Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vorig jaar heb ik een Eizo Foris FS2735 aangeschaft welke erg prettig is om mee te werken. Voor mijn Windows PC gebruik ik de DisplayPort aansluiting, en dit werkt fantastisch. Ik game er vooral op en dit werkt erg leuk op 1440p en 144 hertz :)

Maar ik wil de monitor ook gebruiken voor mijn werk thuis, waarvoor ik een MacBook Pro 15" uit 2017 gebruik. Deze is alleen met USB-C aansluitingen, dus ik heb inmiddels twee dongles aangeschaft (de officiële van Apple en ook eentje van Pepper Works) welke HDMI versie 1.4 moeten ondersteunen, eveneens bijpassende HDMI kabels.

Van de Eizo monitor naar de dongle ga ik dus met een HDMI 1.4 kabel naar een dongle, die op zijn beurt via USB-C aan mijn MacBook is aangesloten.

Op mijn werk lukt dit prima met Dell monitors (maar: die zijn 1080p van resolutie en 60 hertz, niet 1440p met 144 hertz). De HDMI 1.4 standaard zou in principe prima moeten werken, al dan niet op 30 hertz.

Maar ik krijg helemaal geen beeld op deze manier.

Als ik een DVI-D-naar-HDMI kabel gebruik krijg ik vooral beeld met enorme storingen erin.

De firmware van de monitor heb ik zojuist geüpdatet naar versie 1.0004.

Ik ben een beetje ten einde raad. Het is een enorm fijne monitor maar ik zou hem graag ook voor mijn werk thuis willen kunnen gebruiken.

Heeft iemand hier een oplossing? :)

Edit: En kan iemand bevestigen dat een DisplayPort naar HDMI of DisplayPort naar USB-C inderdaad niet bestaat? Dit vind ik zo bizar...

[ Voor 4% gewijzigd door Blue-eagle op 26-02-2019 22:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat dacht je van je thunderbolt te benutten? Dat praat van zichzelf al displayport. TB naar DP adapter scoren en klaar. HDMI 1.4 moet je niet willen, minstens 2.0.

https://www.fofic.nl/tb3-...l-displaypo-73725272.html

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
nelizmastr schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:18:
Wat dacht je van je thunderbolt te benutten? Dat praat van zichzelf al displayport. TB naar DP adapter scoren en klaar. HDMI 1.4 moet je niet willen, minstens 2.0.

https://www.fofic.nl/tb3-...l-displaypo-73725272.html
Nouja, HDMI 1.4 is wat de monitor maximaal ondersteunt, ik zou dan toch al die uitgangen moeten kunnen benutten? Ik wil gewoon mijn dure scherm kunnen gebruiken op mijn mac, en het werkt niet, terwijl dat wel zou moeten :?

Maargoed, Thunderbolt... ik weet eerlijk niet eens wat dat nou precies is. Zelfs na het lezen van de Wikipedia pagina snap ik er niks van. Maargoed, dan stuur ik de zooi die ik heb besteld gewoon terug :P

Maar, mijn monitor heeft deze uitgangen: 1x DisplayPort, 1x DVI-D, 2x HDMI. De DisplayPort gebruik ik al voor mijn game PC onder mijn bureau, en ik wil niet meerdere keren per dag onder mijn bureau moeten kruipen. Wat is dan een handige manier om dit te laten werken?

Echt irritant dit. Alles is supermodern en luxe en duur. En niks werkt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Interessant topic, en ik ga 'm volgen. Ik heb hetzelfde probleem waarbij mijn Dell de hoge resolutie van mijn Macbook Pro niet ondersteunt over HDMI. Hiervoor had ik een Belkin TB hub aangeschaft (USB-C van Macbook Pro naar Belkin, DP van Belkin naar beeldscherm). Waarbij mijn gaming machine werkt via DVI-D. Echter, toen niet opgelet toen ik mijn Vega 64 aanschafte, die alleen maar DP ondersteunt.

HDMI kun je volgens mij vergeten, dat gaat nooit een goed beeld opleveren. DVI-D is dan je enige andere oplossing, die ik nog niet heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Een paar weken verder en niks lijkt te helpen. Ik dacht inmiddels te weten dat alle HDMI kabels hetzelfde zijn, maar nu blijken er toch verschillen in te zitten. De HDMI 1.4 kabel die ik had gekocht was stiekem een lagere versie, waardoor het 1440p beeld niet doorkwam.

Via mijn voorraadkast had ik een HDMI kabel gevonden die niet opmerkelijk anders leek dan alle voorgaande kabels. Maar toch geeft deze mij een 1440p beeld. Leuk. Maar zo af en toe knippert 't beeld als een gek. Soms ben ik het beeld een paar secondes helemaal kwijt...

Het gebruik maken van HDMI aansluiting #1 of #2 maakt ook geen verschil. Ik denk dat de monitor gewoon defect is. Maar terugsturen is mij teveel gedoe, dus ik ga wel kijken of ik een adapter kan vinden ergens.

Maar dan zoek ik dus 1 adapter waarop ik mijn PC (DisplayPort) en laptop (ThunderBolt) kan aansluiten. En vervolgens die adapter via DisplayPort naar mijn monitor. Dat wordt een leuke zoektocht :+

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:01
Oud topic, was zelf op zoek naar info over EIZO monitoren. Maar mochten mensen hier nog problemen mee hebben... je kunt gewoon een displayport naar usb-c kabel gebruiken voor een macbook, geen gedoe met dongles en volledige resolutie/specs te gebruiken.
Pagina: 1