Ik heb vandaag een nieuwe smartphone gekocht! het is een Xiaomi Mi Mix 3. Nu heb ik alles een beetje geïnstalleerd, maar één ding lukte me maar niet: De Google Assistant activeren met het 'OK Google'-command. Het probleem is dat de Voice Match optie grayed out is, en ik er niet op kan klikken. Ook heb ik nooit een setup van de Assistant gehad oid. Ik kan er wel tegen praten als ik hem met de knop activeer, en dan doe hij het goed, maar wat ik wil is dat ik overal 'OK Google' kan zeggen, en dat hij dan de Assistant opent. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
-Alle updates van de Google-app verwijderen
-cache en opslag verwijderen van de Google app
-taal veranderd naar Engels en de talen geüpdatet
-telefoon opnieuw opgestart
-de toestemmingen van de Google-app aan en uitgezet
-geprobeerd Voice Match aan te zetten zonder Microfoon machtigingen.
Ik zie op internet meerdere mensen met dit probleem, echter komen die allemaal uit 2018. Ik heb nog niks gevonden uit 2019, dus ik denk dat het een persoonlijk probleem is.
Ik kom er net achter dat het command wel werkt in de google app zelf, maar nergens anders.
Weet iemand mij te helpen? Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan verhelpen.
-Alle updates van de Google-app verwijderen
-cache en opslag verwijderen van de Google app
-taal veranderd naar Engels en de talen geüpdatet
-telefoon opnieuw opgestart

-de toestemmingen van de Google-app aan en uitgezet
-geprobeerd Voice Match aan te zetten zonder Microfoon machtigingen.
Ik zie op internet meerdere mensen met dit probleem, echter komen die allemaal uit 2018. Ik heb nog niks gevonden uit 2019, dus ik denk dat het een persoonlijk probleem is.
Ik kom er net achter dat het command wel werkt in de google app zelf, maar nergens anders.
Weet iemand mij te helpen? Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan verhelpen.
:)