijd zie je dat je focus/interesse redelijk stuurt waar je ook tijd in stopt. Wat dat betreft is het zeker goed voor wat nieuw bloed, dat zorgt ook meteen voor vernieuwde interesses en aandacht.
Zo hebben we veel activiteit in drone topics, waar de huidige crew weinig mee bezig is en zo zijn er meer onderwerpen waar best meer liefde en aandacht heen mag.

Zelf heb ik mijn aandacht ook gefocust, niet zozeer op modereren, maar in contests en meetings, omdat ik geloof dat je daar de community het meest mee versterkt. Maar dat maakt dus dat diversiteit het grootste goed is wat je kan hebben in een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Mochten nog meer mensen willen reageren, het kan nu nog. We gaan later deze week denk ik een keuze maken uit de mensen die gereageerd hebben. Reageren kan nog tot en met vrijdag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
En zoals vermeld hebben we afgelopen weekend overleg gehad en zijn er 2(!) moderators aangenomen :).
Een is al bekend, Wormaap! De ander komt vanavond als goed is ons team versterken na wat rechtenset e.d. goed zetten. Dus die verrassing is er vanavond nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Correct! En daarmee zijn beiden bekend en de vacature gesloten. :Y)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.