Asus ROG Laptop netstroom koppeling verlies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie_d
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-04-2022
Mijn Asus ROG G751jy heeft een vreemd probleem op het gebied van stroom.
Dit is het geval: Wanneer ik de laptop aan netstroom heb, ziet de laptop soms de adapter niet en gaat hij over op accustroom. 1 a 2 sec later sprint hij weer terug op netstroom.

Soms gebeurt dit 1 keer, soms meerdere keren achterelkaar.
En dit gebeurt ook wanneer er helemaal niks bewogen wordt qua netstroomadapter of laptop.

De accu is afgelopen weekend ook overleden, wat dus resulteerde in het volledig uitvallen van de laptop wanneer bovenstaande probleem zich weer voor doet.
Inmiddels een nieuwe accu in gezet, om wel door te kunnen werken. Maar het steeds uitvallen van het netstroom is zeer vervelend.

Ik ga nog een andere adapter proberen om te kijken of daar het probleem zit.
Gezien ze prijzig zijn, wil ik nog niet meteen eentje aanschaffen.

Is dit probleem bekend bij iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door Mattie_d op 27-02-2019 12:02 . Reden: Extra uitleg ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Ik heb dit ooit bij mijn ouders oude Asus laptop gehad.

Gewoon nieuwe oplader gekocht en probleem was weg.

Misschien als je bij iemand anders die de zelfde oplader heeft (of een winkel) kan kijken of ie daar dan wel goed oplaad. Als dat niet lukt is het waarschijnlijk een probleem in de laptop zelf en moet je naar een reparatie shop gaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Met "kopen op afstand" mag je altijd zonder opgave van reden binnen 14 dagen retourneren. Ik zou wel een gerenommeerde webshop nemen om gedoe met vrachtkosten ed te vermijden.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Mattie_d schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:41:

Is dit probleem bekend bij iemand?
Het is meestal de soldering van de power connector in de laptop.
Voor een vervangende adapter; kijk eens bij de lokale kringloop. (bij ons €1,50)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Veng7 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:00:
Met "kopen op afstand" mag je altijd zonder opgave van reden binnen 14 dagen retourneren. Ik zou wel een gerenommeerde webshop nemen om gedoe met vrachtkosten ed te vermijden.
yep. want wet kopen op afstand is voor deze situatie ingesteld... 8)7

oops, had even anders gemoeten

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 10-03-2019 16:07 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
"En dit gebeurt ook wanneer er helemaal niks bewogen wordt qua netstroomadapter of laptop."
Dit lijkt niet in de richting van een slecht contact te wijzen, al ben ik het met Tens eens dit toch eens goed te onderzoeken want het is wel een kwetsbare verbinding (alle soldeerverbindingen waar krachten op komen zijn potentiële bronnen van storingen.)

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Pagina: 1