Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb vandaag een nieuwe smartphone gekocht! het is een Xiaomi Mi Mix 3. Nu heb ik alles een beetje geïnstalleerd, maar één ding lukte me maar niet: De Google Assistant activeren met het 'OK Google'-command. Het probleem is dat de Voice Match optie grayed out is, en ik er niet op kan klikken. Ook heb ik nooit een setup van de Assistant gehad oid. Ik kan er wel tegen praten als ik hem met de knop activeer, en dan doe hij het goed, maar wat ik wil is dat ik overal 'OK Google' kan zeggen, en dat hij dan de Assistant opent. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:

-Alle updates van de Google-app verwijderen
-cache en opslag verwijderen van de Google app
-taal veranderd naar Engels en de talen geüpdatet
-telefoon opnieuw opgestart 8)7
-de toestemmingen van de Google-app aan en uitgezet
-geprobeerd Voice Match aan te zetten zonder Microfoon machtigingen.

Ik zie op internet meerdere mensen met dit probleem, echter komen die allemaal uit 2018. Ik heb nog niks gevonden uit 2019, dus ik denk dat het een persoonlijk probleem is.

Ik kom er net achter dat het command wel werkt in de google app zelf, maar nergens anders.

Weet iemand mij te helpen? Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan verhelpen.

:)

Beste antwoord (via rens-br op 26-02-2019 22:39)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

OK google werkt niet op alle toestellen.
Je toestel moet ook op engels staan volgens mij,
Dit aangezien Voicematch nog niet in nederlands ondersteund word.

mIjn OP3 en 6 hebben dan ook. Telefoon in nederlands werkt OK google niet vanuit lockscreen.
Telefoon op Engels werkt dat wel.
Verder kan je ook nog Nova launcher proberen die heeft de optie OK google ook. En daarmee kun je soms de optie aanzetten op toestellen die normaal niet reageren op het Hotword.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

mIjn OP3 en 6 hebben dan ook. Telefoon in nederlands werkt OK google niet vanuit lockscreen.
Verder kan je ook nog Nova launcher proberen die heeft de optie OK google ook. En daarmee kun je soms de optie aanzetten op toestellen die normaal niet reageren op het Hotword.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
DarkSide schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:36:

Bedankt!

Wat ik raar vind is dat hij met Engels ingesteld als primaire taal ook niet werkt..

Overigens wil ik geen andere launcher, vind de stock Xiaomi launcher eigenlijk wel heel fijn. Als het niet werkt, dan werkt het niet. Hopelijk komt er binnenkort nog een update voor.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Grijs ik heb nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.