Emulation mini itx pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsTweakers
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo Tweakers!

Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken naar een goede build voor mijn nieuwe woonkamer mini itx pc. Hoofdzakelijk zal het systeem gebruikt gaan worden voor emulators(in ieder geval tot Wii, evt Wii-U) op 1080p. Als ik op verschillende forums rondkijk zie ik dat er van alles wordt gezegd maar ik krijg het niet allemaal niet heel duidelijk. Dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen! Ik zal voornamelijk 2dehands/refurb,V&A componenten kopen om de kosten te drukken.

Wat heb ik tot nu toe bedacht:
  • CPU: i5 4670K 75 euro
  • GPU: GTX970 of 1050 ti(evt mini versies) - 100 euro
  • Mobo: Nog geen specifiek iets(wel usb 3/pcie 3.0 etc) - 60 euro
  • RAM: 8Gb/16Gb - 40/80 euro
  • SSD: 256 SSD - 50 euro
  • HDD: 1Tb - 30 euro
  • PSU: 450watt - 30 euro
  • Behuizing: CM Elite 130 - 40 euro
Totaal: 425/465 euro

Hebben jullie ervaring met dit soort builds? Ziet dit er een beetje keurig uit, is het in balans?

Groetjes, Mathijs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 12:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

4670k is zeker nog leuk; maar niet echt energiezuinig en dat kan dus wat lawaaiiger worden. Een Ryzen 3 2200G is nieuw 2 tientjes duurder, iets zuiniger en biedt upgrademogelijkheden. Overklokken doe je toch niet in zo'n kleine kast, je zit alleen met het moederbord. Je zou het zelfs met een 200GE Athlon kunnen proberen, die zijn ook zeer leuk voor het geld als je nieuw koopt. Dan heb je nieuw, garantie e.d.
voor de rest kan ik alleen maar zeggen, kies een kwaliteitsvoeding en kijk goed naar de dikte vna je GPU, niet alles kun je in die Elite 130 kwijt. SSD is nieuw voor die prijs beschikbaar

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsTweakers
Top bedankt. Reden voor een Intel CPU is dat ik toch overal lees dat voor mijn doeleinden Intel beter is dan amd. Dit is ook een van de redenen dat ik het hier vraag. Op allerlei forums is echt van alles te vinden maar niet echt voor mijn budget.

Ik zit inderdaad wel met de toekomstbestendigheid. 4670k zal lastig te upgraden zijn zonder mobo+ram te gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 12:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik haalde Ryzen aan omdat de prijs/prestatieverhouding erg goed is, bij Intel heb je die op matig gepositioneerde Pentiums ook nog wel, maar de i3-8100 is dan de volgende stap, de hoger geklokte pentiums zijn aardig meh.
Hangt wellicht af van de emulators die je gaat gebruiken, als deze single-core zijn dan zal Intel inderdaad de way to go zijn, anders heeft Ryzen een streepje voor. Ik snap alleen de specifieke keus voor een K-cpu niet echt, overklokken is uiteraard fantastisch, maar echt realistisch in zo'n kleine ruimte niet, en voor emulators meestal ook gewoon overbodig

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 18:25
heb je deze kast ook overwogen? past wel een grote cpu koeler in pricewatch: Fractal Design Core 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 22:27
Wat voor Emulators wil je draaien? Een 2200G draait bij mij zelfs Dolphin (Wii) spellen met 60fps. Citra werkt niet heel goed. Alles daaronder is zelfs voor een 200GE een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsTweakers
Ik ben wel wat meer aan het kijken nu naar een iets grotere case voor 'grote' gpu's. Design core 500/vergelijkbaar.

Emulators vanaf nes t/m ps1/n64 zullen geen probleem zijn. Dolphin waarschijnlijk ook niet maar vooral cemu/citra zou wel echt een bonus zijn als dat gaat lukken(botw!). De afweging van grootte vs budget vs toekomstbestendigheid is wel een moeilijke en vrij dunne lijn. Gebruik je naast de 2200g nog een gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsTweakers
NLBUURMAN schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:40:
Ik haalde Ryzen aan omdat de prijs/prestatieverhouding erg goed is, bij Intel heb je die op matig gepositioneerde Pentiums ook nog wel, maar de i3-8100 is dan de volgende stap, de hoger geklokte pentiums zijn aardig meh.
Hangt wellicht af van de emulators die je gaat gebruiken, als deze single-core zijn dan zal Intel inderdaad de way to go zijn, anders heeft Ryzen een streepje voor. Ik snap alleen de specifieke keus voor een K-cpu niet echt, overklokken is uiteraard fantastisch, maar echt realistisch in zo'n kleine ruimte niet, en voor emulators meestal ook gewoon overbodig
Vergeet op deze te reageren. De K-versie was omdat die toevallig in de V&A van tweakers te vinden is. Ik ben vooral heel benieuwd hoe de 2200g met een gtx970 het zal doen. Ik verwacht eigenlijk wel goed! Heb op youtube zojuist een filmpje gevonden waarin BOTW op 30-50fps wordt gedraaid met een 200g en een 1050 3gb. Dan zal een 2200g met gtx970 in mijn ogen dat ook wel moeten kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
MathijsTweakers schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:12:
[...]

Vergeet op deze te reageren. De K-versie was omdat die toevallig in de V&A van tweakers te vinden is. Ik ben vooral heel benieuwd hoe de 2200g met een gtx970 het zal doen. Ik verwacht eigenlijk wel goed! Heb op youtube zojuist een filmpje gevonden waarin BOTW op 30-50fps wordt gedraaid met een 200g en een 1050 3gb. Dan zal een 2200g met gtx970 in mijn ogen dat ook wel moeten kunnen!
In geval van dit kun je beter een R3 1200 aanschaffen. Hetzelfde als een 2200G maar dan zonder IGP.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D | ASUS Radeon 9070XT Prime OC | Kingston Fury 64GB 6000CL30 | 2x Corsair MP700 Pro SE 2TB | CoolerMaster V1100 SFX | Cooler Master NR200p

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 22:27
MathijsTweakers schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:36:
Ik ben wel wat meer aan het kijken nu naar een iets grotere case voor 'grote' gpu's. Design core 500/vergelijkbaar.

Emulators vanaf nes t/m ps1/n64 zullen geen probleem zijn. Dolphin waarschijnlijk ook niet maar vooral cemu/citra zou wel echt een bonus zijn als dat gaat lukken(botw!). De afweging van grootte vs budget vs toekomstbestendigheid is wel een moeilijke en vrij dunne lijn. Gebruik je naast de 2200g nog een gpu?
Nee geen gpu. Heb hem wel zo veel op zijn staart getrapt als het ding het toeliet. En het was nog steeds niet genoeg voor BOTW. 4Ghz core, 3200mhz RAM en 1680mhz GFX.

Op mijn 2700X en VEGA64 Loopt het trouwens ook niet echt lekker. Het schaalt voor geen meter over meerdere cores.

• MathijsTweakers
Ja dat dacht ik al.. Ik ga nog even verder zoeken naar filmpjes en benchmarks wat minimaal nodig is om bijvoorbeeld botw soepel te laten draaien op 1080p.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik zou met oog op de toekomst kijken naar een 10xx series videokaart ivm zaken als HDR support en adaptive sync. De 9xx serie doet dit niet. De rest van de onderdelen heb ik eigenlijk weinig op aan te merken. Een goede stille cpu koeler is wel een aanrader en aangezien SSD's niet heel duur meer zijn, waarom geen 500GB ssd en geen hdd? scheelt ook weer geluid.
Pagina: 1