Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oplossing voor oude TV's:Ziggo overgang analoog->digitaal

Pagina: 1
Acties:

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Topicstarter
Situatie:
Heb al bijna 40 jaar een compleet coaxiaal TV netwerk liggen
Versterker er zelf tussen gezet, uitstekende kwalitiet in het hele huis (beneden + 4 plaatsen boven)
Beneden geen probleem heb ik een Samsung UE32F6510SS, die kan digital direct aan.
Oplossing voor de oude TV's boven nog
3 van 4 TV's hebben alleen SCART en analoge HF-tuner ingang
Mijn partner is aardig digibeet, dus het moet simpel, geen Chromecast oid via smart phone/tablet/ laptop te bedienen (en dan moet ik nog een HMDT -> SCART convertor kopen....
Er ligt bijna overal ook netwerkkabel en er is wi-fi.
Eigenlijk dus het liefst een kastje met afstandbediening die via bijv SCART alles laat zien, immers geen apps of browser op de TV's

Zo een kastje zou dus een browser kunnen laten zie en bij de Ziggo Go website laten zien
Ja.. zo een kastje kan een computer of laptop heten... dat kwam al in andere topics voorbij, waar dan toch ook de Chromecast vaak genoemd werd, das bekend maar die hebben geen afstandbediening of zijn super duur (Logitech)....

En anders wordt het al snel te lastig voor de digibeet...

Heb eigenlijk niks goeds kunnen vinden...

.... behalve set top systemen voor de schotel, maar dan zelden DVB-C....en die kunnen geen normale upo te daten browser laten zien.

Zit ook niet te wachten op zo'n dedicated browser zoals in mijn Samsung UE32F6510SS zit. Na ca 3 jaar werkt er amper nog iets meer... dus dat gaat ook niet werken, is niet duurzaam.

We hebben geen glasvezel, onze ADSL in de centrale is nog oud, dus komt niet boven de 20/3 MBps uit... dus een switch naar compleet internet TV is ook niet handig.

Als het alleen voor mezelf was dan had ik de Chromecast via mobiel oplossing gekozen, maar dat lijkt er niet in te zitten.

Wie heeft er suggesties?

PS: uiteraard kan ik selectief nog vervangen...maar voor die paar uurtjes TV op die verschillende opstellen vind ik dat niet duurzaam, kan (maximaal...gezien) alles weggooien....en dan moet ik overal een (2e hands) laptop gaan plaatsen, slepen ziet ze niet zitten.... en dan mis ik daarbij nog steeds de "klassieke" afstandsbediening.

Budget: Chromecast is tientjes werk, dus het mag iets duurder zijn dan dat, maar geen 200 euro per plaats voor een aanpassing dan kan ik net zo goed alles vervangen..... door bijv 2e hands laptops. Digi-TV's vereisen al die kastjes of insteekkaarten (bijhuren), en hun eigen browser is dus niks...

Tnx....

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Is de standaard oplossing van ziggo zelf geen optie ? Klein compact kastje met hdmi én scart.
1e is gratis (bruikleen) en de daaropvolgende(n) kan je voor €30 (+1) of €60 (+2) er bij 'kopen'.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 27-02-2019 07:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:14
Tweedehands tv met ingebouwde decoder geen alternatief? Kost je 50/75 euro en heb je tevens een moderner apparaat.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35
Alles vervangen door één iPad? Kan je alles en overal kijken.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:31:
Is de standaard oplossing van ziggo zelf geen optie ? Klein compact kastje met hdmi én scart.
1e is gratis (bruikleen) en de daaropvolgende(n) kan je voor €30 (+1) of €60 (+2) er bij 'kopen'.
Dit inderdaad.

Volgensmij is het dit model:
https://www.ziggo.nl/klan...o/ontvangers/humax-5500c/

Zie niet direct een optie om te bestellen, maar de klantenservice kan denk ik wel helpen.

Zo te zien kan bestellen op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/klan...-klant/digitale-ontvanger

[ Voor 16% gewijzigd door defusion op 27-02-2019 07:47 ]

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Topicstarter
@ Allen: Tnx voor de input.

@nooberke Is zeker een punt, maar op Marktplaats vind ik ze amper...ik vermoed dat er heel veel van dit soort TV's eerst intern doorgeschoven worden... omdat meer mensen zulke problemen hebben. Mijn zoon heeft hem van zijn schoonouders gekregen, scheelt ze als starters flink wat geld voor het best nog mooie model dat ze van hen kregen...

@Archie_T Zou kunnen maar ik vind
a. het scherm van tablets te klein en geluid te min (zou zeker een redelijke BT speaker moeten bij kopen)
b. De Ipad veel te duur en zeker voor dit soort zaken dat je een TV alleen maar op de achtergrond nodig hebt
c. Persoonlijk: de duurzaamheid hardwarematig van een tablet veel te slecht in zulke situaties, valt nooit iets aan up te graden. Kijk eens hoe lang we met onze kleine & zuinige TV'tjes al gedaan hebben.....

@DukeBox & @defusion
Goed punt.
Daar ben ik te makkelijk over heen gestapt, achteraf kan ik niet meer reconstrueren hoe dat gelopen is. Wrs een kwestie van te korte tijd aandacht aan besteed imv andere zaken die hier nu lopen, heb een waslijst aan zaken die door familieomstandigheden is blijven liggen... en ik wil ook nog graag (weer meer, na een blessure) hardlopen.... ;).

Die 30 euro p/s dan zijn ze op MP veel te duur met soms 25 euro... tja je kunt het proberen...

Ik kan vooruit. Tnx. 8)
Pagina: 1