Paperless werkend krijgen via Docker op Synology

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jovink538 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:50:
@Rik. Misschien is dit we wat.
Draait ook in Docker

https://github.com/danielquinn/paperless
Ik ga er zeker naar kijken van het weekend.
Oud topic i know maar wel interessant. Na wat zoeken denk paperless de beste is voor thuis (niet zo zwaar en niet zo heel uitgebreid.

Op mijn nas draai ik docker. Alleen geen idee hoe ik dat aan de praat krijg. Z'n beetje alles met Docker heeft aanpassingen nodig. Heb de image via docker opgehaald alleen de handleiding laat voor mij een beetje de wensen over hoe ik paperless werkend krijg op mijn syno nas via de docker package (https://paperless.readthe.../setup.html#docker-method).

docker-compose?
reate a copy of docker-compose.yml.example as docker-compose.yml and a copy of docker-compose.env.example as docker-compose.env
Hoe en waar staan die?

[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 26-02-2019 20:35 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb je reactie even afgesplitst naar een nieuw topic, aangezien het topic waar je in reageerde nogal antiek was en tevens in het verkeerde subforujm stond. Bij deze gecorrigeerd.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 23:08
@RobbyTown Die staan in de root van het GitHub project. Zo te zien hoef je alleen het gehele project te clonen en daarna die twee bestanden te hernoemen. Met docker-compose up kun je dan aan de slag.

Als je wilt weten hoe Docker werkt / wilt spelen. Dan zou je alvast kunnen starten met Play With Docker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:09:
@RobbyTown Die staan in de root van het GitHub project. Zo te zien hoef je alleen het gehele project te clonen en daarna die twee bestanden te hernoemen. Met docker-compose up kun je dan aan de slag.

Als je wilt weten hoe Docker werkt / wilt spelen. Dan zou je alvast kunnen starten met Play With Docker.
Docker heb ik draaien + paperless project erin gezet zie screenshot. Programma stopt uitichzelf
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CGMvzZw.png

docker-compose up, ja uhm.... dan word het het vaag.

Heb al een export gemaakt van de settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
{
   "cap_add" : null,
   "cap_drop" : null,
   "cmd" : "--help",
   "cpu_priority" : 50,
   "devices" : null,
   "enable_publish_all_ports" : false,
   "enable_restart_policy" : false,
   "enabled" : true,
   "entrypoint_default" : "/sbin/docker-entrypoint.sh",
   "env_variables" : [
      {
         "key" : "PATH",
         "value" : "/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin"
      },
      {
         "key" : "PAPERLESS_EXPORT_DIR",
         "value" : "/export"
      },
      {
         "key" : "PAPERLESS_CONSUMPTION_DIR",
         "value" : "/consume"
      }
   ],
   "exporting" : false,
   "id" : "04b1214547d0a2232eb7d9e70557bd084412541a25c0210c306095aa19634b18",
   "image" : "danielquinn/paperless:latest",
   "is_ddsm" : false,
   "is_package" : false,
   "links" : [],
   "memory_limit" : 0,
   "name" : "danielquinn-paperless1",
   "network" : [
      {
         "driver" : "bridge",
         "name" : "bridge"
      }
   ],
   "network_mode" : "bridge",
   "port_bindings" : [],
   "privileged" : false,
   "shortcut" : {
      "enable_shortcut" : false
   },
   "ulimits" : null,
   "use_host_network" : false,
   "volume_bindings" : [],
   "volumes_from" : null
}

Misschien dat ik daar wat wijzigen, geen idee wat maar importeren lukt niet omdat het al bestaat geeft hij aan.

Wat ik zoek om het werkend te krijgen is meer z'n handleiding: https://www.synology.com/...p/Docker/docker_container

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 26-02-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dat is niet echt Docker, dat is meer een GUI voor Docker. Zo te zien uit de door jouw gelinkte handleiding moet je de gegevens met betrekking tot poort mapping en environment variabelen opnemen. De (waarschijnlijke) reden dat de container nu stopt is omdat er instellingen missen en de container blijkbaar niet voldoende defaults heeft om goed te starten.

Maar na wat Google werk (paperless docker synology) kwam ik dit tegen. Blijkbaar moet je dus het command overschrijven, wat tevens ook gedefinieerd staat in de Docker compose. Dat is eigenlijk totaal niet hoe Docker bedoelt is en is een bad practice... Beetje jammer dat je dus eigenlijk ook start met een lastig voorbeeld ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Laatst online: 00:24
RobbyTown schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:51:
docker-compose up, ja uhm.... dan word het het vaag.
Wat wordt er vaag aan?

Docker compose is vrij gangbaar om Docker services te managen.
Wat ik zoek om het werkend te krijgen is meer z'n handleiding: https://www.synology.com/...p/Docker/docker_container
Ah, je linkt naar een clickyclicky-handleiding voor Synology. Wat je nu lijkt te hebben gedaan is naïef de container downloaden, en die proberen te starten.

Niet gek dat het niet werkt, dit is een beetje het equivalent van zo'n maaltijdbox waarbij je het recept weggooit, de hele inhoud in de oven mietert en vervolgens klaagt dat het niet te eten is :+

De container is de maaltijdbox, de compose file het recept ;)

Log eens in op die Synology via SSH en kijk of je toevallig al docker-compose hebt? Ja? Mooi. Handleiding volgen.

Zoniet, dan is het een waardeloze Dockerhost. Waarschijnlijk ook wel werkend te krijgen via de GUI, maar dan mag je voor straf alle opties uit de docker-compose.yml omzetten naar de opties in de GUI.

Hint: de compose file specificeert twee services (webserver en consumer) die beide dezelfde container gebruiken, maar andere default arguments meegeven aan het entrypoint. Niet raar dat het niets doet als je niets meegeeft, dus..

EDIT: En dan nog is het handig als je de compose file goed leest, er staat een belangrijke opmerking over een mount in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thralas op 26-02-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:21:
Dat is niet echt Docker, dat is meer een GUI voor Docker. Zo te zien uit de door jouw gelinkte handleiding moet je de gegevens met betrekking tot poort mapping en environment variabelen opnemen. De (waarschijnlijke) reden dat de container nu stopt is omdat er instellingen missen en de container blijkbaar niet voldoende defaults heeft om goed te starten.

Maar na wat Google werk (paperless docker synology) kwam ik dit tegen. Blijkbaar moet je dus het command overschrijven, wat tevens ook gedefinieerd staat in de Docker compose. Dat is eigenlijk totaal niet hoe Docker bedoelt is en is een bad practice... Beetje jammer dat je dus eigenlijk ook start met een lastig voorbeeld ;).
Ziet er nu zo uit. Maar ook dan stopt het vrij wel direct nadat ik hem start.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7ujRxnu.png
Thralas schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:26:
[...]

Wat wordt er vaag aan?

Docker compose is vrij gangbaar om Docker services te managen.

[...]

Ah, je linkt naar een clickyclicky-handleiding voor Synology. Wat je nu lijkt te hebben gedaan is naïef de container downloaden, en die proberen te starten.

Niet gek dat het niet werkt, dit is een beetje het equivalent van zo'n maaltijdbox waarbij je het recept weggooit, de hele inhoud in de oven mietert en vervolgens klaagt dat het niet te eten is :+

De container is de maaltijdbox, de compose file het recept ;)

Log eens in op die Synology via SSH en kijk of je toevallig al docker-compose hebt? Ja? Mooi. Handleiding volgen.

Zoniet, dan is het een waardeloze Dockerhost. Waarschijnlijk ook wel werkend te krijgen via de GUI, maar dan mag je voor straf alle opties uit de docker-compose.yml omzetten naar de opties in de GUI.

Hint: de compose file specificeert twee services (webserver en consumer) die beide dezelfde container gebruiken, maar andere default arguments meegeven aan het entrypoint. Niet raar dat het niets doet als je niets meegeeft, dus..

EDIT: En dan nog is het handig als je de compose file goed leest, er staat een belangrijke opmerking over een mount in ;)
Ja die heb ik :)

code:
1
2
docker-compose --version
docker-compose version 1.14.0, build c7bdf9e

Minimaal 1.10 is nodig dat is goed

https://paperless.readthe.../setup.html#docker-method
Stap 3:
Create a copy of docker-compose.yml.example as docker-compose.yml and a copy of docker-compose.env.example as docker-compose.env. You’ll be editing both these files: taking a copy ensures that you can git pull to receive updates without risking merge conflicts with your modified versions of the configuration files.

Hoe kom ik bij die files :? ik heb werkelijk geen idee welke ssh commands ik nodig heb om zo iets te doen.

code:
1
2
git pull
-sh: git: command not found

Dat werkt niet.

[ Voor 51% gewijzigd door RobbyTown op 26-02-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Ja. Want je heb geen volumes gedefinieerd en geen command gespecificeerd.

En die environment vars staan helemaal niet in de compose file. Ik zie dat je de eerste van Reddit hebt overgenomen - dat slaat helemaal nergens op, dat is een command, geen env var.

Die laatse twee lijken me onzinnig voor Docker (want je mount simpelweg een volume op die plek).

Again: gebruik de compose file, en als je dat niet doet de entries van de compose file vertalen naar hoe het in de webinterface van Synology hoort. Je moet in dat geval sowieso ports/volumes/command overnemen en twee containers starten (webserver en consumer).

EDIT:
RobbyTown schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:29:
Hoe kom ik bij die files :? ik heb werkelijk geen idee welke ssh commands ik nodig heb om zo iets te doen.
Tja, dat is bot gezegd basiskennis Linux. Als je dat niet hebt, dan compose misschien niet de meest handige route. Een tutorialtje Linux shell 101 doornemen is nooit een slechte investering ;)

Als je het via de webinterface wilt doen dan is het alsnog handig als je de basis van Docker snapt. Of in ieder geval de handleidng daarvan erbij durft te pakken.

Bonushint: je kunt bovengenoemde items uit de compose file overnemen, maar de comment aldaar over de /consume mount is belangrijk. Die zul je aan moeten passen zodat hij naar een geldig pad op je NAS verwijst (daar zal 'ie de PDF'jes uitvissen).
code:
1
2
git pull
-sh: git: command not found
Ik geloof niet dat je git nodig hebt...

[ Voor 46% gewijzigd door Thralas op 26-02-2019 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik verplaats dit nog even een deur verder van CSA naar SWS en pas de topictitel wat aan: het gaat in tegenstelling tot het topic waar dit in was geplaatst nu niet over gebruik van documentbeheersystemen in het algemeen, maar 'gewoon' een technisch probleempje dat in een eigen topic kan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@RobbyTown Dat klopt dat het inderdaad direct stopt. Want je hebt geen command meegegeven. Je kunt dat in de env variables zetten, maar dat zou inderdaad niet moeten werken.

Je ziet in de export van je settings ook staan: "cmd": "--help". Dat betekend dat er nagenoeg niets wordt uitgevoerd. Op die plek moet je ook het command invoeren, dus: "cmd": "runserver --insecure --noreload 0.0.0.0:8000" en daarna weer importeren als dat gaat.

Mocht dat niet gaan, raad ik je toch aan, zoals @Thralas al zegt om compose te gebruiken en simpelweg te leren hoe Docker werkt. Want dit ziet er nu uit als wat gepruts :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
alex3305 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:04:
@RobbyTown Dat klopt dat het inderdaad direct stopt. Want je hebt geen command meegegeven. Je kunt dat in de env variables zetten, maar dat zou inderdaad niet moeten werken.

Je ziet in de export van je settings ook staan: "cmd": "--help". Dat betekend dat er nagenoeg niets wordt uitgevoerd. Op die plek moet je ook het command invoeren, dus: "cmd": "runserver --insecure --noreload 0.0.0.0:8000" en daarna weer importeren als dat gaat.

Mocht dat niet gaan, raad ik je toch aan, zoals @Thralas al zegt om compose te gebruiken en simpelweg te leren hoe Docker werkt. Want dit ziet er nu uit als wat gepruts :9.
Bedankt voor de tip. Het draait ;)
https://i.imgur.com/5p0FslL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:20
Hoi Robby,

Kan je hier nog een screenshot plaatsen van de docker instellingen en uitleggen hoe je het aan de praat hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Robbie T schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:34:
[...]

Hoi Robby,

Kan je hier nog een screenshot plaatsen van de docker instellingen en uitleggen hoe je het aan de praat hebt gekregen?
Heb het alweer verwijderd. Kon niets toevoegen :S .

Via docker de paperless downloaden
Daarna export van je settings maken. De export openen en dan de cmd regel aanpassen. Zoals hier verteld: alex3305 in "Paperless werkend krijgen via Docker op Synology"

Daarna weer importeren en de nieuwe geïmporteerde versie blijft wel up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@RobbyTown Waarschijnlijk kon je niets toevoegen omdat de paden die je had opgegeven in de environment variables hierboven niet bestonden. Je zou het nog een keer kunnen proberen zonder die environment variables.

Of als tweede optie is bij Volumes dezelfde paden aangeven en die paden tevens op je Synology koppelen en dan wel de environment variables laten staan. Dan maakt Docker automatisch deze paden aan zal de applicatie waarschijnlijk wel werken en kun je ook zaken toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Een bump in een oud topic maar het gaat om Paperless en Docker... maar dan met de GUI van Synology. Ik krijg het niet aan de praat, deze handleiding is net niet helemaal duidelijk.

Ik kom er maar niet uit welke volume mappings ik moet maken én welke omgevingsvariabelen. In de container van danielquinn staan PAPERLESS_EXPORT_DIR en PAPERLESS_CONSUMPTION_DIR er al in als /export en /consume.

Volume

[ Voor 9% gewijzigd door iAR op 12-07-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
iAmRenzo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:47:
Ik kom er maar niet uit welke volume mappings ik moet maken én welke omgevingsvariabelen. In de container van danielquinn staan PAPERLESS_EXPORT_DIR en PAPERLESS_CONSUMPTION_DIR er al in als /export en /consume.
Uit de Dockerfile van Github:

code:
1
VOLUME ["/usr/src/paperless/data", "/usr/src/paperless/media", "/consume", "/export"]

Dat zijn de volumepaden binnen de container, maw. je hebt media en data nu op het verkeerde pad gemount.

Ik denk niet dat je je environment hoeft aan te passen; daarmee wijzig je de paden binnen de container, daar schiet je niets mee op (want die twee volumes heb je nu juist correct gemount).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Thralas schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:41:
Uit de Dockerfile van Github:

code:
1
VOLUME ["/usr/src/paperless/data", "/usr/src/paperless/media", "/consume", "/export"]

Dat zijn de volumepaden binnen de container, maw. je hebt media en data nu op het verkeerde pad gemount.

Ik denk niet dat je je environment hoeft aan te passen; daarmee wijzig je de paden binnen de container, daar schiet je niets mee op (want die twee volumes heb je nu juist correct gemount).
Alleen kan ik /usr/src/paperless/... niet mounten in de GUI van Synology. En daarnaast wil ik de data niet in de container hebben, maar er buiten. Dat lijkt me ook een zinvollere plek, als de de container ooit moet updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
iAmRenzo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:46:
Alleen kan ik /usr/src/paperless/... niet mounten in de GUI van Synology.
Natuurlijk wel. Dat vul je in in de rechterkolom 'Mount path'.
En daarnaast wil ik de data niet in de container hebben, maar er buiten. Dat lijkt me ook een zinvollere plek, als de de container ooit moet updaten...
Yes, dat is precies wat het bewerkstelligt: jij verwart alleen volume source (op je host) met de destination (in de container).

De VOLUME-regel die ik aanhaalde betreft container paths, zegt dus niets over waar dat pad op je host leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ah, andersom! 8)7

Maar dan nog blijft ding crashen.

Dan heb ik dus nu:
een lokale map 'media' gekoppeld aan /usr/src/paperless/media, 'data' aan /usr/src/paperless/data en 'consume' aan /consume. De locatie e.d. van de lokale map maakt niets uit, al staat dat in de syntax als "paperless-data".

Ik snap dan ook niet dat de syntax in de manual voor consume anders is. En er hier geen export mount is.
- paperless-data:/usr/src/paperless/data
- paperless-media:/usr/src/paperless/media
- - /consume
+ - /local/path/you/choose:/consume
In de environment hoef ik dus niets met USERMAP_GID en USERMAP_UID en kan ik de PAPERLESS_EXPORT_DIR (/export) en PAPERLESS_CONSUMPTION_DIR (/consume) laten staan. Ik heb alleen PAPERLESS_OCR_LANGUAGES toegevoegd (NLD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
iAmRenzo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:21:
De locatie e.d. van de lokale map maakt niets uit, al staat dat in de syntax als "paperless-data".
In het voorbeeld is het een named volume, geen directory. Maar hier werkt een directory evenzo - mogelijk doet Synology niet eens aan named volumes
Ik snap dan ook niet dat de syntax in de manual voor consume anders is.
Dat is inderdaad gek, want dat is geen geldige volumespecificatie. Bedoeling is waarschijnlijk dat je die aanpast.
En er hier geen export mount is.
De reden staat becommentarieerd in de Dockerfile.
In de environment hoef ik dus niets met USERMAP_GID en USERMAP_UID en kan ik de PAPERLESS_EXPORT_DIR (/export) en PAPERLESS_CONSUMPTION_DIR (/consume) laten staan. Ik heb alleen PAPERLESS_OCR_LANGUAGES toegevoegd (NLD).
Die usermap-variabele kan wel nuttig zijn (zie de handleiding), maar hij lijkt me niet noodzakelijk om de boel werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Thralas schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:51:
[...]

In het voorbeeld is het een named volume, geen directory. Maar hier werkt een directory evenzo - mogelijk doet Synology niet eens aan named volumes

[...]

Dat is inderdaad gek, want dat is geen geldige volumespecificatie. Bedoeling is waarschijnlijk dat je die aanpast.

[...]

De reden staat becommentarieerd in de Dockerfile.

[...]

Die usermap-variabele kan wel nuttig zijn (zie de handleiding), maar hij lijkt me niet noodzakelijk om de boel werkend te krijgen.
Dan begrijp ik niet waarom hij maar blijft crashen...

Docker, Paperless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dan zou ik eens naar de container logs kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Thralas schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:49:
Dan zou ik eens naar de container logs kijken.
Daar heb ik al gekeken, maar de Docker app van Synology logt vrij weinig. Start en stop maar geen errors zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
iAmRenzo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:29:
[...]

Daar heb ik al gekeken, maar de Docker app van Synology logt vrij weinig. Start en stop maar geen errors zichtbaar.
Ik kan me niet voorstellen dat hij werkelijk helemaal niets naar stdout print, en dat is gewoon inzichtelijk volgens de handleiding:
Go to the Container page, select the container and click Details to check if there are error logs from the Log tab. For example, if you did not set up the MYSQL_ROOT_PASSWORD environment variable when deploying a MySQL server container with a MySQL image, the container would stop automatically shortly after you start it. The reason for the shutdown can be seen on the Log page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Thralas schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:52:
Ik kan me niet voorstellen dat hij werkelijk helemaal niets naar stdout print, en dat is gewoon inzichtelijk volgens de handleiding:
Ik ook niet, maar ik kan niets vinden dat duidt op een error die ik kan fixen.

Ik kan de 8.000 regels tellende log niet eens in de post plakken ;)
Pagina: 1