Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• dvschagen
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 09-10 00:42
Mijn vraag:
Mijn Ryzen 5 1400 met een Masterliquid 240L RGB word 70/75 graden onder 40/50% load, is dit normaal?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 5 1400
16GB DDR4 3000mhz
GTX 1070
TX550M v2
Masterliquid 240L

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Fans omgewisseld.

Beste antwoord (via dvschagen op 23-04-2019 14:25)

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

millman

6708Mhz @ -185c

Je waterkoeling heeft een pomp, is die goed aangesloten en hoor je m draaien als je je oor erop legt? PWM = Pulse width modulation. Een manier van aansturen en monitoring van fans/pomp. Op welke fan-header heb je de pomp aangesloten? Die header dien je in het bios op maximaal in te stellen. Verder heeft met dit soort temperaturen het verplaatsen van fans weinig zin, ik zou eerder de mount nog eens controleren, kijk of er goed contact is tussen cpu en blok. Zit er voldoende pasta tussen, of wellicht teveel? Als laatst, heb je ergens een automatische OC aangezet? Of aan het voltage gezeten? Wat voor een vCore lees je uit?

PAS OP: Hier huist een notoire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Draait je pomp wel netjes op een constante snelheid? Kan je hem voelen lopen? Pompen houden niet van PWM.

I reject your reality and substitute my own

• dvschagen
@nelizmastr wat bedoel je? ik ben niet de aller slimste in termen in de pc wereld :/

• dvschagen
80/92 graden onder 80/100% load. Er klopt iets niet... :/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5Henk 'm!

• millman
  • Nu online

millman

6708Mhz @ -185c

Je waterkoeling heeft een pomp, is die goed aangesloten en hoor je m draaien als je je oor erop legt? PWM = Pulse width modulation. Een manier van aansturen en monitoring van fans/pomp. Op welke fan-header heb je de pomp aangesloten? Die header dien je in het bios op maximaal in te stellen. Verder heeft met dit soort temperaturen het verplaatsen van fans weinig zin, ik zou eerder de mount nog eens controleren, kijk of er goed contact is tussen cpu en blok. Zit er voldoende pasta tussen, of wellicht teveel? Als laatst, heb je ergens een automatische OC aangezet? Of aan het voltage gezeten? Wat voor een vCore lees je uit?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• millman
  • Nu online

millman

6708Mhz @ -185c

@dvschagen
Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat het probleem dan was? Een terugkoppeling zou fijn zijn ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dvschagen
@millman De pomp zat op de verkeerde aansluiting op het mobo. Daarnaast heb ik ook nieuwe koelpasta erop gedaan en de fans omgedraaid zodat ze van intake naar exhaust gaan. CPU zit nu met 100% load onder de 40 en GPU met 100% onder de 70.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True